Gouden tip...

• Jasper van t Wout (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
28-03-2008 16:19 #50475 door Jasper van t Wout (GAST)
Gouden tip... is gemaakt door Jasper van t Wout (GAST)
<p class="author">Een tip gekopieerd van het Jaguarforum:</p><p class="author">quote : Bijdrage van Ilia:</p><div class="content">In November had ik soms wat startproblemen ; van een oude technicus heb ik dan de raad gekregen om bij het </div><div class="content">monteren van bougies steeds een weinig kopervet te gebruiken bij de montage,</div><div class="content">niet enkel aan de schroefdraad verbinding </div><div class="content">(zorgt voor een kleine overgangsweerstand aan de massa - schroefdraad v/d bougie = <span style="FONT-WEIGHT: bold">VEEL </span>betere vonk</div><div class="content">maar ook aan de gewone electrische verbindingen (dit vergemakkelijkt de montage en voorkomt oxydatie)</div><div class="content"></div><div class="content">Ik ga dit morgen zelf eens proberen.</div><div class="content">Hij stottert namelijk soms wat als ie koud is.</div><div class="content">Ben benieuwd.</div><div class="content"></div><div class="content">Jasper</div><div class="content"></div><div class="content"></div><div class="content"> </div><div class="content"><span style="TEXT-DECORATION: underline"><span style="FONT-WEIGHT: bold"><span style="FONT-STYLE: italic"></span></span></span></div>

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Marc van der Marek (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
28-03-2008 19:01 #88764 door Marc van der Marek (GAST)
Beantwoord door Marc van der Marek (GAST) in topic Gouden tip...
<p>Kopervet is mooi spul om vastroesten te voorkomen, maar ik betwijfel of de vonkoverslag erdoor bevorderd wordt. De bobine geeft zo'n 20.000 volt, zulke vonken vliegen nog over 20 mm gewone lucht (met iets minder dan de lichtsnelheid).</p><p>Motoren stotteren gewoon als ze koud zijn. Als je wat wilt doen aan overgangsweerstand zou je de massakabel van blok naar carosserie eens kunnen bekijken.</p>

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD