Klassieker verzekering voor regelmatig gebruik
- Marijn de Koning
- Elite lid
-
Minder
Meer
22-04-2008 21:39 #50426
door Marijn de Koning
Klassieker verzekering voor regelmatig gebruik is gemaakt door Marijn de Koning
Beste allemaal,
Ik ben op zoek naar een klassieker verzekering voor mijn combi uit 1965. Ik heb al wat gegoogled en ook op diot forum diverse topics gelezen maar ik kom er nog niet helemaal uit. Ik rij niet dagelijks maar wil de auto wel af en toe voor mijn werk kunnen gebruiken. Ik zoek daarom een WA+Casco of All Risk verzekering die:
- toestaat dat het mijn eerste / enige auto is
- minimaal 15,000 km toelaat
- woon-werk verkeer niet uitsluit
Tot nu toe heb ik er een aantal kunnen vinden:
- GIO : accepteert club taxatie maar vrij duur, tot 20,000 km (€ 756.05 per jaar)
- Snelder (via London) ziet er wat minder uit maar wel goedkoop en onbeperkt aantal KM (<strong>€ 274,50 per jaar</strong>)
- Diks : erg duur (1.139,84 per jaar voor 20.000 km)
Ik ben uitgegaan van een taxatie van 7,000 euro, gewicht 1208, postcode 1062 en leeftijd 25jaar, geen schadevrije jaren. Snelder lijkt verreweg de beste deal. Heeft iemand hier ervaring mee? Of andere tips, of verzekeraars die aan bovenstaande eisen voldoen? Alvast bedankt! Marijn
Ik ben op zoek naar een klassieker verzekering voor mijn combi uit 1965. Ik heb al wat gegoogled en ook op diot forum diverse topics gelezen maar ik kom er nog niet helemaal uit. Ik rij niet dagelijks maar wil de auto wel af en toe voor mijn werk kunnen gebruiken. Ik zoek daarom een WA+Casco of All Risk verzekering die:
- toestaat dat het mijn eerste / enige auto is
- minimaal 15,000 km toelaat
- woon-werk verkeer niet uitsluit
Tot nu toe heb ik er een aantal kunnen vinden:
- GIO : accepteert club taxatie maar vrij duur, tot 20,000 km (€ 756.05 per jaar)
- Snelder (via London) ziet er wat minder uit maar wel goedkoop en onbeperkt aantal KM (<strong>€ 274,50 per jaar</strong>)
- Diks : erg duur (1.139,84 per jaar voor 20.000 km)
Ik ben uitgegaan van een taxatie van 7,000 euro, gewicht 1208, postcode 1062 en leeftijd 25jaar, geen schadevrije jaren. Snelder lijkt verreweg de beste deal. Heeft iemand hier ervaring mee? Of andere tips, of verzekeraars die aan bovenstaande eisen voldoen? Alvast bedankt! Marijn
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Koen Meesters (GAST)
- Senior lid
-
Minder
Meer
23-04-2008 15:41 #88930
door Koen Meesters (GAST)
Beantwoord door Koen Meesters (GAST) in topic Klassieker verzekering voor regelmatig gebruik
<p>Dag Marijn,</p><p>Ik heb onlangs een nieuwe verzekering afgesloten bij GIO. </p><p>Ik moet zeggen dat ik bijna niet kan geloven dat Snelder zo goedkoop kan zijn... bij de meeste verzekeringsmaatschappijen betaal je een dergelijk bedrag voor enkel een WA verzekering...</p><p>Bij TVM was ik ongeveer 300 Euro per jaar kwijt maar mocht ik maximaal 10000 km per jaar rijden. En die zijn nu (6 maanden later) al op.... Als je het zo ziet is GIO nog niet zo heel duur... (2x300 = 600...).</p><p>Succes,</p><p>Koen.</p>
- Cor Verheij
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-04-2008 19:25 #88929
door Cor Verheij
Beantwoord door Cor Verheij in topic Klassieker verzekering voor regelmatig gebruik
Marijn,Bij GIO krijg je bij totalloss ook het wrak terug dit is bij de meeste maatschappijen niet hetgeval. Is voor ons hobbyisten toch zeker ook een belangrijk punt om mee te nemen in dezoek tocht naar een goede verzekering.succes, Cor
23-04-2008 19:51 #88928
door Marijn de Koning
Beantwoord door Marijn de Koning in topic Klassieker verzekering voor regelmatig gebruik
Cor, bedankt voor de tip. Ik zal dat zeker navragen!
Ik heb ondertussen via Advies Verzekerd een offerte voor € <font size="2" face="Arial" color="navy"><span style="font-size: 10pt; font-family: Arial; color: navy;">168,75 bij 15.000 km, accepteert ook club taxaties en woon-werk verkeer. De rest van de voorwaarden ben ik nog even aan het nakijken. </span></font>
Ik heb ondertussen via Advies Verzekerd een offerte voor € <font size="2" face="Arial" color="navy"><span style="font-size: 10pt; font-family: Arial; color: navy;">168,75 bij 15.000 km, accepteert ook club taxaties en woon-werk verkeer. De rest van de voorwaarden ben ik nog even aan het nakijken. </span></font>
- Marijn Hendrikx
- Elite lid
-
Minder
Meer
23-04-2008 21:17 #88927
door Marijn Hendrikx
Beantwoord door Marijn Hendrikx in topic Klassieker verzekering voor regelmatig gebruik
<p>Beste Marijn,</p><p>Ik heb na lang zoeken, bellen en kijken mijn 144 verzekerd bij Centraal Beheer. Zij hebben weliswaar geen oldtimerverzekering maar óók geen: leeftijdsdiscriminatie (!) en geen taxatieaanname, maar ik had er toch goede berichten over gehoord. Na een ruitschadegeval (moer van vrachtwagenwiel tegen voorruit... net een kogel...!) vroeg de medewerker of ik teruggebeld wilde worden door een andere medewerkster, die twee Volvo Amazon Combi's had. Dit was puur vrijwillig, dus niet bedrijfsmatig. Hij vond het gewoon leuk dat ik ook een oldtimer had. </p><p>Dus werd ik 's avonds teruggebeld en ook zij had allebei haar wagens bij Centraal Beheer verzekerd. Hierop reageerde ik wel, dat ik dat wel logisch vond, gezien het feit dat zij daar werkte. Toch had zij haar wagens eerst ook ergens anders verzekerd, maar bleek dit de beste keus. Ook het idee van een altijd goede restwaarde bij een totall loss sprak me erg aan. Vooral ook omdat ik dat van meer mensen had gehoord. Ik vind dat ik goed verzekerd ben, voor een goed bedrag. +- € 500,- Wa + ruitschade én je bouwt no-claim op én je kunt zoveel kilometers rijden als je wilt en ook waar je wilt. Ik heb zelfs bij één verzekeringsman te horen gekregen (letterlijk!): "Meneer Hendrikx, als u met onze verzekering een aanrijding krijgt voor bijvoorbeeld een V&D op een door-de-weekse dag, dan keren wij niets uit, want dat zien wij aan uw lokatie dat u uw auto inzet voor dagelijks gebruik!!!" (en dat was een verzekering die alleen in de voorwaarden een km-limiet van 15.000 km had staan!).</p><p>Enfin, ik hoop dat je weer een idee erbij hebt. Met jouw wensen, vermoed ik een iets hoger premiebedrag maar zeker een concurrerende waarde. En ik heb totaal geen belang bij Centraal Beheer, uitwisselen van ideeën is de opzet.</p><p>Groeten van een andere Marijn!</p><p> </p><p> </p>
- Niek de Boer
- Platinum lid
-
Minder
Meer
23-04-2008 21:23 #88926
door Niek de Boer
Beantwoord door Niek de Boer in topic Klassieker verzekering voor regelmatig gebruik
Orion Direct te Etten leur
24-04-2008 12:51 #88925
door Marijn de Koning
Beantwoord door Marijn de Koning in topic Klassieker verzekering voor regelmatig gebruik
<p>Bedankt voor de tip. Helaas is Orion alleen tot 7.500 km, dus voor mij niet interessant.
Van de verzekering via Advies Verzekerd weet ik inmiddels dat je de auto bij totalloss schade niet automatisch terug krijgt, je zult moeten bieden. Dat is wel jammer, maar de verzekering valt daardoor bij mij nog niet automatisch af, het verschil met de GIO is daarvoor toch nog iets te groot. Bij Snelder heb ik nog een aantal vragen over de voorwaarden uitstaan. </p>
Van de verzekering via Advies Verzekerd weet ik inmiddels dat je de auto bij totalloss schade niet automatisch terug krijgt, je zult moeten bieden. Dat is wel jammer, maar de verzekering valt daardoor bij mij nog niet automatisch af, het verschil met de GIO is daarvoor toch nog iets te groot. Bij Snelder heb ik nog een aantal vragen over de voorwaarden uitstaan. </p>
- Jasper van t Wout (GAST)
- Verbannen
-
Minder
Meer
24-04-2008 20:46 #88924
door Jasper van t Wout (GAST)
Beantwoord door Jasper van t Wout (GAST) in topic Klassieker verzekering voor regelmatig gebruik
<p>Jag XJ-6 series 1 uit 71, 20000 km/jr via Diks voor 268€jr. , wel na 70% korting.</p><p>De oldtimer-rijder is per slot een voorzichtige rijder, nietwaar.</p><p>Dat verdient zich uiteindelijk terug,</p><p> </p><p>maar ja, daar heb je wat aan als 25-jarige.</p><p> </p><p>succes,</p><p> </p><p>Jasper</p>
- Pieter Singelenberg (GAST)
-
- Verbannen
-
Minder
Meer
25-04-2008 00:49 #88923
door Pieter Singelenberg (GAST)
Beantwoord door Pieter Singelenberg (GAST) in topic Klassieker verzekering voor regelmatig gebruik
<p>ik vind de premie wel belangrijk, maar ondergeschikt aan de polisvoorwaarden; ik betaal liever wat meer voor de beste voorwaarden. Dat is overigens afhankelijk van het type auto en de gebruiksomstandigheden; in mijn geval moet een polis in ieder geval voldoen aan de volgende eisen:</p><p>bij totaal verlies uitkering conform taxatie van een gecertificeerd maar door mij aan te wijzen taxateur ; liefst een zo hoog mogelijke taxatie, in praktijk dus ver boven de marktwaarde; kost wel wat meer, maar mijn auto's hebben meestal meer gekost dan de marktwaarde</p><p>naast de volledige uitkering bij totaal verlies conform de taxatie ook beschikking over het wrak</p><p>bij vervanging van niet meer verkrijgbare onderdelen de "custom made" prijs en geen uitkering op basis van de laatst bekende prijs</p><p>geen voorwaarden op het gebied van alarmsystemen; ik vind alarmsystemen ondingen die altijd op de verkeerde momenten werken en als ze terecht afgaan loopt iedereen er toch met een grote boog omheen</p><p>en, voor mij erg belangrijk, de assuradeur moet mij een assurantieverklaring geven waarin hij verklaart ook uit te keren als ik klassieke rally's rij in binnen/buitenland zonder beperkingen in lengte/tijd ; sommige verzekeraars doen zelfs al moeilijk over schade bij een clubpuzzelritje waar prestatievergelijking wordt beloond</p><p>en dan nog, je leert de verzekeraar pas echt kennen als je schade hebt</p>