Sensor motortemperatuurmeter

• Rob Postema (GAST)
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
28-04-2008 14:33 #50416 door Rob Postema (GAST)
Sensor motortemperatuurmeter is gemaakt door Rob Postema (GAST)
<p> </p><p>In mijn Amazon met B20B zit linksacherop het motorblok (als je voor de auto staat) een sensor in het blok voor de motortemperatuur.</p><p>Nu is die draad gebroken en vervangen door origineel (1 geheel, kwik gevuld is mij verteld) is duur (> &euro;100) en nu wil ik een rond klokje inbouwen welke de temp aangeeft.</p><p>- Weet iemand de draad van de sensor die het blok in gaat ?</p><p>- Wordt hier trouwens olietemperatuur gemeten of koelwatertemperatuur?</p><p> </p><p>Thx, Rob</p>

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Rob W (GAST)
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
28-04-2008 17:17 #88975 door Rob W (GAST)
Beantwoord door Rob W (GAST) in topic Sensor motortemperatuurmeter
<p>De sensor meet de koelwatertemperatuur.</p><p>Bij mijn B20a heb ik de draad vervangen door standaard stroomdraad en werkt prima. Een nieuwe temperatuursensor kost ca. 25,- Euro</p>

• Peter Grapendaal (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
28-04-2008 18:22 #88974 door Peter Grapendaal (GAST)
Beantwoord door Peter Grapendaal (GAST) in topic Sensor motortemperatuurmeter
<p>De motortemp=olietemp. Je motor is pas op bedrijfstemp. als de oliemeter dat aangeeft, niet van de watertemp. uitgaan, Het koelwater is nl veel eerder op temperartuur als de olie. De olietemp sensor zit in de carterpan waar de olie per slot van rekening zit. De watertemp sensor zit in de kop achter de 4e cylinder. Het oude systeem werkt met een met ether gevuld capillair buisje, de modernere werken elektrisch. De moderne sensor heeft dacht ik UNF 5/16 draad meen ik me te herrinneren. Hier heb ik een site gevonden hoe je het oude ether systeem kan vullen en repareren. Maar lijkt me niet makkelijk! Dit ether systeem is behoorlijk kostbaar om te laten repareren, iets van &euro;250 ben je dan wel kwijt.</p><p> www.ply33.com/Repair/tempgauge </p>

• Willy De Baere
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
28-04-2008 19:04 #88973 door Willy De Baere
Beantwoord door Willy De Baere in topic Sensor motortemperatuurmeter
draad bij oud systeem met capilair is 5/8" 18 gangen, kan echter
zijn dat draad op voeler wat conisch is om deze in cilinderkop waterdicht
te doen spannen, met wat teflon ertussen als dichting gaat het anders ook wel

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD