ALV....

• Ed Blonk (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
27-05-2008 17:17 #89220 door Ed Blonk (GAST)
Beantwoord door Ed Blonk (GAST) in topic ALV....
<p>inderdaad een rustige ALV,ikwas erom m'n fel begeerde Egbert Braaksma Trofee op te halen [speldje] en kwam al gauw tot de conclusie dat ik een van de laatse was die hem nog niet had! Ben ook diegene die als enigste tegengestemd had voor een nieuwe naam [alleen al omdat ik niet van het woord Unaniem houd]Wat betreft de faciliteiten; Zelfs op deze site is het complete ZZR register niet te vinden en wat onderdelen betreft word er ook niet zo hard voor gelopen in het VOD en er waren er toch VIER te bewonderen op het laatste LKW [ruim 4% van de aanwezige verenigingsauto's] wat Niek betrefd,doel jij op de jongeling die voor probeerde te dringen bij de maaltijd? Persoonlijk vind ik dat na 1971 geen klassieke auto's meer gebouwd zijn met de intrede van de korte pook en plabstik. een 240 of welk ander massaprodukt blijft gewoon een oude auto en word nooit klassiek de latere modellen zijn zelfs 100% recycelbaar! Laterrrrr!</p>

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Joan Tacx
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
27-05-2008 20:27 #89219 door Joan Tacx
Beantwoord door Joan Tacx in topic ALV....
Ik kon helaas niet bij de ALV zijn. Als de vereniging blijft zoals deze nu is, zal deze met de jaren kleiner en kleiner worden.
Het aantal amazons, katteruggen, P1800, ZZR enz zullen steeds minder worden. Als we dat niet willen, moeten we de auto's in een museum zetten en hopen dat er geen brand uit zal breken.
Om toch voldoende leden en voldoende actieve leden te houden, moeten er jongere mensen bij komen.
Dit kan alleen maar door ook andere types toe te laten.
Dat betekent wel dat we zuiniger moeten worden op de oudere types.
[Ed helaas hoe bijzonder ze ook zijn, maar ook een ZZR is recycelbaar hoor :-)]

[Niek, met een LKW moeten we ons realiseren dat we te maken hebben met VRIJWILLIGERS, deze hebben heel veel tijd in zo'n LKW moeten stoppen. We mogen blij zijn dat er zulke vrijwilligers zijn. Ik vind dat je pas mag mopperen op de organisatie als je zelf ook eens mee geholpen hebt met zo'n weekend. Het gaat niet in je kouwe kleren zitten]

Van mij mogen die Volvo's ouder dan 25 jaar komen, ook die techniek is wel eens leuk om te bekijken.
groeten
Joan

• Ed van der Zee
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
29-05-2008 20:58 #89218 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic ALV....
<p>Heb even geaarzeld of ik nog wel een nuttige bijdrage kon leveren.....stel voor het duurste speldje wat ik heb gekregen om te dopen naar BKE ipv van Egbert Braaksma Trofee.</p><p>Vrijstelling van contributie, dat is in lijn met de klassiekers., lijkt me ook een prima plan</p><p>Overigens Ed ben je al zo oud.......</p><p>Zit hier in de woestijn van Uruzgan en hoop dat Klaas toch besluit om een tocht deze kant op te organiseren want er is geen Volvo te bekennen hier. Nee Ed ook geen streakers....</p><p>ff serieus; wat is er op tegen om de V44 te houden zoals het is, .gewoon lekker katteruggen, amazones, 1800tjes en een enkele 140 want die roesten toch het hardst</p><p>Als de doemdenkers onder ons gelijk krijgen beloof ik over 20 jaar op de opheffingsALV te komen, dan verdelen we de onderdelen van het VOD over de aanwezigen, is mijn aandeel toch de moeite waard gebleken, een kwestie van geduld, nietwaar ?</p><p>Ik ben tegen die tijd zeventig en hoop dat ik eindelijk een deel van mijn klassiekers naar de eeuwige jachtvelden heb mogen brengen, voor dat ze dat met mij kunnen doen.</p><p>Overweeg om een Register op te richten van ' de lange poken club' het clubhuis plaatsen we in Oude Lee. dan ben ik er zeker van dat er geen latere types bij kunnen komen en alles blijft zoals het is.</p><p>Eerste bijeenkomst doen we samen met de ZZR.</p><p>Zo, ben ik conservatief of ben ik het niet....</p>

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

• Siang Phoa
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
30-05-2008 01:18 #89217 door Siang Phoa
Beantwoord door Siang Phoa in topic ALV....
<p>@ Ed (Zee Zee):</p><p> </p><p>Ha jonkie,</p><p>meer modellen binnen V44 komt jou dacht ik wel uit, met die meerdere korte poken Volvo's in jouw stal. Met dat wegbrengen zal het overigens wel meevallen, gezien de wijze waarop jij laat restaureren.</p><p>Zoals je weet ben ik ook lid van de Volvo700vereniging(.nl) , binnen die club weet ik minstens &eacute;&eacute;n ander mede V44 lid (Vaan), er zijn meerdere leden met Amazons of 140, maar ik weet niet of die lid zijn van V44. Minstens &eacute;&eacute;n V700 lid deelt met mij het lidmaatschap van SCCB, excusez, sinds kort Volvo Classic Carclub Belgium. Inderdaad een engelse naam voor een belgische autoclub, zoekt makkelijk op het web, en het heeft ook andere voordelen.</p><p>Over appels en peren: het blijft een gegeven, dat bv jongens die het leuk vinden om 480 turbo's te pimpen, niks hebben met 444's in originele staat. Toch zijn dat imho ook inmiddels klassieke Volvomodellen. Hoe zou de mix worden op een ALV met die uiteenlopende belangstellingssferen en belangen? Daarom blijf ik een voorstander van het federatie- of associatiemodel, waarin elke groep modellen vertegenwoordigd blijft in een eigen belangenvereniging, maar onder de parapluie van een groter verband, bij voorbeeld genaamd VKVN.</p><p> </p><p>Even heel serieus: aan redactie/webmaster/bestuur (in willekeurige volgorde) : is het enigszins bekend in hoeverre er V44 leden zijn die andere Volvo's rijden dan de clubmodellen en in hoeverre die leden ook lid zijn van de dat model betreffende belangenvereniging? Zo'n enquete zou je vanuit elke Volvo belangenvereniging kunnen houden, en ook de interesse in het oprichten van de parapluie kunnen peilen. Voer voor psycho- en andere logen. Welk percentage van de leden van V44 was aanwezig op de ALV? In ieder geval een rechtsgeldig aantal, maar is de mening van dat merendeel zwijgende handjevol representatief voor de gehele vereniging?</p><p>Voor de goede orde: ik steun het voornemen van het bestuur V44 om nader te onderzoeken in hoeverre er draagvlak is om de vereniging in welke vorm dan ook breder uit te bouwen.</p>

The all is a question of mind over matter,
but if you do not mind, it does not matter.

• Ed Blonk (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
30-05-2008 10:18 #89216 door Ed Blonk (GAST)
Beantwoord door Ed Blonk (GAST) in topic ALV....
<p>@Ed [ Zee Zand Zand ]</p><p>Hallo daar , [ van het eene jonkie aan het andere] het is mij opgevallen dat de jonkies veelal bij het oudere willen blijven en dat de ouderen onder ons juist willen verjongen! Wij ZIJN toch de jonkies! en niemand luisterd naar ons.Als we dan toch over een nieuwe naam moeten verzinnen [ het liefst met drie letters] wat denk je als we er twee afhalen,dan blijft over VOL [Volvo Onze Liefhebberij ] De eerstvolgende ZZRrit staat op 6juli in de agenda te Ouwe Lee ,over het oprichten van het LPR [ lange poken register ] kunnen we het daar gelijk over hebben. Ik heb al een aankondiging daarvan,maar heb geen flauw idee hoe ik die op deze site krijg [misschien help Rob F. wel?] Waarschijnlijk ben jij dan nog niet terug,anders kun je gewoon met de B16B komen! tot laterrrrr......</p>

• Marcel van Soest
  • Elite lid
  • Elite lid
Meer
30-05-2008 10:46 #89215 door Marcel van Soest
Beantwoord door Marcel van Soest in topic ALV....
<p>Ed B., staat nog steeds niets op deze site over de ZZR. Hoe zit het nou, hebben die oude knarren al contact opgenomen met de webmaster om dit register eindelijk eens toe te voegen aan deze site. Staat dus ook niets over de rit in Ouwe Lee op de activiteiten kalender. Wordt dus weer een rit voor een heel select gezelschap. ( je zal wel niet anders willen denk ik )Wat Siang nog zei klopt zeker, lage opkomst op de ALV en zeker geen afspiegeling van de 4000 leden, een enquete ( misschien via deze site ) zou misschien iets meer duidelijkheid geven over wat we met z'n allen willen voor de toekomst. Zoals nu leden vragen wat men wil, via de laatste 2 ALV'S, Nieuwjaarsreceptie en regioraad geeft toch een vertekend beeld, leden die zich op deze bijeenkomsten laten zien zijn vaak dezelfde. </p><p> groeten</p><p>Marcel</p><p> </p>

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD