Restauratieverslag Amazon Combi

• 11236-dummy
  • Elite lid
  • Elite lid
Meer
01-06-2008 15:23 #50340 door 11236-dummy
Restauratieverslag Amazon Combi is gemaakt door 11236-dummy
<p> </p><p>In Auto Motor Klassiek staat een leuk verhaal over een budgetrestauratie van een Amazon Combi. </p><p><a target="_blank" href=" www.amklassiek.nl/pages/oldtimers-deze-maand.html "> www.amklassiek.nl/assets/images/WhatsNew...lvo-amazon-combi.jpg " />

"Na 400.000 km vond Menno het tijd worden dat zijn vrouw een andere auto kreeg en ging op zoek. Het duurde niet lang of er werd iets leuks gevonden: een station met stuurbekrachtiging, elektrische ramen en APK. Goedkoop, maar wel met werk: een Volvo Amazon Combi voor maar net iets meer dan duizend euro."

Het blad ligt nu in de winkel (en nee, ook ik heb geen aandelen ;-)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Timo Van de Kasteele (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
02-06-2008 12:24 #89288 door Timo Van de Kasteele (GAST)
Beantwoord door Timo Van de Kasteele (GAST) in topic Restauratieverslag Amazon Combi
<p>Heb AMK dit weekend gekocht. Leuk artikel. Zeker gezien het feit dat ik ook bezig ben met de restauratie van een Amazon Combi. Het restaureren daarvan heeft nu al het drievoudige gekost van de totale kosten die deze Menno kwijt was aan zijn budgetrestauratie. Erg benieuwd naar het resultaat van het met de roller uitgevoerde lakwerk. Mijn restauratieverslag kunt u volgen op www.vandekasteele.net . </p>

• Timo Van de Kasteele (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
02-06-2008 15:22 #89287 door Timo Van de Kasteele (GAST)
Beantwoord door Timo Van de Kasteele (GAST) in topic Restauratieverslag Amazon Combi
<p class="style4">Tip: De onderklep van de Amazon Combi is in veel gevallen door de roestduivel aangetast. Een vervangend exemplaar is schaars en vervangend plaatwerk is niet leverbaar. Toon Traets , klassieker restaurateur in West-Brabant, heeft een oplossing voor dit probleem. Voorwaarden is wel dat het frame in goede staat is. De buitenplaat wordt afgeslepen en een nieuwe plaat wordt middels een mal in de originele vorm gebogen en voorzien van de juiste gaten. Het proced&eacute; kunt u <a target="_blank" href=" www.toontraets.nl/_images/onderklep/index.htm ">hier vinden.

• Arjan Vrielink (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-06-2008 15:51 #89286 door Arjan Vrielink (GAST)
Beantwoord door Arjan Vrielink (GAST) in topic Restauratieverslag Amazon Combi
Interessant, aangezien ik ook een combi aan het restaureren ben.
vanmiddag het blad maar kopen, misschien worden we er wijzer van.
bedankt voor de info.

• Willy De Baere
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
02-06-2008 16:48 #89285 door Willy De Baere
Beantwoord door Willy De Baere in topic Restauratieverslag Amazon Combi
een idee/suggestie voor handige doe-het-zelver of voor restaurateur: voor drukken
van kosten van plaat en op-maat-kloppen, kan waarsch. dak van bvb
afbraak-140 serie gebruikt worden ((grond)verf staat daar dus ook al op).
Zo'n uitgeslepen dak is ongeveer 1.5m lang, 1m breed (misschien net niet
breed genoeg voor 2 onderkleppen?) en heeft waarsch. in de beide richtingen
ongeveer de juiste rondingen.

• René Minnebo (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
02-06-2008 17:47 #89284 door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic Restauratieverslag Amazon Combi
Leuk gedaan maar ik heb altijd mijn bedenkingen bij dit soort restauratie's. Men is in vele gevallen op langere termijn meer kwijt dan dat je het in 1 keer goed aanpakt en er weer voor vele jaren er vanaf bent.

• Arjan Vrielink (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-06-2008 19:26 #89283 door Arjan Vrielink (GAST)
Beantwoord door Arjan Vrielink (GAST) in topic Restauratieverslag Amazon Combi
Ik heb het blad gekocht en het stukje gelezen, mijn conclusie is ook net als Rene, dit halve werk geloof ik ook niet in.
Mijn combi is nu van alle tectyl ontdaan (lang leve de bok) en dan zie je pas de werkelijke schade, het valt mij gelukkig mee :-)
Ik ga ook voor een volledige restauratie, elk onderdeel(tje) moet weer als nieuw.
Als ik tijd en zin heb zal ik eens een verslagje schrijven over mijn restauratie.

• 11236-dummy
  • Elite lid
  • Elite lid
Meer
03-06-2008 16:44 #89282 door 11236-dummy
Beantwoord door 11236-dummy in topic Restauratieverslag Amazon Combi
Bedenk wel dat niet iedereen over een zak met geld beschikt om een totaalrestauratie uit te voeren. Als je dan moet kiezen tussen niets doen en de auto weg laten rotten &oacute;f de in dit artikel beschreven werkzaamheden uitvoeren, lijkt me de keuze duidelijk...

• Eugen Wulff
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
03-06-2008 17:44 #89281 door Eugen Wulff
Beantwoord door Eugen Wulff in topic Restauratieverslag Amazon Combi
Met deze aanpak lijkt mij ook niks mis. Als je een buitenslaper hebt en je wilt er dagelijks mee rijden kun je op deze manier nog een hele tijd plezier hebben van je amazon. Op de deur van mijn combi zit een jaar na het overspuiten alweer een deuk en de dader ....ligt op het kerkhof. Zoals de schrijver vanhet artikel al opmerkt "een oldtimer is nooit af"

• René Minnebo (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
04-06-2008 12:39 #89280 door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic Restauratieverslag Amazon Combi
<p>Ik heb ook geen zak met geld maar heb wel geduld, dus als de auto te slecht is om te restuaren (in mijn ogen dan) jammer dan maar dan koop ik hem niet. En mijn combi wordt ook een buitenslaper dus is het verstandig om er dan juist aandacht, tijd en de nodige punica's in te steken. En een ongeluk zit in een klein hoekje dus een deuk na een jaar dat ie klaar is vervelend maar niet te vermijden, dan moet je hem in de garage zetten en dan niet meer mee rijden en natuurlijk hopen dat deze niet niet affikt of door een storm voor de wereld gaat.</p><p> </p><p>Het gaat erom wanneer is iemand tevreden, echter zie je ook veel oldtimer's die er op het eerste oog er mooi uitzien en veelal kunnen dit natuurlijk dit soort projecten zijn. Wat echter meestal vergeten wordt te vermelden bij eventuel verkoop is dat ze op low budget basis zijn gerestaureerd. Een leek denkt dat ie er een goede koop aan doet maar komt dan toch binnen afzienbare tijd bedrogen uit. </p>

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD