trekhaak op kenteken?
- Marijn Hendrikx
- Elite lid
-
Minder
Meer
17-07-2008 12:43 #50255
door Marijn Hendrikx
trekhaak op kenteken? is gemaakt door Marijn Hendrikx
<p>Beste mensen,</p><p>Ik zit net even mijn kentekenbewijs deel I te bekijken en ik zie dat er nergens iets staat over mijn trekhaak... Nu heb ik die wél en ik gebruik hem ook weleens voor een aanhanger!</p><p>Heeft iemand enig idee hoe ik dit aan moet pakken? En is dit verplicht om op je kenteken deel I of deel I B te hebben staan?</p><p>Alvast bedankt voor de reacties!</p><p>Zonnige groet,</p><p>Marijn</p><p> </p>
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Niek de Boer
- Platinum lid
-
Minder
Meer
17-07-2008 13:25 #89625
door Niek de Boer
Beantwoord door Niek de Boer in topic trekhaak op kenteken?
Als je boven de 750 kg trekt moet er op je kentekenbewijs een vermelding staan van het maximaal te trekken gewicht.Even rdw bellen kentekenbewijs opsturen en je ontvangt een nieuw kentekenbewijs met daarop het gewicht.(gratis)Onder de 750 kg is dit dus niet nodig.Het maakt hiervoor niet uit of je trekhaak is goedgekeurd.Ik heb het zelfs voor een amazon gekregen waar niet eens een trekhaak onder zit.
- Marijn Hendrikx
- Elite lid
-
Minder
Meer
17-07-2008 14:01 #89624
door Marijn Hendrikx
Beantwoord door Marijn Hendrikx in topic trekhaak op kenteken?
<p>Hallo Niek,</p><p>Okee dan zal ik maar eens gaan bellen. Ben ik wel een tijdje mijn kentekenbewijs kwijt dus..? Dat is rijd-technisch gezien ook weer niet verantwoord, want die moet je wel bij je hebben. Maar daar moet wel een mouw aan te passen zijn. Ik zag je trouwens laatst in Oirschot! Je herkende me niet echt, zag ik! Je was bezig met een combi. Mooie wagen trouwens!</p><p>Groeten Marijn! </p>
- Marijn Hendrikx
- Elite lid
-
Minder
Meer
17-07-2008 17:12 #89623
door Marijn Hendrikx
<p>Hallo Niek en anderen,</p><p>Nog even de afloop van het kentekengebeuren. Ik heb net de RDW aan de lijn gehad en er werd me verteld dat het VERPLICHT is om gegevens omtrent het trekvermogen van je wagen op je kentekenbewijs te hebben staan. Dus ongeacht of er een trekhaak onder gemonteerd is of niet. Dit is nieuwe regelgeving sinds enkele jaren. </p><p>Ik moet nu dus een verklaring van de Volvo-importeur (in Beesd) hebben en opsturen samen met mijn kentekenbewijzen.</p><p>Hierna krijg ik alles netjes in nieuwe versie thuisgestuurd binnen 10 dagen werd me verzekerd.</p><p>Kortom, dat doen we dan maar. Het is wel zo dat er weinig op wordt gecontroleerd of moeilijk over wordt gedaan, maar wettelijk gezien, dient het dus vermeld te staan op je papieren. Weten we dat ook weer
</p><p>Groeten! Marijn</p>
- Han Misdom
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
18-07-2008 21:50 #89622
door Han Misdom
Beantwoord door Han Misdom in topic trekhaak op kenteken?
<p>Hoi Marijn,</p><p> </p><p>Ik heb de officiele brief van de importeur voor zowel Amazon als Kattenrug, dus ik kan je een kopietje sturen als je je E-mail adres even geeft.</p>
- Marijn Hendrikx
- Elite lid
-
Minder
Meer
19-07-2008 08:53 #89621
door Marijn Hendrikx
<p>Hallo Han,</p><p>Dat is niet nodig, ik heb een 144 en al gebeld naar Beesd. Daar werd ik uiteindelijk doorverbonden met een meneer die het keurig voor me heeft geregeld en ik verwacht vandaag of morgen de brief in de bus te hebben. Evenzeer bedankt voor het aanbod! Groeten Marijn!</p><p> </p>
19-07-2008 09:36 #89620
door Lars Rengersen
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
Beantwoord door Lars Rengersen in topic trekhaak op kenteken?
<p>Is het een idee opm dergelijke documenten te scannen en als PDF per model ergens op de V44 site te zetten?</p><p>Ik denk dat dit nog wel voor meer mensen handig kan zijn.</p><p>Groeten Lars</p>
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
- Marijn Hendrikx
- Elite lid
-
Minder
Meer
19-07-2008 18:57 #89619
door Marijn Hendrikx
<p>Dat wil ik best even doen hoor. Ik weet niet of de RDW dat ok vindt en of dus al je gegevens erop verwerkt moeten zijn door de Volvo-importeur. Ik weet komende week meer.</p><p>Gr. Marijn!</p>
- Marijn Hendrikx
- Elite lid
-
Minder
Meer
22-07-2008 18:13 #89618
door Marijn Hendrikx
<p>Nog even de afloop. Het lijkt me een persoonsgebonden verklaring, die ook ondertekend en gestempeld is. Kortom, je moet die dus op persoonlijke titel aanvragen lijkt me. Ik stuur hem nu op en hoop enorm dat de RDW snel zal reageren...</p><p>Gr. Marijn </p>