Toekomst van de klassiekerclubs

• Tom Steverink
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
08-08-2008 14:07 #50228 door Tom Steverink
Toekomst van de klassiekerclubs is gemaakt door Tom Steverink
<p>Ik heb gemerkt dat na mijn jarenlange afwezigheid binnen de V44 er tegenwoordig nogal wat mensen zijn die denken dat de jeugd niet ge&iuml;nteresseerd is in onze mooie oude auto's. Ook in de engelse klassiekerbladen merk ik deze neiging.</p><p>Daarom wat tegenwicht: ikzelf ben 55 jaar en heb op dit moment een 144 de Luxe uit 1972. </p><p>Mijn oudste zoon van 29 jaar heeft een '72 142 deLuxe (in hetzelfde type/bouwjaar kreeg hij in 1979 z'n eerste luier) en mijn andere zoon van 22 heeft na zijn 360GLT verkocht te hebben nu een 144 uit 1967. De laatste wil eigenlijk een amazon, maar hij vind de eerste serie 140 daar dicht genoeg bij. Verfrissend. Ze doen het meeste zelf en willen van alles weten hoe het werkt en hoe je het moet repareren.</p><p>P.s mijn buurjongen van 21 werkt in de vakantie bij een bedrijf waar hij elke avond een auto van meekrijgt om naar huis te gaan: Jaguar XJ6 coup&eacute;, Bentley Continental, Jaguar MkXX, Aston Martin 3/4, Triumph Tr3a etc. Hij vindt dat kennelijk als secundaire arbeidsvoorwaarden genoeg.</p><p>Wie heeft ook zulke ervaringen met zijn/haar kroost of anders met jonge mensen in de buurt?</p>

Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 SportsEdition 1997(+MY'2022 XC60 Recharge)
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• T.A. Sperling
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-08-2008 19:14 #89720 door T.A. Sperling
Beantwoord door T.A. Sperling in topic Toekomst van de klassiekerclubs
<p class="MsoNormal" style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt"><font face="Times New Roman" size="3">Hierbij bewijs ik het tegendeel dat de jeugd geen interesse heeft in mooie oude auto,s.</font></p><span style="FONT-SIZE: 12pt; FONT-FAMILY: "Times New Roman"; mso-fareast-font-family: 'Times New Roman'; mso-ansi-language: NL; mso-fareast-language: NL; mso-bidi-language: AR-SA">Ik ben 23 jaar oud en rijdt al vijf jaar in mijn eigen Volvo amazon combi, die elf jaar geleden compleet gerestaureerd is door mijn vader. Daarnaast rijd ik ook af en toe in een Volvo pv 445 (Duett). Me vader en ik hebben deze auto de afgelopen twee jaar compleet gerestaureerd en is sinds vier maanden weer op de weg te vinden. Zelf heb ik nog plannen om over een aantal jaar een Volvo P1800 es te gaan restaureren. De interesse is bij mij dus zeker wel aanwezig. Met vriendelijke groet Alex Sperling.</span>

• René Minnebo (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
08-08-2008 20:04 #89719 door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic Toekomst van de klassiekerclubs
Ben nu zelf 35 maar had op mijn 20 ste mijn eerste fiat 850, nu sinds 2 jaar een amazon combi. Elke auto hoe oudbollig die ook is, is te verfraaien dus ook jongere kunnen een oldtimer hebben. Ik huur een garage bij ons in de polder en daar zitten jongens van 18 tot 25 jaar en die rijden diverse oldtimers. Ik denk dat dit komt doordat deze op gas rijden en dus belastingvrij zijn. Ik zie het steeds meer om heen trouwens, jongeren en oldtimers.

• Han Misdom
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
09-08-2008 00:46 #89718 door Han Misdom
Beantwoord door Han Misdom in topic Toekomst van de klassiekerclubs
<p>Mijn zoon van 23 heeft twee oldtimers; een combi en een Laplander (en daar rijden er niet veel van rond in Nederland)</p><p> </p><p>Over een paar weken moet ik een bruidspaar rijden; de bruid (ergens eind 20) is aan het sparen om zelf een Amazon te kunnen kopen. De bruidgom moet nog even over de brug getrokken worden; niet wat het huwelijk betreft maar wel i.v.m. het toekomstige wagenpark.</p><p> </p><p>Op het afgelopen landelijk kampeerweekend stond tegenover ons een jong stel met een Kattenrug</p><p> </p><p>Zomaar wat voorbeelden uit mijn eigen omgeving. Maar ik denk dat wij als V44 vereniging (en elke ander vereniging die zich met oldtimers bezig houdt) wel open moeten staan voor de interesse van de wat jongere oldtimerliefhebber. Dit houdt o.a. in dat wij bijvoorbeeld open moeten staan voor de auto's die nou nog als youngtimers betiteld worden.</p>

• Edwin Jongejan
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
09-08-2008 10:57 #89717 door Edwin Jongejan
Beantwoord door Edwin Jongejan in topic Toekomst van de klassiekerclubs
Ik denk toch dat de interresse voor bepaalde klassiekers meeschuift met de generaties.
Vaak is het een emotioneel verhaal om een klassieker aan te schaffen.
"ik ben op de achterbank opgegroeid "' of : "die had ik in m'n studententijd ook "
Niet voor niets is er een schreeuwende vraag naar 2CV-tjes en kevers (studententijd )

De klassiekers van morgen zijn dus de barrels die men vaak als eerste auto had .
Vaak gepaard met een eerste vakantie , liefde bedrijven op de achterbank.
Kortom....goede herinneringen.

Grote amerikanen en musclecars zullen altijd wel in trek blijven , maar je zal toch een verschuiving zien .
Waarschijnlijk dat m,n zoon over 20 jaar een V40 aanschaft om op te knappen...

Een vereniging zal daarom ook met de tijd mee moeten gaan.

• Edgar Beekhuyzen
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
09-08-2008 19:07 #89716 door Edgar Beekhuyzen
Beantwoord door Edgar Beekhuyzen in topic Toekomst van de klassiekerclubs
<p>hallo hier ook een reactie van ons</p><p>Wat grappigg is wij stonden tegenover Han tijdens de landelijke kampeerweekend.</p><p>En wij zijn ieder 28 jaar en hebben een katterug.</p><p>En in ons omgeveing merk je steeds meer dat mensen van ons leeftijd steeds meer intresse krijgen in oldtimers.</p><p>We hebben zelfs in ons familie 3 katterugen en een 164. Waarvan de 164 een zus van ons 31 jaar en een oom heeft een katterug gekocht toen hij 38 was.</p><p>Het zijn in ieder geval mooie auto's </p>

• Wilfred Scherpenzeel
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-08-2008 19:51 #89715 door Wilfred Scherpenzeel
Beantwoord door Wilfred Scherpenzeel in topic Toekomst van de klassiekerclubs
De discussie gaat in het geval van de V44 niet alleen over de gemiddelde leeftijd van de clubleden maar ook over het toelaten van oudere jongeren (240-serie, 480-serie, etc). Zelf ben ik in het bezit van een 480Gt turbo (94) en een 142 de luxe (72). Voorheen was ik lid van V44, 240260register en 480 register. Ik had een 1800, 480 en een 245. Belachelijk natuurlijk. Heb dan ook de 240260 lidmaatschap en die van de 480 opgezegd. Hoewel zeer gezellige clubs met toegevoegde waarde voor de leden. Maar het was simpelweg te veel van het goede. Ik ben een voorstander van een grote Volvo club waarbinnen verschillende registers per type auto actief zijn. We vangen dan 2 vliegen in 1 klap. 480 mensen zijn over het algemeen in de 30 begin 40, 240 mensen idem (ook wel ouder) en zo zijn er wellicht nog andere registers. En we vinden toch allen de volvo's mooi. Iedereen die een 240 rijdt vind de 140, 1800, Amazon en katterug zeker zo mooi. Andersom is soms het probleem binnen onze vereniging.

• Joan Tacx
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
29-09-2008 17:49 #89714 door Joan Tacx
Beantwoord door Joan Tacx in topic Toekomst van de klassiekerclubs
Beste Wilfred,

Ik rij zelf een Amazon uit 1964 hij is maar liefs 6 jaar ouder dan ik zelf ben.
Een P1800 of een katterug of duett vind ik ook zeer mooie auto's.
Ze stralen echt een charme uit van die tijd.
Maar al is de 140, 240, 340, 480 enz. wat "hoekig", ook hebben deze auto's dezelfde charme als hun voorgangers,
alleen die uit een wat latere tijd.
Voor mij is het geen probleem als de latere types gewoon bij de V44 komen.
Misschien is er eens de mogelijkheid, om eens een keer te wisselen van auto,s. Al is het maar voor 1 half uurtje.

We hebben uiteindelijk dezelfde passie.
Oer degelijk en toch sierlijk !

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD