olie verdwijnt uit koppelingreservoir
- andre neuteboom (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-08-2008 21:35 #50205
door andre neuteboom (GAST)
olie verdwijnt uit koppelingreservoir is gemaakt door andre neuteboom (GAST)
<p>Hallo,heeft iemand misschien een idee waar de olie uit het reservoir van de koppeling kan blijven?Ik moet hem steeds vaker vullen maar ik zie nergens iets lekken.Alvast bedankt,groeten Andre</p><p> </p>
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Niek de Boer
- Platinum lid
-
Minder
Meer
18-08-2008 23:34 #89815
door Niek de Boer
Beantwoord door Niek de Boer in topic olie verdwijnt uit koppelingreservoir
het verdwijnt of uit de hoofdcilinder of uit de werkcilinder.Bij de hoofdcilinder achter het pedaal het stofkapje losnemen en kijken of daar vloeistof verdwijnt.Bij de hulpcilinder aan het koppelingshuis eveneens stofkapje losnemen en naar lekkage kijken.Beide cilinders reviseren.: hohnen en revisiesetje plaatsen.Als je bij mij in de buurt woont (tilburg) kan ik het wel doen.Bel 06 24231515 013 5288749. niek de boer
- Jasper van t Wout (GAST)
- Verbannen
-
Minder
Meer
19-08-2008 08:28 #89814
door Jasper van t Wout (GAST)
Beantwoord door Jasper van t Wout (GAST) in topic olie verdwijnt uit koppelingreservoir
<p>Hai,</p><p> </p><p>Kijk eens onder je dashboard bij de plek waar de koppelstang erin gaat en onder de auto bij de hulpcylinder.</p><p>Lekkage zou goed zichtbaar moeten zijn. Doe dit snel want lekkage zorgt uiteindelijk ook voor </p><p>inlaat van lucht en dan werkt je koppeling in ene niet meer.</p><p>Revisie is een leuk klusje, goed te doen voor een amateursleutelaar. Lekker prutswerk.</p><p>Maar..... de wanden van de cylinders moeten echt goed glad zijn, zijn ze aangevreten, koop dan gewoon nieuwe.</p><p>Is al met al betrouwbaarder en goedkoper dan uit laten honen.</p><p>Of natuurlijk Nieks aanbod... Hij zal de hoonijzers wel hebben.</p><p> </p><p>groet,</p><p> </p><p>Jasper</p>
- Han Misdom
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
19-08-2008 13:14 #89813
door Han Misdom
Beantwoord door Han Misdom in topic olie verdwijnt uit koppelingreservoir
<p>Ik heb mij laten vertellen dat het honen van deze cilinders uit den boze is!! (Info komt van C&C parts)</p><p>De koppelingcilinders zijn gemaakt van aluminium; deze worden gehard door ze intern te walsen. Als je ze gaat honen slijp je deze geharde walshuid weg en gaat de boel binnen de kortste keren weer lekken.</p><p>Stalen cilinders kun je wel honen.</p><p> </p><p>Moraal van het verhaal; als de cilinderwand nog in takt is kun je een revisiesetje plaatsen (dus zonder te honene).</p><p>Als de cilinderwand is ingevreten zul je een nieuwe cilinder kopen.</p>
- Niek de Boer
- Platinum lid
-
Minder
Meer
19-08-2008 14:15 #89812
door Niek de Boer
Beantwoord door Niek de Boer in topic olie verdwijnt uit koppelingreservoir
Ik doe dit al jaren en heb er nooit problemen mee gehad.Overigens reviseer ik nooit remdelen,die vervang ik standaard door nieuwe.