Velgen voor amazon

• René Minnebo (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
10-09-2008 12:24 #89942 door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic Velgen voor amazon
<p>Hmmmmmmmmmm veel info maar nog niets wijzer eigenlijk, ik vertik het gewoon om een giga bedrag neer te tellen voor een paar originele brede velgen of verbreed dmv de smallere te gebruiken. D'r moet ook nog schoeisel onder en dan zit je zo op de 750 1&agrave; 1000 euro voor een set van 5 velgen met banden. Ik doe het nog maar even met de originele velgen en banden die ik heb, zo kan ik rustig zoeken naar de geschikte velg en als ik die vind koop ik alles op en verkoop die weer goud geld (grapje).</p><p> </p><p>Er is nog 1 optie en dat is bij mijn werkplaats een ama sedan in het gras staat (al 5 jaar) met minilitevelgen en ik heb wel is tegen die knakker gezegd dat ik die velgen wel wil overnemen en hij grapte da's goed voor 200 euro mag je ze hebben, ik heb daarna niets meer van hem vernomen helaas de auto staat er nog wel, dit moet ik dus even warm houden dat begrijpen jullie wel natuurlijk. </p><p> </p><p>Wat mij echter opviel is dat die minilite velgen een behoorlijke uitstekende naafdop heeft, tenminste op de ama is dat normaal of zijn er ook plattere naafdopjes. Vond het niet echt netjes staan eigenlijk wel lelijk om het zo maar te zeggen.</p><p> </p><p> </p>

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Rene Brandt
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
10-09-2008 16:59 #89941 door Rene Brandt
Beantwoord door Rene Brandt in topic Velgen voor amazon
<p>ik rij met 195 breed op verbrede velgen 7j , eigenlijk is dit geen aanrader.</p><p>195 is wat mij betreft toch te breed , het staat wel goed maar de stuurinrichting wordt behoorlijk belast,</p><p>dit is te merken aan slijtage aan wiellagers en slijtage van het hulpstuurhuis wat ik met de standaardmaat</p><p>niet had.</p><p>maar behalve de slijtage is het weggedrag bij wat minder kwaliteit wegdek beneden pijl , en dat komt echt door de brede banden.</p><p>t.z.t. ga ik terug naar 185 of 175 als dat er is.</p>

• Dries Bakkenes
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
10-09-2008 18:36 #89940 door Dries Bakkenes
Beantwoord door Dries Bakkenes in topic Velgen voor amazon
<p>Zoveel mensen, zoveel wensen.......</p><p> </p><p>Ik rijdt met de P1800 op originele GT velgen, 5,5 J. Met de amazon combi op 6J nieuwe velg/oude hart velgen en met de sedan op nieuwe velg/oude hart 7J velgen. Op alle velgen zit de Typhoon 195/65/15 en dat bevalt prima. Geen problemen met zwaar sturen of overmatig last van spoorvorming.</p><p>In mijn ogen is de staat van draagarmbussen, vering en schokdempers ook zeer zeker van invloed op het gevoelig zijn voor de spoorvorming.</p><p>De 6J stalen velg (imitatie) met dop die op mijn site staat is ook zeer geschikt voor de 196/65/15 en gebruikers van deze velg zijn ook zeer tevreden over de sporing van deze velg. Uitbalanceren met weinig lood, dus een probleemlose velg, maar wel een duurdere oplossing natuurlijk dan je kans afwachten op een mooi gebruikt setje op Marktplaats. En die staan er best wel af en toe.......</p><p>Succes met het nemen van je beslissing Rene.</p><p> </p>

• J. Kemeling
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-09-2008 20:49 #89939 door J. Kemeling
Beantwoord door J. Kemeling in topic Velgen voor amazon
<p>Ik heb wel eens (voor nood) amazon velgen op een toyota Hi ace busje gezet (ouder type, 80er jaren) dat paste toevallig .</p><p>Of het andersom ook past? wellicht . Joost.</p>

• Gert Vegter
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
10-09-2008 22:28 #89938 door Gert Vegter
Beantwoord door Gert Vegter in topic Velgen voor amazon
<meta content="text/html; charset=utf-8" http-equiv="Content-Type" /><meta content="Word.Document" name="ProgId" /><meta content="Microsoft Word 9" name="Generator" /><meta content="Microsoft Word 9" name="Originator" /><link href="file:///C:/DOCUME~1/gert/LOCALS~1/Temp/msoclip1/01/clip_filelist.xml" rel="File-List" /><!--[if gte mso 9]><xml><w:WordDocument><w:View>Normal</w:View><w:Zoom>0</w:Zoom><w:HyphenationZone>21</w:HyphenationZone><w:DoNotOptimizeForBrowser /></w:WordDocument></xml><![endif]--><style type="text/css"><!-- /* Style Definitions */p.MsoNormal, li.MsoNormal, div.MsoNormal {mso-style-parent:""; margin:0cm; margin-bottom:.0001pt; mso-pagination:widow-orphan; font-size:12.0pt; font-family:"Times New Roman"; mso-fareast-font-family:"Times New Roman";}a:link, span.MsoHyperlink {color:blue; text-decoration:underline; text-underline:single;}a:visited, span.MsoHyperlinkFollowed {color:purple; text-decoration:underline; text-underline:single;}@page Section1 {size:595.3pt 841.9pt; margin:70.85pt 70.85pt 70.85pt 70.85pt; mso-header-margin:35.4pt; mso-footer-margin:35.4pt; mso-paper-source:0;}div.Section1 {page:Section1;}--></style><p class="MsoNormal">Het laten verbreden van de originele velgen is een betaalbare oplossing en niet per definitie af te raden als het door een ervaren vakman gebeurd. Ik heb dit in het verleden bij verschillende klassiekers (ook dagelijks gebruikte) toegepast en het heeft nooit problemen veroorzaakt.</p><p class="MsoNormal"><!--[if !supportEmptyParas]--> <!--[endif]--><o:p></o:p></p><p class="MsoNormal">Nog een andere vergelijkingssite voor wielen- en bandenmaten is deze: www.mintylamb.co.uk/?page=tyre.htm </p><p class="MsoNormal">Je kunt hier ook zien dat de bandenmaat 195/70/15 qua omtrek net iets minder afwijkt van de standaard Amazon-maat 165/80/15 dan de veel gebruikte 195/65/15, hoewel het verschil niet groot is.</p><p class="MsoNormal">
</p><p class="MsoNormal"><!--[if !supportEmptyParas]--> <!--[endif]--><o:p></o:p></p><p class="MsoNormal"><span style=""> </span></p><p class="MsoNormal"><!--[if !supportEmptyParas]--> <!--[endif]--><o:p></o:p></p>

• Marcel Smelter (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
11-10-2008 23:26 #89937 door Marcel Smelter (GAST)
Beantwoord door Marcel Smelter (GAST) in topic Velgen voor amazon
Ik rij met verbrede velgen van 4J naar 5,5J met mijn orginele 165 banden. Gaat prima hoor.

Amazon Combi '66

• René Minnebo (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
12-10-2008 19:58 #89936 door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic Velgen voor amazon
<p>Goed nieuws,</p><p> </p><p>Heb gister met mijn buurman garagist een deal gesloten. Hij heeft 4 miniltes in goede staat en wil daar 200 euro voor hebben, hij houd ze vast totdat ik mijn restauratie van de combi heb voltooid. Ik vind een paar mooie velgen belangrijk maar niet zo belangrijk als het goed voltooien van de restauratie, want velgen en banden heb ik al zijn het wel de originele maar dat is nie anders. </p><p> </p><p>Lijkt me een goede deal miniltes worden niet veel aangeboden, en nieuwe zijn niet te betalen.</p>

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD