Oproep voertuigen in beeld serie 'Koning van de Wallen'

• Roel van der Geest (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-07-2026 16:16 #1481464 door Roel van der Geest (GAST)
Oproep voertuigen in beeld serie 'Koning van de Wallen' is gemaakt door Roel van der Geest (GAST)
Hallo allemaal,

Allereerst dank aan Rob Funcke voor het toelaten van mijn oproep op jullie forum!

Mijn naam is Roel. Ik ben de productie coördinator voor een nieuwe serie van de VPRO genaamd "Koning van de Wallen”
Koning van de Wallen is een 6-delige serie van 50 minuten per aflevering, geproduceerd door lemmingfilm, voor de VPRO, geregisseerd door Tim Oliehoek. Het vertelt het verhaal van zwarte Joop die na de bevrijding op straat komt te staan als kleine jongen, zich opwerkt tot eigenaar van de Casablanca en uiteindelijk het eerste sekstheater van Nederland opent: de Casa Rosso. We volgen hem - en zijn ensemble - van 1945 tot 1986.
Voor deze serie ben ik op zoek naar geparkeerde voertuigen die het straatbeeld vullen en de kijker gelijk meenemen naar een ander jaartal.

Ik zoek vooral naar voertuigen uit begin jaren ’50 en ’60 die op 13 augustus beschikbaar zijn voor een draaidag in Dordrecht.
Daarnaast zoek ik ook nog voertuigen uit de jaren ’60 tot eind jaren ’80 voor draaidagen begin november.

Er is een vergoeding van €150,- beschikbaar voor de onkosten. Verder belooft het een geweldige ervaring te worden op de set!
Helaas kunnen we geen witte voertuigen gebruiken in verband met de weerspiegeling van de kunstlichten.

Ben jij of ken jij de eigenaar van een oldtimer die in dit plaatje past? Mail dan een foto, bouwjaar, merk en uitvoering naar roel@lemmingfilm.com of bel of Whatsapp naar 0623284923.
Bijlagen:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.