Mijn eerste Volvo is die nog ergens?
- Hans Van Kralingen
-
- Premium lid
-
Minder
Meer
30-11-2025 12:11 - 30-11-2025 12:12 #1479237
door Hans Van Kralingen
Mijn eerste Volvo is die nog ergens? is gemaakt door Hans Van Kralingen
Begin jaren tachtig kocht ik mijn eerste auto: deze Volvo Amazon. Ik heb hem destijds gekocht van een kapper aan het Rijswijkseplein in Den Haag. Samen met mijn vader heb ik hem in de garage zo goed mogelijk opgeknapt. Alles laten verchromen, motorisch volledig nagekeken en daarna weer netjes wit gespoten. Natuurlijk kwam na verloop van tijd toch weer roest tevoorschijn. Dat betekende opnieuw schuren, lassen en plamuren. Uiteindelijk heb ik hem in een bruine primer gespoten. Mooi was het niet, maar ik wilde er gewoon mee rijden — en dat heb ik ook gedaan. Op een vrijdagochtend, terwijl ik bij een stoplicht stond, reed er plotseling een brommer frontaal op mij in. Het was een flinke klap. De bestuurder raakte zwaar gewond en werd onder de auto vandaan gehaald. De Volvo liep ook aanzienlijke schade op.Dat was voor mij het moment om afscheid te nemen. Ik had op dat punt geen energie meer om hem opnieuw op te knappen. Ik heb de auto eind 1981 verkocht, al weet ik niet meer aan wie. Onlangs vond ik weer een paar oude foto’s terug. Uit nieuwsgierigheid ben ik bij de RDW gaan zoeken, maar daar is hij niet meer te vinden.Misschien weet iemand hier op het forum wat er van hem is geworden en gaat er bij iemand een lichtje branden.
Gr Hans
Gr Hans
Laatst bewerkt 30-11-2025 12:12 door Hans Van Kralingen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- P. Hanot
- Elite lid
-
Minder
Meer
30-11-2025 13:18 #1479238
door P. Hanot
Beantwoord door P. Hanot in topic Mijn eerste Volvo is die nog ergens?
Op deze jaren 80 foto ziet het er al niet te best uit met deze roestige Amazon.
In een tijd dat ze nog op bijna iedere hoek van de straat stonden acht ik de kans bijna onbestaande dat deze de jaren 90 nog overleefd heeft.
Maar wie weet...
In een tijd dat ze nog op bijna iedere hoek van de straat stonden acht ik de kans bijna onbestaande dat deze de jaren 90 nog overleefd heeft.
Maar wie weet...
- BartJu
-
- Platinum lid
-
- 245DL 1976 B21a AW71
Minder
Meer
01-12-2025 18:39 #1479262
door BartJu
Beantwoord door BartJu in topic Mijn eerste Volvo is die nog ergens?
Het kenteken is niet bekend bij meer bij de RDW, en ook niet bij Finnik. Finnik geeft nog wel eens verlopen kentekens weer, maar mogelijk is deze nog voor de digitalisering van de bestanden al uitgeschreven.