Rijden in Duitsland met Volvo Amazon

• Reinier Verbeek
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
27-05-2025 17:35 #1477347 door Reinier Verbeek
Beantwoord door Reinier Verbeek in topic Rijden in Duitsland met Volvo Amazon
Hoi Gerard,

Dat sorry had ik dan ook gemist en er wordt niet gezegd dat je dom bent, alleen dat je dom doet.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Stijn v.d. Linde
  • Moderator
  • Moderator
Meer
28-05-2025 18:10 #1477372 door Stijn v.d. Linde
Beantwoord door Stijn v.d. Linde in topic Rijden in Duitsland met Volvo Amazon
Punt. Nu terug naar het topic. Aan de leden geef ik nog even mee dat er in dit topic twee voertuigen staan. De auto van degene die het topic is gestart en de auto van iemand met een Amazon met inderdaad veel gaten. Haal deze niet door elkaar en bejegen elkaar fatsoenlijk. Ik nu alleen nog reacties lezen die op de vraag van de topicstarter zien!

Amazon '65
Niet eens met een gesloten / verwijderd topic? Mail naar moderator@volvokv.nl.

• Gerard Claassen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-05-2025 15:36 #1477378 door Gerard Claassen
Beantwoord door Gerard Claassen in topic Rijden in Duitsland met Volvo Amazon
Heb hem niet onheus bejegend, en ook niet uitgescholden.
wees blij dat er nog leden zijn die een kritische toen laten horen inplaats 
ze voor dom te verslijten. 
voor mij discussi gesloten
m.vr.groeten G.a.m.Claassen 

• Tom Steverink
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
31-05-2025 11:25 #1477406 door Tom Steverink
Beantwoord door Tom Steverink in topic Rijden in Duitsland met Volvo Amazon
Goeie genade Gerard. Sluiten maar hoor, pfff

Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 SportsEdition 1997(+MY'2022 XC60 Recharge)
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl

• Kevin de Graan
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
31-05-2025 19:32 - 31-05-2025 19:33 #1477411 door Kevin de Graan
Beantwoord door Kevin de Graan in topic Rijden in Duitsland met Volvo Amazon
Persoonlijk zou ik zo veel mogelijk twijfel weg proberen te nemen. Als de buitenkant er twijfelachtig uit ziet, gaat men wellicht ook twijfelen hoe het technische stuk zal zijn. Ik heb een aantal slechtere amazons hier aan de deur gehad van mensen die iets kwamen ophalen of waar ik zelf wat opgehaald heb. De APK plicht zou niet verkeerd zijn voor sommige rijders. Al denkt men het juiste te doen, kan je altijd wat gemist hebben.

In jouw geval, zou ik een aantal stukken opnieuw inlassen en dingen als lampen even vervangen. 

Hoeft natuurlijk niet veel geld te kosten als je wat slijpstukken en koplampen op de kop kan tikken. Misschien hebben mensen hier wel wat liggen, waar je mee geholpen bent. Misschien verder de achterlicht reflectoren controleren, schoonmaken en de achterplaatjes voorzien van  aluminium tape. Vaak zie je amazons op de snelweg rijden waarbij het net kaarslichtjes zijn.

Verder ken jij je auto het beste, dus zal je wellicht nog wel iets kunnen bedenken die je makkelijk kan oplossen.

Fijne vakantie!

Laatst bewerkt 31-05-2025 19:33 door Kevin de Graan.

• Hans Van Kralingen
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
04-06-2025 22:00 #1477457 door Hans Van Kralingen
Beantwoord door Hans Van Kralingen in topic Rijden in Duitsland met Volvo Amazon

Vroeger? Man, toen kon je gewoon met een uitgehold sardienenblik op wielen de snelweg op. Auto vol gaten, halve bumper vast met ducttape, en één werkende ruitenwisser die altijd de verkeerde kant op ging. “Veilig?” vroeg niemand. “Start ’ie?” was al voldoende. En ja, we hadden Wrak op de Weg op tv. Dat was geen programma — dat was nationale trots. Auto’s die met meer roest dan metaal toch nog 120 reden, bestuurd door mensen die het dashboard gebruikten als plantenbak. Mijn advies? Rij gewoon naar zo’n APK-garage waar de koffie sterker is dan de brug waarop je auto wordt gekeurd. Laat een keurmeester z’n wenkbrauwen verliezen als hij onder je auto kijkt en spontaan Latijn begint te prevelen. “Technisch gezien rijdt hij nog, maar… waarom?” Dan weet je tenminste wát je moet fixen voordat je Duitsland binnenrolt en daar de TÜV laat huilen van wanhoop. Fijne vakantie! Vergeet je startkabels, brandblusser, en voodoo-popje niet. Je weet nooit wat er onderweg loskomt — emotioneel of mechanisch.

Groet Hans

• Johan Geers (GAST)
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
05-06-2025 01:11 #1477460 door Johan Geers (GAST)
Beantwoord door Johan Geers (GAST) in topic Rijden in Duitsland met Volvo Amazon
Gewoon net als ik hier in de Filippijnen elk jaar de klos en dan zien ze bst nog wel dingen door de vingers, b.v. kenteken verlichting, claxon gewoon wat kleine dingen, maar matige schokbrekesrs word hij ook nog goedgekeurt.
In Nederland moet je kenteken verlichting het doen maar draagt dat bij aan de veiligheid van de auto waar de APK voor bedoelt is.
Er zijn dingen binnen de APK die daar niet thuis horen APK was in eerste instantie bedpe;t voor de veilgheid van de auto te bepalen.

m.vr.gr.

Johan Geers

• Hans Van Kralingen
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
05-06-2025 09:29 - 05-06-2025 09:30 #1477464 door Hans Van Kralingen
Beantwoord door Hans Van Kralingen in topic Rijden in Duitsland met Volvo Amazon

Nog even serieus:

Als automobilist ben je wat mij betreft verantwoordelijk voor je eigen veiligheid én die van andere weggebruikers. Met een beetje gezond verstand en af en toe een simpele check van je auto — door jezelf of iemand anders — voorkom je al een hoop. De APK is voor veel garages helaas vooral een verdienmodel. Mijn Kia werd bij de eerste keuring afgekeurd omdat er een piepklein pluisje aan een van de achtergordels zat. Oplossing: vervangen voor €450. Ik heb vriendelijk bedankt en het pluisje met een aansteker weggehaald. Probleem opgelost. Op een sleuteldag zag ik trouwens iemand bezig met spuitbussen onder de auto. Je kon er letterlijk zo doorheen kijken — het was behoorlijk verrot en absoluut niet veilig. Moet je daar iets van zeggen? Of is dat de eigen verantwoordelijkheid van die persoon? Ik vind dat lastig, al ligt die verantwoordelijkheid in principe wel bij de eigenaar. Misschien is het een idee om als club een ‘APK-dag’ te organiseren. Dan weet je tenminste waar je auto aan toe is, en kunnen we elkaar helpen waar nodig. Fijne dag nog, geniet van je auto en blijf vooral veilig op de weg. 

Groet,Hans

Laatst bewerkt 05-06-2025 09:30 door Hans Van Kralingen.

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD