APK

• Ton van Schilt (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
14-10-2008 19:05 #50124 door Ton van Schilt (GAST)
APK is gemaakt door Ton van Schilt (GAST)
Vandaag is mijn amazon combi 1966 gekeurd voor de APK en gelijk voor twee jaar.
ik had er wel iets van gehoord maar niet gedacht dat een 42 jaar oude auto op gas ook om de twee jaar gekeurd zou hoeven worden

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Pascal Kogelman (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
14-10-2008 20:27 #90136 door Pascal Kogelman (GAST)
Beantwoord door Pascal Kogelman (GAST) in topic APK
<p>Mijn Amazon (1967) op lpg waarmee vrijwel dagelijks wordt gereden is dit voorjaar ook goedgekeurd tot april 2010. Dit verbaasde mij destijd ook enigzins. Ik dacht zelf dat het alleen toegestaan was voor old-timers op benzine om om de 2 jaar gekeurd te hoeven worden, maar ook mijn auto met gastank hoeft pas over twee jaar weer gekeurd te worden. Het neemt natuurlijk niet je verantwoordelijkheid weg om te zorgen voor een goed en veilig vervoersmiddel. Gelukkig zijn de meeste old-timer eigenaren liefhebbers van hun auto en doen daarom geen concessies aan goed onderhoud. </p>

• Elly Jansen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-10-2008 21:15 #90135 door Elly Jansen
Beantwoord door Elly Jansen in topic APK
Mijn garage heeft kennelijk wel volgens de regels der kunst gehandeld. Slechts voor 1 jaar is mijn Amazon op lpg goedgekeurd. Navraag bij de RDW bevestigde dat dit volgens de nieuwe wet correct was, juist vanwege het feit dat de nieuwe oldtimerregeling slechts voor benzine-auto's gold.

• Lars Rengersen
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
16-10-2008 22:38 #90134 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic APK
<p>Wat bij mij dan de vraag oproept: <strong>Wat is uberhaupt de invloed van de garage hierop?</strong> Rolt er dan niet gewoon een goedgekeurd tot datum uit het systeem wat dan door de garagehouder op het APK papier gezet wordt (of zelfs zoals je meestal ziet automatisch vanuit het systeem geprint wordt)?</p><p>Ik kan me haast niet voorstellen dat een garagemonteur de goedgekeurd tot datum zou moeten invoeren in het systeem.</p><p>Een typefout en je auto is goedgekeurd tot 2020 :)</p><p> </p><p>Wat zegt de <a target="_blank" href=" www.rdw.nl/Ovi/Paginas/Default.aspx ">RDW applicatie om APK en andere gegevens op te zoeken bij jouw kenteken Elly?

Groeten Lars

• Pieter Singelenberg (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
16-10-2008 22:45 #90133 door Pieter Singelenberg (GAST)
Beantwoord door Pieter Singelenberg (GAST) in topic APK
<p>over dit onderwerp blijven hardnekkige misverstanden bestaan; auto's van voor 1960 zijn vrijgesteld van apk, ongeacht brandstof; auto's van na 1-1-1960 maar ouder dan 30 jaar moeten elke twee jaar gekeurd worden, ongeacht brandstof; bij nieuwere auto's geldt de twee jaarlijkse termijn inderdaad voor benzine; alles is te lezen in de archieven van dit forum en op www.apk.nl .Deze regeling ging in op 1-1-2008</p><p>een klassieker uit 1961 of 1976 die in december 2007 nog was gekeurd moet in december 2008 nog een keer en pas daarna om de twee jaar; een klassieker op lpg die dit jaar is gekeurd hoeft echt pas over twee jaar weer (2010); de klassieke apk keurmeesters krijgen het in 2009 dus erg rustig</p>

• 11236-dummy
  • Elite lid
  • Elite lid
Meer
19-10-2008 15:30 #90132 door 11236-dummy
Beantwoord door 11236-dummy in topic APK
Als ik Elly was zou ik dus nog even contact opnemen met de RDW.....!!!

• Elly Jansen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-10-2008 21:14 #90131 door Elly Jansen
Beantwoord door Elly Jansen in topic APK
Garage heeft geen invloed. Die hoeven alleen maar de wagen af te melden. Tuurlijk heb ik de RDW-check gedaan voordat ik met de RDW ging bellen. Tot 3x toe is mij telefonisch bevestigd dat ik in de 1-jaarsregeling viel (vanwege die lpg en ondanks de nieuwe oldtimerregeling). Inmiddels ligt er al maanden een brief bij de RDW met mijn verzoek e.e.a. aan te passen. Nog geen reactie mogen ontvangen. Bouwjaar 1969, in mei 2008 gekeurd. Lijkt mij een uitgekiende zaak. Waarschijnlijk is de crux van dit verhaal dat op mijn kenteken staat als datum eerste afgifte in Nederland 6 juli 1978. En waar die datum vandaan komt, Joost mag het weten.

• René Minnebo (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
22-10-2008 23:31 #90130 door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic APK
1978 kan een import datum zijn. Had laatst iemand op bezoek die een 444 kattenrug had en die is in 1985 uit zweden geimporteerd en die was zelfs verplicht gele platen te dragen, deed ie natuurlijk niet.

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD