schraaprubbers plaatsen

• Pascal Kogelman (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
14-10-2008 20:35 #50123 door Pascal Kogelman (GAST)
schraaprubbers plaatsen is gemaakt door Pascal Kogelman (GAST)
<p>Ik heb op de VKB nieuwe schraaprubbers gekocht voor de ramen van de voorportieren van mijn Amazon (twee deurs). Mijn vraag is: wat is de juiste manier om deze rubbers te vervangen, zodat ze strak op de portieren zitten? Mijn huidige rubbers zitten er niet mooi op, vind ik. Er zit ,op sommige plekken, ruimte onder de brede flap die op het portier rust waardoor er daar water onder kan komen. Het rubber heeft een gleufje dat in de portier gedrukt/geschoven wordt, maar gebruik je daarnaast nog een bevestigingsmateriaal (kit of gum o.i.d.) om het platte stuk van het rubber strak op het portier te verankeren? </p>

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• 11654-dummy
  • Elite lid
  • Elite lid
  • Amazon 1968, Puch 1957, Solex 62, yamaha fs1 77
Meer
15-10-2008 07:33 #90137 door 11654-dummy
Beantwoord door 11654-dummy in topic schraaprubbers plaatsen
Pascal, de oude er uittrekken. De gleuf en de bovenkant van de deur goed schoonmaken. (je komt er jaren niet meer). Dan met blanke tectiel de gleuf inspuiten. Gebruik maar veel want dit is gelijk de glijmiddel om het rubber er in te drukken. Met een behangnaden roller voorzichtig het gelijkmatig vlak maken. Daar waar dat randje er niet soepel in gaat een beetje helpen met een spatel om het metaal uit erkaar te duwen.
Sterkte.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD