Ervaringen gezocht met inslag identiteit door RDW
- Jean-Pierre Dessart (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-10-2008 21:30 #50112
door Jean-Pierre Dessart (GAST)
Ervaringen gezocht met inslag identiteit door RDW is gemaakt door Jean-Pierre Dessart (GAST)
<p>Beste medeleden,</p><p>al sinds juni 2006 probeer ik mijn opgeknapte Amazone op kenteken te krijgen. Het hele dossier is te dik om hier zelfs maar samen te vatten, maar o.a. omdat het dossier van een politieonderzoek, waarvan de resultaten ook als input voor een onderzoek van het NFI gebruikt is, doelbewust vernietigd danwel verduisterd is, wil ik deze zaak niet opgeven.</p><p>Dit voorjaar heb ik een rechtzaak tegen RDW aangespannen en gewonnen, waarbij de rechter samengevat oordeelde: "RDW mag een nieuwe identiteit inslaan en heeft geen enkele reden opgegeven dit niet te doen, zelfs alleen redenen opgegeven waarom het inslaan van een nieuwe identiteit WEL billijk zou zijn". Enfin, U begrijpt dat er een nieuwe afwijzing van RDW volgde met als inhoud: "Het besluit (uit 2006) kan geen standhouden wegens onvoldoende motivatie, echter Uw bezwaar is toch ongegrond want als wij een nieuwe identiteit inslaan beschouwen we de Amazone als een nieuw voertuig en moet U een individuele typegoedkeuring aanvragen, wat U niet wilt". Verder: "U heeft een andere definitie van het begrip typegoedkeuring dan wij hanteren" enz. Telefonisch vertelde men mij nog: "Wij denken dat de rechter de wet niet zo goed begrepen heeft" (!?!?!). Merk, model, bouwjaar en modeljaar van de auto zijn bij alle instanties bekend en erkend. Een bouwjaarverklaring krijgen is dan ook geen enkel probleem.</p><p>In het kader van de nieuwe rechtzaak zoek ik nu voorbeelden van auto's waarvan de identiteit niet vastgesteld kon worden, en waar de RDW een nieuwe identiteit aan toegekend heeft op basis van bijvoorbeeld een bouwjaarverklaring, met dus datum eerste toelating in het (verre) verleden. Liefst redelijk recente gevallen.</p><p>Alle voorbeelden, tips en andere soorten van hulp zouden mij heel erg blij en dankbaar maken.</p><p> </p><p>Met vriendelijke groet,</p><p>Jean-Pierre Dessart.</p>
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- J.L.M. Bruin
-
- Premium lid
-
Minder
Meer
21-10-2008 15:12 #90203
door J.L.M. Bruin
PV544C - 1964
P1800S - 1967
240DL - 1987
C40 - 2021
Beantwoord door J.L.M. Bruin in topic Ervaringen gezocht met inslag identiteit door RDW
<p>in 1986 kocht ik een rechtsgestuurde Engelse P1800. De restauratie was in 1989 voltooid. Daarna heb ik hem ingevoerd. Aan de hand van de taxatierapporten, 1 halverwege en 1 aan eind van de restauratie, de aankoopbon, alsmede alle bonnen voor onderdelen, spuiten, ed waren douane en RDW heel behulpzaam. Echter het chassisnummer heb ik nooit kunnen vinden. Hier was de RDW niet moeilijk in, waarschijnlijk gezien de hele historie die ik kon overleggen. Er werd door derden een nieuw chassisnummer ingeslagen. Hier ging het mis, het nummer werd ingeslagen op het ronde schutbord/wielkast, de medewerker gebruikte een vlakke tas waardoor de wielkast ernstig beschadigd raakte. Veel later heb ik dit hersteld door op de orginele lokatie het nieuwe chassisnummer in te slaan en de wielkast weer te herstellen. Op het kenteken staat een verkeerde lokatie, maar die wijt ik aan een 'fout' van de RDW. Ik heb hier overigens nog nooit problemen mee gehad.</p>
PV544C - 1964
P1800S - 1967
240DL - 1987
C40 - 2021
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.