Glansverzinken.

• Marcel van Genderen (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
06-11-2008 06:59 #50078 door Marcel van Genderen (GAST)
Glansverzinken. is gemaakt door Marcel van Genderen (GAST)
<p>Hallo, zijn er hier mensen die ervaring hebben met glans verzinken van klijne onderdelen? ik ben nu bezig met de opbouw van mijn amazon en er zijn verschillende onderdelen die nog in prima staat zijn alleen soms een beetje roestig. en ik vind het te duur om alles nieuw te gaan kopen, dingen zoals beugeltjes en motorkapsluiting of gasstangetjes zou je mooi kunnen laten verzinken, iemand ervaring hiermee? eventueel adressen? en voor de mensen die al eens een auto hebben gerestaureerd , hoe lossen jullie di op ?</p>

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Abco Rodermond (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
06-11-2008 08:05 #90337 door Abco Rodermond (GAST)
Beantwoord door Abco Rodermond (GAST) in topic Glansverzinken.
<p>hallo marcel.</p><p>ik neem aan dat je electrolitisch verzinken bedoeld?</p><p>persoonijk breng ik mn onderdelen naar Schippers in Harkema(frl)</p><p>als je zorgt dat de onderdelen vet en verfvrij zijn kan bijna alles verzinkt worden.</p><p>roest kun je laten zitten want je aangeboden onderdelen gaan eerst allemaal div zuurbaden in.</p><p>ook delen waar rubber aanzitten (motorsteunen etc) kan je gewoon heenbrengen.</p><p>weet wel zeker dat in je onderdelen geen legeringen zitten, moet wel allemaal ijzer zijn.</p><p>(in slotjes van div oude opels zitten palletjes die niet zuiver staal zijn en die worden opgevreten door het zuur,</p><p>maar dat weten de mensen van de verzinkerij wel.</p><p>het verzinken heeft standaard een blauw/grijze kleur,</p><p>voor een "gouden"glans zal het geel gepassifeerd worden.</p><p>oh ja verzinken is bij schippers absoluut niet duur.</p><p>met vr groet</p><p>abco</p><p> </p>

• Tom Steverink
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
06-11-2008 11:06 #90336 door Tom Steverink
Beantwoord door Tom Steverink in topic Glansverzinken.
Ik heb het spul van Abco zelf gezien en ik moet zeggen: dat wil ik ook, en zeker voor dat geld!

Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 SportsEdition 1997(+MY'2022 XC60 Recharge)
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl

• Gerritjan van Riet (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
06-11-2008 15:10 #90335 door Gerritjan van Riet (GAST)
Beantwoord door Gerritjan van Riet (GAST) in topic Glansverzinken.
Ow... dat vraagt om een foto Abco....

• Verbannen
  • Verbannen
Meer
06-11-2008 17:22 #90334 door Marcel van Genderen (GAST)
Beantwoord door Marcel van Genderen (GAST) in topic Glansverzinken.
<p>Hallo Abco,</p><p>dat klinkt goed ik kom zelf uit Amersfoort dus dat is nog wel te doen, wat kost het ongeveer? en heb je misschien een adres? internet? </p><p>vr gr Marcel</p><p> </p><p> </p>

• Tom Steverink
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
06-11-2008 19:26 #90333 door Tom Steverink
Beantwoord door Tom Steverink in topic Glansverzinken.
<p>Het verzinkte spul van Abco varieert van boutjes via de slotvanger tot het kleppendeksel: met een goudkleur.</p><p>Als je net als ik in google bijvoorbeeld "electrolitisch verzinken amersfoort" intypt dan vind je meestal wel een bedrijf in de buurt. Misschien kan Abco zeggen wat hij betaalt, het gaat meen ik per kilo!</p><p>Ik heb twee bedrijven in mijn buurt gevonden die ik eens ga vragen! Prima roestbehandeling lijkt me!</p><p>P.s. Abco: het dashboard ligt hier bij mij voor je klaar vanaf maandag 17 november! Bel maar even!</p>

Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 SportsEdition 1997(+MY'2022 XC60 Recharge)
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl

• Abco Rodermond (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
06-11-2008 20:58 #90332 door Abco Rodermond (GAST)
<p>hallo ,</p><p>nou dan zal ik morgenochtend een fotootje maken van het verzinkte spul.</p><p>ik had een kleppendeksel,4 stalen koplamphuizen,olie vuldop,alle losse stalen delen van een carburateur,</p><p>2x motorkapvergrendeling compleet,dynamosteun,stalen buizen voor de koelvloeistof(2x)</p><p>en veel losse boutjes en moertjes,radiateurdop,</p><p>voor dit alles was ik 15 euro kwijt.</p><p>ik meende dat het 1.25 euro per aangeleverde kilo kostte.</p><p>ps tom. grote kans dat we die kant even opkomen.</p><p>groeten abco</p>

• Verbannen
  • Verbannen
Meer
06-11-2008 23:14 #90331 door Marcel van Genderen (GAST)
Beantwoord door Marcel van Genderen (GAST) in topic Glansverzinken.
<p>Ben erg benieuwd naar het resultaat, is ook erg goedkoop. wat heb je voor voorbereidend werk gedaan? ik kon geen internetsite vinden van het bedrijf Schippers in Harkema(frl)</p><p>vr.gr.Marcel</p>

• Edwin Jongejan
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
07-11-2008 09:56 #90330 door Edwin Jongejan
Beantwoord door Edwin Jongejan in topic Glansverzinken.
Ik heb het eea laten doen bij Galvano in Beverwijk.
De gele kleur heet :"geel passiveren".

• Abco Rodermond (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
07-11-2008 17:25 #90329 door Abco Rodermond (GAST)
<p>hallo marcel.</p><p>ik krijg zo hiervandaan geen foto,s bij deze reactie,</p><p>als je wilt kan ik wel wat foto,s naar jou email sturen</p><p>maar zet mn email adres er wel even bij .</p><p>dan geef ik het nummer van de verzinkerij ook wel even.</p><p>met vr groet</p><p>abco</p><p> abcorodermond@live.nl </p><p> </p>

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD