dashbordverlichting

• Bezoeker
  • Bezoeker
11-12-2008 15:58 #50021 door
dashbordverlichting is gemaakt door
<p>Hallo mensen,</p><p>Hoe vervang ik &eacute;&eacute;n van de lampjes in het dashbord van een Volvo 144, 1967?</p><p>m.vr.gr.</p><p>Felix</p><p> </p><p> </p>

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Marijn Hendrikx
  • Elite lid
  • Elite lid
Meer
11-12-2008 17:03 #90619 door Marijn Hendrikx
Beantwoord door Marijn Hendrikx in topic dashbordverlichting
<p>Hallo Felix,</p><p>In principe kun je de km-tellerunit eruit halen (zie Haynes of een andere goede reparatiehandleiding). Ik kon echter de drie lampjes van de verwarmingsschijven en het rechterlampje van de km-tellerunit dat de snelheidsmeter verlicht met wat handigheid zo vervangen, zonder uitbouw.</p><p>Als je je asbakje eruit haalt en via die kant en via je zekeringenkastje werkt, moet het met zeker wel lukken. Het linkerlampje van de snelheidsmeter lijkt me daarentegen praktisch onhaalbaar. De lampjes voor richting, etc. lijken me nog net binnen bereik..</p><p>Het zijn bij jou ook banjonet-achtige sluitinkjes, denk ik. Pas wel op, want ze zijn van kunststof en er zit een veertje in! Je breekt dus zo iets af of bent het kwijt!</p><p>Suc6!</p><p>Groeten Marijn</p>

• Ed van der Zee
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
12-12-2008 14:04 #90618 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic dashbordverlichting
kun je gewoon bij zonder de unit eruit te halen. hoofd eronder en voorzichtig eruit draaien

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD