kwaliteit nieuwe onderdelen

• Gert Vegter
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
03-01-2009 23:53 #49975 door Gert Vegter
kwaliteit nieuwe onderdelen is gemaakt door Gert Vegter
<meta content="text/html; charset=utf-8" http-equiv="Content-Type" /><meta content="Word.Document" name="ProgId" /><meta content="Microsoft Word 9" name="Generator" /><meta content="Microsoft Word 9" name="Originator" /><link href="file:///C:/DOCUME~1/gert/LOCALS~1/Temp/msoclip1/01/clip_filelist.xml" rel="File-List" /><!--[if gte mso 9]><xml><w:WordDocument><w:View>Normal</w:View><w:Zoom>0</w:Zoom><w:HyphenationZone>21</w:HyphenationZone><w:DoNotOptimizeForBrowser /></w:WordDocument></xml><![endif]--><style type="text/css"><!-- /* Style Definitions */p.MsoNormal, li.MsoNormal, div.MsoNormal {mso-style-parent:""; margin:0cm; margin-bottom:.0001pt; mso-pagination:widow-orphan; font-size:12.0pt; font-family:"Times New Roman"; mso-fareast-font-family:"Times New Roman";}@page Section1 {size:595.3pt 841.9pt; margin:70.85pt 70.85pt 70.85pt 70.85pt; mso-header-margin:35.4pt; mso-footer-margin:35.4pt; mso-paper-source:0;}div.Section1 {page:Section1;}--></style><p class="MsoNormal"><span style="font-size: 10pt;">Zo langzamerhand begin ik nieuwsgierig te worden naar de mening van anderen over de kwaliteit van nieuw aangeschafte onderdelen. Is hier de laatste jaren sprake van een achteruitgang? Ik heb nu sind zo&rsquo;n vier maanden een Amazon, welke tot dusver alleen nog &rsquo;s weekends is gebruikt. Veel onderdelen zijn vernieuwd, voor een deel ook preventief.<span style=""> </span><o:p></o:p></span></p><p class="MsoNormal"><span style="font-size: 10pt;">Ofschoon er in genoemde periode nog maar 1000 km mee is gereden, ben ik al geconfronteerd met een rembekrachtiger (nieuw aangeschaft) welke direct al niet goed werkte, een gereviseerde startmotor welke het na een maand begaf en nu weer een (nieuw gemonteerde) thermostaat, welke niet meer open gaat. Remservo en startmotor konden weliswaar weer worden omgeruild bij de leverancier, maar het is allemaal niet iets op basis waarvan je het zo gewenste vertrouwen in je auto krijgt.<o:p></o:p></span></p><p class="MsoNormal"><span style="font-size: 10pt;">Moet ik dit alles beschouwen als &ldquo;gewoon pech&rdquo; (zou overigens niet de eerste keer zijn als ik terugkijk op de vele klassiekers die ik heb gehad), of is er iets anders aan de hand? <o:p></o:p></span></p><p class="MsoNormal"><span style="font-size: 10pt;">Bij een PV444DS die ik enkele jaren geleden had en waarin een vermogen aan nieuwe onderdelen is ge&iuml;nvesteerd, heb ik die ervaringen namelijk niet gehad en evenmin de nieuwe eigenaresse. <o:p></o:p></span></p><p class="MsoNormal"><span style="font-size: 10pt;"><!--[if !supportEmptyParas]--> <!--[endif]--><o:p></o:p></span></p>

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Paul van Hees
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-01-2009 10:15 #90849 door Paul van Hees
Beantwoord door Paul van Hees in topic kwaliteit nieuwe onderdelen
<p>hoi Gert,</p><p>Ik bestel de benodigde spullen bij Dries of hier bij het VOD en ben daar z&eacute;&eacute;r tevreden over. Ook voor vragen kun je bij beide altijd terecht. Met andere leveranciers heb ik geen ervaring, buiten de tweedehands markt natuurlijk. </p><p>ik heb afgelopen jaar 22.000 probleemloze kilometertjes gereden in mijn amazon combi uit '68, en ondanks een defekte (gelijkstroom) dynamo en een gebroken gas mengstuk altijd op eigen kracht veilig thuis gekomen. Ik denk dat jij inderdaad "gewoon pech" hebt gehad.</p><p>hopelijk ben je het vertrouwen in onze volvo's niet kwijt.</p>

• Daan de Jong
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
04-01-2009 10:36 #90848 door Daan de Jong
Beantwoord door Daan de Jong in topic kwaliteit nieuwe onderdelen
<p>Hallo gert,</p><p>Ik ben het met paul eens. ik vermoed dat je een beetje pech hebt gehad. Ik rij nu 11 jaar in verschillende amazons. ik betrk mijn onderdelen bij scandcar,bij het vod en op de beurs. je kunt altijd vragen stellen. en onderdelen die snel defect gaan worden gewoon omgeruild. Het enige wat ik me kan herrinneren was dat er een tijdje bumperdelen te koop werden aangeboden die na een jaar al begonnen te roesten. maar dat is al enige jaren geleden. je rijd natuurlijk wel een oltimer waar altijd wat mee kan gebeurden. daar moet je de charme van inzien. Maar ik zou ook de verwachting hebben als ik een onderdeel vervang dat ik er voorlopig ook wel voor een tijdje af zou zijn.</p><p>veel plezier verder.</p><p> </p><p>Daan</p>

• Lars Rengersen
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
04-01-2009 10:37 #90847 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic kwaliteit nieuwe onderdelen
<p>Dat is inderdaad wel pech hebben zeg. Alleen van de rembekrachtiger kan het zijn geen kwestie van pech is. Als je hebt gekozen voor een gereviseerde Girling rembekrachtiger. Die revisies slagen niet altijd. Als je echter meteen gekozen had voor een Lockheed is ook dat gewoon pech geweest.</p><p>Zelf heb ik in elk geval niet dit soort ervaringen met nieuwe onderdelen (afkomstig van Nordicar, VOD en Volvo Klassiekers). </p>

• Joan Tacx
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
04-01-2009 13:15 #90846 door Joan Tacx
Beantwoord door Joan Tacx in topic kwaliteit nieuwe onderdelen
Gert

Ik ben het wel een beetje met je eens.
De meeste onderdelen zijn goed, maar vooral de verchroomde onderdelen laten te wensen over.

Sommige onderdelen zoals een startmotor of dynamo, zijn goed zelf te reviseren.
Het voordeel hiervan is, dat je weet wat je er in stopt. En als er een onderdeeltje is waar je je twijfels over hebt,
dan vervang je dat toch. Een revisie firma laat dit nog wel eens achterwege.

Met de thermostaat en de rembekrachtiger is het denk ik toch gewoon pech.

Ik heb zelf nu de startmotor, dynamo, dubbele Su''s gereviseerd met volle tevredenheid.

Groetjes
Joan

• Marc van der Marek (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
25-09-2009 11:55 #90845 door Marc van der Marek (GAST)
Beantwoord door Marc van der Marek (GAST) in topic kwaliteit nieuwe onderdelen
<p>Ik vind de nieuwe rubbers niet geweldig, meestal kom ik ze half uitgeknepen en verweekt tegen (en vaak verkeerd erin gezet ook nog). De oude zien er van buiten soms zeer beroerd uit maar zijn prima.</p><p>Ik gebruik net zo lief oude onderdelen, van de prijs van een gereviseerde koop je 3-4 startmotoren en je moet wel ontzettend pech hebben als daar geen bovenstebeste bijzit.</p><p> </p><p>Neem een startmotor van een 740, daar zit nog minstens 20 jaar leven in.</p>

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD