Koppeling versleten. welke olie?

• Frank Timmerman (GAST)
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
19-01-2009 13:19 #49929 door Frank Timmerman (GAST)
Koppeling versleten. welke olie? is gemaakt door Frank Timmerman (GAST)
<p>Heren,</p><p>Sindskort is het steeds lastiger om mijn Amazon '65 te schakelen. Het is steeds erger geworden, zodat ik hem praktisch niet in de 1 kan krijgen.
Bij nadere inspectie bleek dat het reservoir van de koppelings-olie (ik geloof althans dat dit het juiste reservoir is) helemaal leeg is.
Mijn vraag nu, wat voor olie moet hierin? Verschilt het met het soort motor? (ik heb een B18) . En tevens, is deze olie gewoon op de markt verkrijgbaar, of moet ik naar een garage?</p><p>Bij voorbaat dank!</p><p>Frank</p>

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Tom Steverink
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
19-01-2009 15:54 #91044 door Tom Steverink
Beantwoord door Tom Steverink in topic Koppeling versleten. welke olie?
<p>Hoi Frank, </p><p>er moet gewone remolie in, ik doe er DOT4 in.</p><p>Je moet wel even kijken waar die olie dan blijft, want waarschijnlijk is je slave cilinder (onder de auto bij de gaffel van de koppeling) versleten en dus lek. </p>

Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl

• Niek de Boer
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
19-01-2009 18:54 #91043 door Niek de Boer
Beantwoord door Niek de Boer in topic Koppeling versleten. welke olie?
Ook ontluchten! anders werkt het niet.!Lekkage kan bij de hoofdcilinder zijn (achter pedaal) of inderdaad onderaan bij de werkcilinder.Reviseren!Ik kan het ook voor je doen 06 24231515

• Frank Timmerman (GAST)
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
20-01-2009 12:26 #91042 door Frank Timmerman (GAST)
Beantwoord door Frank Timmerman (GAST) in topic Koppeling versleten. welke olie?
<p>Allen hartelijk bedankt voor de informatie!
Ik heb nu een flesje Dot4 aangeschaft, zal binnenkort even kijken of het werkt. Voor maandag staat een grote beurt gepland, dus daar kunnen ze misschien het lek wel vinden.</p><p>Nogmaals bedankt =)</p><p>Frank</p>

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD