Brandlucht in Volvo Amazon '68
- Paul van der Vijver
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-01-2009 12:01 #49916
door Paul van der Vijver
Brandlucht in Volvo Amazon '68 is gemaakt door Paul van der Vijver
<p>Hallo allemaal,</p><p>Gisterochtend reed ik met mijn Volvo naar werk en begon de auto ineens enorm te stinken (schroeilucht). Gelukkig was ik aangekomen op mijn werk en kon ik de auto aan de kant zetten. In eerste instantie dacht ik dat mijn kachelmotor was doorgebrand (Deze stond vol aan want het was gisteren erg koud). Dus deze heb ik meteen uitgezet. Toen ik na mijn werk op zoek ging naar waar het probleem was ontstaan merte ik dat mijn kachel nog steeds naar behoren werkt. De schroeilucht was nog steeds niet verdwenen maar komt naar mijn idee niet uit de kachel of venilatie. Ook onder mijn dashbord kon ik niets vinden en de mechanische en electronische apparaten werken naar behoren. Ik heb sinds vanmorgen wel het idee dat de stank wat minder wordt. </p><p>Heeft iemand hier ervaring mee of enig idee waar ik moet zoeken?</p><p>Ik hoor het graag!</p><p>Met vriendelijke groet en alvast bedankt!</p><p>Paul</p>
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- René Minnebo (GAST)
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
22-01-2009 12:28 #91087
door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic Brandlucht in Volvo Amazon '68
<p>Ook onder de motorkap een blik geworpen. </p><p> </p><p>Had zelf laatst onder de saxo van mijn werk een plastic zak zitten, thv het schut board je wil niet weten wat een lucht zeg en zeker als je stil stond. Dus werp ook een blik onder de auto.</p>
- Bernard Piek
- Platinum lid
-
Minder
Meer
22-01-2009 14:48 #91086
door Bernard Piek
Beantwoord door Bernard Piek in topic Brandlucht in Volvo Amazon '68
Ik heb dat ook al eens gehad maar geen oorzaak kunnen vinden. Ik heb dus een brandblusser in de auto (2 liter schuim, begin <strong>niet</strong> met poeder) en ik sluit de stroom volledig af met behulp van een massaschakelaar als ik de auto parkeer. Dit voorkomt stiekeme kortsluiting als ik even niet kijk en zorgt ervoor dat de accu niet leegloopt bij lang stilstaan. Verder heb ik ook nog de hoop dat het helpt tegen diefstal.
- Niek de Boer
- Platinum lid
-
Minder
Meer
22-01-2009 14:53 #91085
door Niek de Boer
Beantwoord door Niek de Boer in topic Brandlucht in Volvo Amazon '68
Ik denk aan ruitenwissermotor, contactslot, raw schakelaar lichtschakelaar. Voelen wat er warm wordt.
- Siang Phoa
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
22-01-2009 14:56 #91084
door Siang Phoa
The all is a question of mind over matter,
but if you do not mind, it does not matter.
Beantwoord door Siang Phoa in topic Brandlucht in Volvo Amazon '68
is jouw overdrive bezig te verbranden? Had ik een paar maanden geleden, helaas.
The all is a question of mind over matter,
but if you do not mind, it does not matter.
- Ronald Menges
-
- Elite lid
-
Minder
Meer
22-01-2009 17:57 #91083
door Ronald Menges
Beantwoord door Ronald Menges in topic Brandlucht in Volvo Amazon '68
<p>Ik denk dat het de voetschakelaar is. (amazon) Deze bestaat uit een printplaat die waarschijnlijk langzaam aan het verbranden is. Vooral in deze donkere dagen staan lichten langdurig aan. De immitatieschakelaars zijn niet geweldig. Ik heb er een relais tussen gezet, zodat de schakelaar alleen nog als aansturing dient. Zoek hiervoor op het forum. Als het een penetrante geur is moet het dit zijn.
groet, Ronald</p>
groet, Ronald</p>
- Cander van der Veer
-
- Senior lid
-
Minder
Meer
23-01-2009 10:02 #91082
door Cander van der Veer
Beantwoord door Cander van der Veer in topic Brandlucht in Volvo Amazon '68
<p>Paul,</p><p>Drie jaar geleden was het bij mij de lichtschakelaar... De lichtschakelaar is nl zo aangesloten dat hier de "volle" stroom over gaat. Kan dus sowieso geen kwaad om hier een relais tussen te zetten. Wanneer je nieuwe draden (let op de dikte!) naar de lampen trekt, gaan ze ook feller branden. Hoe ouder de draad, hoe meer weerstand - dus warmte - en minder lichtopbrengst.</p><p>Cander</p><p>VAC `66</p>