Mijn Eerste Amazon
- Foppe Talman
- Premium lid
-
Minder
Meer
24-01-2009 21:53 #49905
door Foppe Talman
Mijn Eerste Amazon is gemaakt door Foppe Talman
Zoals de titel al verteld, vandaag een amazone combi gekocht.Wat een mooie wagen is dat.............. na zo er vol verwondering een tijd naar gekeken te hebben (en in rond gereden} kwam ik toch wat dingetjes tegen, helaas.-brandstof pomp werkt niet, moet niet zo moeilijk te verhelpen zijn,-gapend gat in spatbord motorruimte, apk punt?-schrapend geluid uit de rechter achter hoek, misschien een remtrommel die aan loopt?(was eerst niet..)-heeeeeeel vies.Ik ben van plan om hem weer helemaal in ere te herstellen, maar dat gaat dan wel stapsgewijs, hij zal dan eerst maar even door de gevreesde A.P.K. moeten.Heeft iemand tips over de amazon en A.P.K. waar goed op gelet moet worden? Ik ga er van uit dat de remerei en het plaat werk wel de twee grootste zorgen kindjes zullen zijn.De volvo heeft geen rembekrachtiger, ik moet dan ook flink trappen en kan de remmen niet tot blokkering krijgen, is dit normaal of heb ik daar nog wat werk aan, Hij heeft lang stil gestaan meschien dat alles weer even moet ontwaken......F.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Eugen Wulff
- Platinum lid
-
Minder
Meer
24-01-2009 22:55 #91146
door Eugen Wulff
Beantwoord door Eugen Wulff in topic Mijn Eerste Amazon
Hoi frits welkom, gefeliciteerd met je combi! Je kunt altijd eerst een proefkeuring laten doen bij een apk garage. Ga aleen niet in een ongekeurde auto rijden want als je een aanrijding krijgt ben je het haasje...
- René Minnebo (GAST)
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
24-01-2009 23:30 #91145
door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic Mijn Eerste Amazon
<p>Dag Frits welkom en van harte met je combi.</p><p> </p><p>Heb er zelf ook één, ben hem aan het restaureren zie
www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=20315
</p>
25-01-2009 09:03 #91144
door Lars Rengersen
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
Beantwoord door Lars Rengersen in topic Mijn Eerste Amazon
<p>Leuk! Welkom.</p><p>Ben wel benieuwd naar hoe hij eruit ziet. Heb je een foto of een linkje naar een foto?</p><p>Je binnenscherm met een gat is wel een APK punt (waarschijnlijk is de balk aan de buitenkant, zeg maar onder het voorscherm ook rot. Hier zijn overigens inzetstukken voor te koop.</p><p>Verder zou ik als hij lang heeft stilgestaan inderdaad de remmen rondom vervangen. Dat wil zeggen nieuwe cilinders achter, nieuwe remklauwen voor en alle slangen vervangen. Het schrapende geluid en slecht remmen is dan waarschijnlijk weg. Ook zou ik persoonlijk meteen een rembekrachtiger monteren. Let op de achterremcilinders met en zonder bekrachtiging zijn anders. </p><p>Als APK tips zou ik zeggen check ook meteen alle stuur en fuseekogelhoesjes (mogen niet gescheurd zijn), en uiteraard de verlichting.</p><p>Succes,</p><p>Groeten Lars</p>
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
- Foppe Talman
- Premium lid
-
Minder
Meer
25-01-2009 10:14 #91143
door Foppe Talman
Beantwoord door Foppe Talman in topic Mijn Eerste Amazon
Wat een leuke reacties!Het advies om er niet mee te rijden is al een beetje mis gegaan, ik heb hem gisteren toch echt over de a1 naar huis gereden........ Ik zal het noooit meer doen...ik durf er bijna gee foto van te laten zien, ze is nog niet de mooiste van de klas zullen we maar zeggen, Ik denk dat iemand heeft geprobeerd om de kwast een mooie dikke laag blauw over de originele lak te smeren maar dit is gepaard gegaan met veel verdriet gezien de hoeveelheid tranen die er mee gepaard zijn gegaan.Ik zal die balk ook even bekijken! Wel heb ik gezien dat de balk die vanuit de motor ruimte te zien is nog heel is, bedoel je die balk?over de remmen, de vvor schijven zien er nog goed uit, ze lopen vrij van de blokken en het remt recht, achter zal er wat meer aan de hand zijn, het schrapend ( schjoep....schjoep schloep) geluid is niet met remmen te beïnvloeden wel met bochten werk.ik zal ergens een trommel trekker vandaan moeten halen.P.S. misschien na een goede wasbeurt dat ze zich niet schaamt voor de foto!F.
- Niek de Boer
- Platinum lid
-
Minder
Meer
25-01-2009 11:30 #91142
door Niek de Boer
Beantwoord door Niek de Boer in topic Mijn Eerste Amazon
<p>Beste Frits .Gefeliciteerd met je aankoop!Een combi amazon met schijfremmen was standaard uitgerust met een rembekrachtiger.Je zult dan ook of een steun of 4 gaten aantreffen op of in het linkerbinnenscherm.Een rembekrachtiger is niet verplicht voor de keuring ,maar het remt natuurlijk veel beter.Begin niet aan een gebruikte rembekrachtiger,Dit kan levensgevaarlijk zijn.Die dingen liggen vaak jaren op een plank.Ze kunnen zonder dat je het in de gaten hebt je remvloeistof reservoir leegzuigen.Dit merk je pas als de auto niet meer remt.Ga naar een onafhankelijk apk station dat zelf niet repareert.Wanneer je hulp of advies nodig hebt kun je me bellen.Ik denk dat ik wel iets voor je kan betekenen 06 24231515</p><p>vriendelijke groeten niek de boer</p>
- jo jo (GAST)
- Elite lid
-
Minder
Meer
26-01-2009 01:27 #91141
door jo jo (GAST)
Beantwoord door jo jo (GAST) in topic Mijn Eerste Amazon
<p>Die trommel trekker zal je wel nodig hebben , maar met : het schrapend ( schjoep....schjoep schloep) geluid is niet met remmen te beïnvloeden wel met bochten werk.</p><p>verdenk ik eerder het wiellager (speling kan je voelen door wagen op te krikken en boven en onderzijde van band/velg heen en weer te (hopenlijk trachten) bewegen .</p><p>Hoewel de kosten van 't lager vallen ook wel mee... alleen die trommel los krijgen kan wel eens tegenvallen
</p>
- Harmen Meek (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-01-2009 18:17 #91140
door Harmen Meek (GAST)
Beantwoord door Harmen Meek (GAST) in topic Mijn Eerste Amazon
<p>Beste Frits,</p><p>Dat is toevallig: ik heb sinds kort ook een amazone combi in mijn bezit die ik ook apk-proof wil krijgen. Ik heb ook problemen (roestplekken) in de zijspadborden. Ook de onderste (buiten)balk is niet meer wat die geweest is (dat is een van mijn apk-afkeurpunten). Er werd al geopperd dat er inzetstukken te krijgen zijn voor de balk? Wie kan mij vertellen waar ik die het beste kan kopen in de buurt van Utrecht? Aan welke prijs moet ik denken?</p><p>groeten,
Van nog een gelukkige nieuwe eigenaar van een combi
Harmen</p>
Van nog een gelukkige nieuwe eigenaar van een combi
Harmen</p>
- Foppe Talman
- Premium lid
-
Minder
Meer
05-02-2009 17:48 #91139
door Foppe Talman
Beantwoord door Foppe Talman in topic Mijn Eerste Amazon
nog even een vraagje,
ik heb de auto gekocht toen hij geschorst was, nu is hij dat naturlijk niet meer, maar hoelang heb ik nu om hem te keuren......
ik hoor hier verschillende ideen over varieerend van 2 weeken tot 2 maanden, ik heb begrepen dat er iets veranderd is deze januari.
wie o wie weet het wel???
bedankt allemaal!
F.
ik heb de auto gekocht toen hij geschorst was, nu is hij dat naturlijk niet meer, maar hoelang heb ik nu om hem te keuren......
ik hoor hier verschillende ideen over varieerend van 2 weeken tot 2 maanden, ik heb begrepen dat er iets veranderd is deze januari.
wie o wie weet het wel???
bedankt allemaal!
F.
05-02-2009 19:30 #91138
door Tom Steverink
Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 SportsEdition 1997(+MY'2022 XC60 Recharge)
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl
Beantwoord door Tom Steverink in topic Mijn Eerste Amazon
<p>Als de auto geen APK had en geschorst was toen je hem kocht, moet je hem meteen weer laten schorsen, want volgens mij ben je anders verplicht om hem meteen een APK te laten halen. </p><p>Dat je in de praktijk niet niet meteen gepakt zult worden is natuurlijk een ander verhaal.</p><p> </p><p>Ik hoop dat je hem wél verzekerd hebt?</p>
Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 SportsEdition 1997(+MY'2022 XC60 Recharge)
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl