kantelbrug
- Pieter Jans
- Senior lid
-
Minder
Meer
11-04-2009 12:15 #49749
door Pieter Jans
kantelbrug is gemaakt door Pieter Jans
<p>Een goedemorgen,</p><p>voor de restauratie van een P1800 uit 1966 ben ik op zoek naar een verrijdbare kantelbrug. Heeft iemand deze liggen of ideeen voor zelfbouw.</p><p>alvast bedankt en een goed paasweekend,</p><p> </p><p>Pieter</p>
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
11-04-2009 13:15 #91858
door Arjan Vrielink (GAST)
Beantwoord door Arjan Vrielink (GAST) in topic kantelbrug
Ik kan je wel 3D tekeningen bezorgen van de kantelbrug die ik zelf heb gemaakt, ik ben wel uitgegaan van het materiaal wat ik had liggen.
De kantelbrug is trouwen op maat voor een Amazon combi, zie mijn topic.
De kantelbrug is trouwen op maat voor een Amazon combi, zie mijn topic.
- Pieter Jans
- Senior lid
-
Minder
Meer
11-04-2009 13:36 #91857
door Pieter Jans
Beantwoord door Pieter Jans in topic kantelbrug
<p>Graag ontvang ik van je de tekeningen,</p><p>Waar ik met name in geinteresseerd ben is het scharniermechanisme dat je hebt gebruikt. Had je dat ook liggen en enig idee waar ik dat zou kunnen kopen</p><p> </p><p>Pieter</p>
11-04-2009 17:02 #91856
door Arjan Vrielink (GAST)
Beantwoord door Arjan Vrielink (GAST) in topic kantelbrug
Ik heb het in SolidWorks getekend, zal ik het in het Parasolid formaat sturen dat is door bijna elk 3D pakket te openen.
Het scharnier heb ik ook zelf gemaak van dikwandige buis en een as.
Als je mij je E-mail adres geeft zal ik het bestand mailen.
Het scharnier heb ik ook zelf gemaak van dikwandige buis en een as.
Als je mij je E-mail adres geeft zal ik het bestand mailen.
- Pieter Jans
- Senior lid
-
Minder
Meer
11-04-2009 19:13 #91855
door Pieter Jans
<p>Dag Arjan,</p><p>mijn e-mail.
pieter.j.jans@gmail.com
</p><p>Heb ik nog een laatste vraag, hoe heb je het kartelmechanisme gemaakt. Lijkt op het systeem van een betonmolen.</p><p>Alvast bedankt,</p><p> </p><p>pieter</p>
- Frans Versteegh (GAST)
- Senior lid
-
Minder
Meer
13-04-2009 22:00 #91854
door Frans Versteegh (GAST)
Beantwoord door Frans Versteegh (GAST) in topic kantelbrug
<p>Mijn kantelbrug die ik gebruikt heb voor mijn amazon hangt momenteel aan het dak van de garage, dus buiten gebruik.Het is een solide zelfgemaakte konstruktie met de bevestiging aan de wielnaven dus de assen moeten er onder zitten.Is niet verrijdbaar.Werkt perfekt..Aangezien er voorlopig geen ander projekt op stapel staat wil ik hem eventueel wel uitlenen. Frans</p>
- Pieter Jans
- Senior lid
-
Minder
Meer
16-04-2009 13:55 #91853
door Pieter Jans
<p>Dag Frans,</p><p> </p><p>klinkt erg goed, bedankt!. Dat zou mij weer het nodige werk schelen</p><p>De reden dat ik een verrijdbare brug zoek is omdat ik hem in de brug naar de straler en spuiter wil brengen. Ik kan natuurlijk altijd de brug tijdelijk verrijdbaar maken, zonder iets aan jou brug te lassen, maar dit betekent wel dat de brug er mogelijk iets anders uit komt te zien. Is dat akkoord voor jou.</p><p>Pieter</p>
- Frans Versteegh (GAST)
- Senior lid
-
Minder
Meer
17-04-2009 20:36 #91852
door Frans Versteegh (GAST)
Beantwoord door Frans Versteegh (GAST) in topic kantelbrug
<p>Hallo Pieter,</p><p>Ik denk niet dat mijn kantelbrug verrijdbaar te maken is maar als jij een goed systeem hebt om dat veilig en stevig te maken vind ik het prima.Het is een kopie van de Autovip te zien op de reaktie in dit forum op kantelbrug voor p1800.Tevens moet ik nog vermelden dat ik in Geleen, zuidlimburg woon. Groeten, Frans</p>
17-04-2009 22:14 #91851
door Lars Rengersen
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
Beantwoord door Lars Rengersen in topic kantelbrug
Volgens mij is een kantelburg van het type van Autovip (of een afgeleide) niet makkelijk verrijdbaar te maken, of je moet erg veel aan dwarsverbanden gaan doen. Ik meen dat Nordicar hier wel eens een studie naar heeft laten doen, maar dat hier niets is uitgekomen (voor zover ik weet). Groeten Lars
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
- Pieter Jans
- Senior lid
-
Minder
Meer
18-04-2009 17:33 #91850
door Pieter Jans
<p>Hoi Frans en Lars,</p><p> </p><p>bedankt voor jullie reactie en het meedenken. Als het gaat om een structuur zoals die van de autovip is het voor mij niet functioneel daar iets rijdbaars van te maken.</p><p>Van Arjan Vrielink heb ik de tekeningen gekregen van een autospit. Dit is een soort systeem wat ik zoek. Wanneer iemand zo iets heeft zou ik dat graag lenen, anders wordt het toch zelf maken.</p><p> </p><p>Pieter</p>