Zeecontainer als garage?
- M Bult (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-04-2009 17:26 #49742
door M Bult (GAST)
Zeecontainer als garage? is gemaakt door M Bult (GAST)
<p>Waarde mede Volvo-rijders,</p><p>Ik kan tegen een redelijk tarief een 20ft zeecontainer huren als garage voor mijn Combi. Mijn vraag is kort. Is dit een goed idee of niet? Heeft iemand van jullie hier ervaringen mee of heb je andere goede argumenten om het wel of niet te doen. Alle info is welkom. Alvast bedankt voor jullie reacties.</p><p> Bernard.</p>
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Sven Hakbijl (GAST)
- Verbannen
-
Minder
Meer
14-04-2009 18:58 #91885
door Sven Hakbijl (GAST)
Beantwoord door Sven Hakbijl (GAST) in topic Zeecontainer als garage?
Als je alleen je auto erin wilt zetten voor stalling moet je alleen een paar ventilatiegaten maken zodat er niet ál te veel condensvorming optreedt en dan gaat het wel. Je kunt je auto er nét inrijden, een deur opendoen en gemakkelijk uitstappen is er niet bij.
Maar als de ventilatie in orde is en je wilt alleen maar stallen, is het best te doen.
Het mooiste zou zijn een zgn. "reefer", een geïsoleerde container die gebruikt werd om gekoelde lading te vervoeren. Die heeft meestal mogelijkheden om te ventileren, nl. gaten waar een koelinstallatie koude lucht inblies, én is behoorlijk geïsoleerd zodat er minder condens optreedt.
Misschien is het mogelijk de container op blokjes te zetten, zodat de wind eronderdoor kan blazen. Een container heeft vaak een houten vloer, en als je de wind eronderdoor kunt laten waaien, heb je geen last van optrekkend vocht.
Sven
Maar als de ventilatie in orde is en je wilt alleen maar stallen, is het best te doen.
Het mooiste zou zijn een zgn. "reefer", een geïsoleerde container die gebruikt werd om gekoelde lading te vervoeren. Die heeft meestal mogelijkheden om te ventileren, nl. gaten waar een koelinstallatie koude lucht inblies, én is behoorlijk geïsoleerd zodat er minder condens optreedt.
Misschien is het mogelijk de container op blokjes te zetten, zodat de wind eronderdoor kan blazen. Een container heeft vaak een houten vloer, en als je de wind eronderdoor kunt laten waaien, heb je geen last van optrekkend vocht.
Sven
- René Minnebo (GAST)
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
14-04-2009 22:49 #91884
door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic Zeecontainer als garage?
Condens is het probleem maar die is al genoemd. Maar staat ie bij jou op het terrein of op die van de verhuurder want dan kun je misschien een hokje ernaast maken om in te werken, want breed is een zeecontainer niet en dat is lastig weet ik eigen ervaring. Mijn werkplaats is voor het goede te smal. Maar als deze straks van 6 mtr lang naar 10 lang gaat kan de werkbank naar het einde v/d garage en heb ik de volle 4,60 mtr breedte.
15-04-2009 00:17 #91883
door Lars Rengersen
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
Beantwoord door Lars Rengersen in topic Zeecontainer als garage?
Zelf heb ik mijn auto ook enige tijd in een zeecontainer gehad. Op zich gaat dat prima. Zoals Sven schrijft houdt het alleen niet over met uitstappen. Daar komt bij dat de drempel te hoog is om zo in te rijden en je dus met rijplaten moet werken. Op zich niet zo'n probleem, maar dan is het voor dagelijks eruit en weer erin (of in elk geval frequent), als echte garage niet handig. Als stalling is het goed te doen, mits voldoende geventileerd zoals eerder gezegd.
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )