Eindelijk een Amazon!

• Bezoeker
  • Bezoeker
20-04-2009 23:22 #91906 door
Beantwoord door in topic Eindelijk een Amazon!
<p>Dankjulliewel! Aankoopfactuur wordt moeilijk inderdaad. Maar misschien dat het met het oude taxatierapport kan. Zal ook eens navragen waar de wagen nu verzekerd is. Als ze 'm al kennen bij een goede partij kan dat misschien ook schelen bij het opgeven van de waarde. Zal ook even checken of Orion club taxaties accepteerd.</p><p>Ook bedankt voor de suggesties! Ik had ze al in mijn achterhoofd. Eerst zal ik rubbers rond de tochtraampjes voor en voor de kofferdeksel moeten plaatsen. Deze missen momenteel. Wat betreft de stoelen, de bekleding is slecht dus ik dacht aan nieuwe hoezen. Maar als ik hoofdsteunen wil plaatsen, moet ik dan de gehele stoel vervangen?</p><p>De chromelijst om de voorruit laat ik voorlopig nog even, vind 't zo op zich wel mooi De voorruit moet eigenlijk een keer opnieuw geplaatst worden. Deze is geplaatst zonder kit. De kit is pas later erbij gespoten toen er een lek ontstond (waarschijnlijk vanwege de ruitenwisser afwijking; ff lassen).</p><p>Sierrandje rond het nummerbord komt er zeker. Maar het chrome is niet super dus misschien dat het erg af steekt. Enig idee wat het verchromen van beide rakkers kost?</p><p>Ze kwam trouwens net op tijd voorbij op marktplaats. Wilde zondag eigenlijk een Belg terugbellen en 2 Amazones kopen die ik zaterdag voor de tweede keer bekeken had. Die man had een 122S staan ( www.2dehands.be/51522967.html liep super, laswerk aan dorpels) waarvoor ik ging kijken. Maar er stond ook nog een 4 deurs '59 waar VEEL aan vervangen was (4bak, 12v, B18A, schijfremmen voor, andere as achter etc etc). Daar werd ik vrij snel verliefd op. Maar een kennis die ik een tweede keer mee nam voor een betere inspectie zei dat ik met mijn wensen voor de 122S moest gaan. Dus had ik bijna besloten om ze beide te kopen. Eentje rijden andere opknappen. Maar toen kwam ik deze dus zondag tegen, vrijwel precies wat ik zocht, meteen gaan kijken en gekocht :)</p><p>Cheers,
Bartezz</p>

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Lars Rengersen
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
21-04-2009 08:11 #91905 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic Eindelijk een Amazon!
<p>Als je de stoelen toch wilt gaan opknappen, kun je je huidige stoelen prima als basis gebruiken om hoofdsteunen te monteren. Hiervoor moeten er buisjes in de rugleuning geplaatst worden. Als ik me niet vergis zijn de nieuwere types hier al op voorbereid, anders heb je wat meer werk. Zie bijvoorbeeld www.tinustechniek.nl/tussengas/project1.html . Een set goede en losse hoofdsteunen compleet met montage buisjes is alleen niet al te goedkoop. Je kunt ook uitkijken naar complete stoelen in betere staat. Maar als je naar nieuwstaat wilt, is je eigen stoelen voorzien van hoofdsteunen in combinatie met nieuwe hoezen en eventueel zitting vullingen natuurlijk het mooiste.</p><p> </p><p>Wat betreft de bumpers zou ik persoonlijk voor RVS gaan. Ik heb ooit een set nieuwe bumpers van Volvo gekocht voor veel te veel geld en die waren binnen vier jaar op. Dus als je kiest voor echt chrome, dan zou ik kiezen voor echte goede.</p><p> </p><p>Ik ben wel benieuwd of Orion Direct club taxaties accepteert. Zou je dat kunnen laten weten zodra je meer weet?</p><p>Groeten Lars</p><p> </p>

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD