Snelder Duiven oldtimer verzekering dagelijks gebruik

• Bezoeker
  • Bezoeker
29-04-2009 21:55 #49724 door
<p>Ik heb hier veel gelezen over verzekeringen maar ben toch zelf ook eens gaan zoeken. In eerste instantie dacht ik aan Gio maar hoorde daar slechte dingen over. Andere verzekeraars hebben max km's of moet het een tweede auto betreffen etc. </p><p>Uiteindelijk kwam ik uit bij Snelder . Heb ze gebeld (Marie-Christine, die ook een oldtimer liefhebber is volgens mij) met wat vragen en ik moet zeggen dat ik versteld stond van hun oldtimer verzekering. Deze loopt overigens via London .</p><p>Volgende vragen werden allemaal positief beantwoord;</p><p>- wrak terug bij total loss; ja, waarde wrak wordt dan van uitkeringsbedrag afgetrokken
- uitkering taxatiewaarde bij total loss; ja
- vervaning niet meer leverbare onderdelen; de auto is verzekerd om in de staat terug gebracht te worden zoals deze verzekerd is, dus ja
- clubtaxatie; ja
- clubkorting; ja, 5%
- eerste auto op naam; ja
- dagelijks gebruik; ja
- kilometers; onbeperkt
- tourtochten/puzzletochten etc; toegestaan, ook buitenland (incl verklaring)
- tijdsraces/circuit; nee, duh!</p><p>Schrik niet, voor dit alles betaal je, all-risk + onbep. km per jaar + verhaalsrechtsbijstand Europa &euro;257,50. Op basis van een '65 Ama van &euro;5000 (heb nog geen taxatie laten doen, dus ging hier even van uit). Da's geen verkeerd bedrag dacht ik zo! Van wat ik zo op hun site lees, en beoordelend aan het zeer prettige telefoongesprek lijkt het me geen verkeerde partij.</p><p>Nu rest mij alleen de vraag, heeft er iemand ervaring met Snelder?</p><p>Cheers</p>

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Lars Rengersen
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
30-04-2009 09:02 #91953 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic Snelder Duiven oldtimer verzekering dagelijks gebruik
<p>Hoi Bart,</p><p>Naan aanleiding van jouw post was ik ook alweer even gaan zoeken omdat ik nu wellicht meer dan 7500km ga rijden en Orion dus niet meer past. Na het doorspitten van het archief op dit forum was ik ook bij Snelder uitgekomen.</p><p>Ik vraag me alleen nog wat af:<span style="FONT-SIZE: 10pt"></span></p><p><span style="FONT-SIZE: 10pt">Ik kies bij de premie schatting voor &ldquo;Enige auto&rdquo; en toch lijkt dit in de polisvoorwaarden weer uitgesloten. Daar lees ik namelijk (onderaan op pagina 1):</span></p><div style="TEXT-INDENT: 34.8pt; MARGIN: 0cm 0cm 0pt 36pt"><span style="FONT-SIZE: 8pt">Indien blijkt dat niet voldaan is aan de voorwaarde dat verzekerde een</span></div><div style="TEXT-INDENT: 34.8pt; MARGIN: 0cm 0cm 0pt 36pt"><span style="FONT-SIZE: 8pt">ander motorrijtuig voor dagelijks vervoer ter beschikking heeft, heeft</span></div><div style="TEXT-INDENT: 34.8pt; MARGIN: 0cm 0cm 0pt 36pt"><span style="FONT-SIZE: 8pt">verzekeraar het recht deze polis te be&euml;indigen en voort te zetten op</span></div><div style="TEXT-INDENT: 34.8pt; MARGIN: 0cm 0cm 0pt 36pt"><span style="FONT-SIZE: 8pt">reguliere personenauto- of motorverzekeringscondities.</span></div><p><span style="FONT-SIZE: 10pt">Hoe zit dit nu precies? Mag ik de auto dan wel als eerste auto hebben? En wat verstaan ze onder &ldquo;eerste auto&rdquo; en wat onder &ldquo;dagelijks vervoer&rdquo;?</span></p><p><span style="FONT-SIZE: 10pt">Dit heb ik de dus ook gemaild. Ik ben benieuwd.</span></p><p><span style="FONT-SIZE: 10pt">Uiteraard ben ik ook nog wel benieuwd naar ervaringen van anderen.</span></p><p><span style="FONT-SIZE: 10pt">Groeten Lars</span></p>

• Vincent Kroese (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
30-04-2009 22:21 #91952 door Vincent Kroese (GAST)
Beantwoord door Vincent Kroese (GAST) in topic Snelder Duiven oldtimer verzekering dagelijks gebruik
<p>Bartezzz: Dat klinkt zeker niet verkeerd!
<br><br>
Weet je ook of ze BM percentages gebruiken? En zo niet, blijft je verzekering dan altijd duur, ongeacht of je schadevrij blijft rijden of niet?</p><p><br><br></p><p>Bij verreweg de meeste oldtimerverzekeringen is er geen mogelijkheid tot het toepassen en (blijven) opbouwen van je bonus-malus korting. Als tweede auto is dat niet zo erg, omdat je dan met je eerste auto die BM al opbouwt, maar als de oldtimer je enige auto is en je zat al op bijv. 75% korting, dan is het misschien toch wel zonde dat je die korting kwijt raakt en als je dan later weer een dure middenklasser wilt gaan rijden weer opnieuw moet beginnen met opbouwen. </p><p><br><br>Bij GIO is je opgebouwde BM-korting gewoon gelding en blijft die doorlopen. Zo betaal ik nu voor mij amazon, met 20.000 km max en volgens mij verder ongeveer dezelfde voorwaarden als jij noemt, met 55% korting inmiddels ook nog maar 200 euro voor mijn verzekering per jaar (excl. ongevallen inzittenden verzekering en rechtsbijstand). Met als voordeel dat het elk jaar zakt zolang je schadevrij rijdt (5% korting per jaar) en logischerwijs natuurlijk ook de consequentie dat je flink terugvalt in korting als je wel schade maakt en laat uitkeren. </p>

• Bart Coppens
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
01-05-2009 15:47 #91951 door Bart Coppens
Beantwoord door Bart Coppens in topic Snelder Duiven oldtimer verzekering dagelijks gebruik
<p>Hoi Lars en Vincent,</p><p>Goeie vragen, die ik meteen ga stellen als ik d'r straks ga bellen.</p><p>Ik heb haar duidelijk gevraagd of ik de auto bij hen kon verzekeren als het mijn enige auto betrof waarop het antwoord ja was. Ook hier kun je aangeven dat het om een tweede auto gaat of niet! Met dagelijks verkeer doelde ik op woon-werk verkeer.</p><p>Over BM percentages kan ik niets vinden, dus ik vrees van niet. Voor mij ook niet zo van toepassing want zo heel veel jaren heb ik niet opgebouwd. Mijn eerste auto stond op naam van mijn moeder ivm de hoge verz. kosten :) Het is inderdaad zo dat als je korting hebt opgebouwd je deze bij Gio kunt behouden. Maar die terugval igv schade (en dat is ten slotte waar je je verz voor hebt) maakt dat ik Snelder een betere deal vind. Je bouwt niets op maar je valt inderdaad ook niet terug!</p><p>Ow en nog iets, ik had geschreven incl verhaalsrechtsbijstand maar deze kost 27,50 per jaar extra. Wel de moeite volgens mij want met dat gezeur wil ik me niet bezighouden na een ongeluk. En het genoede bedrag is zoals ik nu zie exclusief poliskosten en assurantiebelasting. Hoeveel dat dit is weet ik nog niet.</p><p>Ik ga de verzekering vandaag nog afsluiten, want morgen ga ik mijn Ama ophalen. Laat jullie nog wat weten!</p><p>Cheers</p>

• Bart Coppens
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
05-05-2009 23:23 #91950 door Bart Coppens
Beantwoord door Bart Coppens in topic Snelder Duiven oldtimer verzekering dagelijks gebruik
<p>Was nog wat! Kreeg ik ze niet te pakken op vrijdag en op zaterdagochtend zou ik mijn Ama op moeten gaan halen. Dus maar een mailtje gestuurd en een smsje om 21.00uur. Om 23.00 kreeg ik een sms terug dat alles geregeld was. Dat soort service zie je niet meer bij die mega verzekeringsmaatschappijen!!!</p><p>Maargoed terugkomende op de vraag over enige auto, hierbij een quote uit het mailtje dat ik daarover heb ontvangen;</p><p><em>"Onze collecticiteit wijkt op een aantal belangrijke punten af van de standaard voorwaarden van het recreatieve oldtimerverzekeringsproduct. De voorwaarden van de site wijken inderdaad af van onze collectiviteit want die zijn bedoeld voor het recreatieve gebruik van de oldtimer.

Ons product is juist bedoeld voor oldtimers als dagelijks gebruik / en 1ste of enigste auto.

N.B. Ik heb de dekking voor verhaalsrechtbijstand niet apart vermeld omdat dit standaard/gratis is meeverzekerd wanneer de oldtimer Volledig Casco verzekerd is. "</em></p><p>Al met al ben ik tot nu toe zeer tevreden met de voorwaarden en wat de verzekering biedt. Daarnaast ben ik super tevreden over het contact dat ik met hen heb gehad. Nu maar hopen dat het allemaal zo netjes verloopt wanneer je ze 'echt' nodig hebt, wat op zichzelf natuurlijk weer niet te hopen valt :p</p><p>Cheers</p>

• Vincent Kroese (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
20-05-2009 15:02 #91949 door Vincent Kroese (GAST)
Beantwoord door Vincent Kroese (GAST) in topic Snelder Duiven oldtimer verzekering dagelijks gebruik
@Bart: wow.. dus als ik het goed begrijp betaal je nu zo'n 250 euro per jaar voor onbeperkte kilometers met een volledig casco verzekering, waarbij de premie jaarlijks gelijk blijft, ongeacht gemaakte schade aan eigen of andere auto's? Dat is best bizar, inderdaad de betere voorwaarden...

• Lars Rengersen
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
20-05-2009 15:59 #91948 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic Snelder Duiven oldtimer verzekering dagelijks gebruik
<p>Het enige is dat ik ze inmiddels twee mails heb gestuurd en nog geen reactie. Misschien is e-mail niet het juiste communicatie medium. Ik zal ze binnenkort eens bellen.</p><p>Groeten Lars</p>

• Lars Rengersen
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
05-06-2009 07:59 #91947 door Lars Rengersen
<p>Herstel! Was een foutje van mijn kant, het e-mail adres klopte niet.</p><p>Toen ik het eenmaal naar het juiste adres had gestuurd kwam er snel een reactie en een prima service!</p><p>Groeten Lars</p>

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD