Diefstal oldtimers

• Jos Klaassens (GAST)
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
04-05-2009 18:52 #49717 door Jos Klaassens (GAST)
Diefstal oldtimers is gemaakt door Jos Klaassens (GAST)
<div class="source">Zelf heb ik geen startonderbreker. Wel woon ik in een van de streken waar de meeste oude auto's gestolen worden. Mijn Volvo ( Ama) schijnt gelukkig, onbegrijpelijk overigens, geen favoriet te zijn <g>. Afkloppen...

NRC Handelsblad 04-05-2009, pagina 3</div><div data-nitf_id="s1p3_NH_ART0000000000000000000635118" data-nitf-used="yes" id="article"><h1>Diefstal oude auto&rsquo;s verdubbeld</h1><div class="body"><address>Door een onzer redacteuren</address><address>Hoevelaken, 4 mei.</address><p>Het aantal gestolen oude auto&rsquo;s is in acht jaar ruim verdubbeld. Oudere auto&rsquo;s zijn relatief makkelijk te stelen, omdat ze geen startonderbreker hebben. Dat zegt Werner Postma van de Stichting Aanpak Voertuigcriminaliteit naar aanleiding van onderzoek van Rijksdienst voor het Wegverkeer naar auto&rsquo;s van 21 jaar en ouder. Sinds 1995 wordt een startonderbreker verplicht in nieuwe auto&rsquo;s ge&iuml;nstalleerd.</p><p>Het aantal gestolen &lsquo;oldtimers&rsquo; is van 237 (2000) naar 596 (2008) gestegen. In Zuid-Limburg, Rotterdam en Amsterdam worden de meeste auto&rsquo;s gestolen. Ze worden minder vaak teruggevonden dan moderne wagens. Wat er met de auto&rsquo;s vervolgens gebeurt is niet bekend, zegt Postma. Mogelijk worden de oude auto&rsquo;s gestolen voor de onderdelen. Ook worden gestolen auto&rsquo;s omgekat. De meest gestolen oudjes zijn de Volkswagen Golf, Opel Kadett en Corsa.</p></div></div>

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Marcel Smelter (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
05-05-2009 10:35 #91981 door Marcel Smelter (GAST)
Beantwoord door Marcel Smelter (GAST) in topic Diefstal oldtimers
<p>Ik denk dat echte oude auto's niet interessant zijn voor diefstal. Tenzij het &eacute;cht mooie auto's zijn. En dan nog, deze mooie auto's zijn best in het (Volvo) wereldje bekend.</p><p>Zelf heb ik een nep ledje in mijn dashbord geplaatst. Je weet maar nooit.</p><p>Zorg w&eacute;l voor een goede ondersteuning met een fotoboek en taxatierapport mocht de auto echt worden meegenomen.</p><p>Je leest ook waar het meest belangstelling voor is: de opeltjes en golfjes.Raad eens welk publiek deze auto's wil kopen?</p>

Amazon Combi '66

• Bernard Piek
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
05-05-2009 18:29 #91980 door Bernard Piek
Beantwoord door Bernard Piek in topic Diefstal oldtimers
Ik heb zelf een massaslot gemonteerd. Het helpt allicht een beetje.

• Gerritjan van Riet (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
06-05-2009 15:14 #91979 door Gerritjan van Riet (GAST)
Beantwoord door Gerritjan van Riet (GAST) in topic Diefstal oldtimers
Rotor in de binnenzak! Klein gebaar groot plezier :-)

• Marcel Smelter (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
08-05-2009 11:22 #91978 door Marcel Smelter (GAST)
Beantwoord door Marcel Smelter (GAST) in topic Diefstal oldtimers
<p>Wellicht leuk om te weten: gebruik niet dat stuurslot-slot tussen koppelings- of rempedaal en stuur.</p><p>De bebedieningsstiften kunnen eruit floepen en dan zit je. Ik heb ook zo'n ding maar zet hem nooit strak, dat ziet toch niemand.</p><p>Rotor meenemen? neem dan je bobinekabel m&eacute;&eacute;, hoef je niet steeds de verdeelkap eraf halen.</p><p>Verborgen schakelaartje onder je dashbord tussen je draadje bobine/verdeler maken, lekker simpel en daardoor doeltreffend.</p><p>Zorg dat je kentekenplaten goed vast zitten! Kenteken (of chassisnummer) laten etsen in je ramen!</p><p>Als een echt mooie oldtimer wordt gestolen zal deze minimaal worden omgekat en/of gedemonteerd worden.</p><p>Gewoon brutaal meegenomen op een auto-ambulance. Daar helpt geen enkel alarm tegen.</p>

Amazon Combi '66

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD