kenteken aanvragen en gas....
- Foppe Talman
- Premium lid
-
Minder
Meer
03-06-2009 17:34 #49672
door Foppe Talman
kenteken aanvragen en gas.... is gemaakt door Foppe Talman
In afwachting van het lidmaatschap alvast een paar vragen.
het gaat om een 1800es uit de states, nu is hij wel ingevoerd maar heeft nog geen kenteken.
nu zit ik te denken zou het verstandig zijn om er gelijk gas in te zetten bijvoorbeeld om er een gebruikte tank en gasontspanner te gebruiken, of moet het dan ook gewoon nieuw zijn.
verder begrijp ik dat er stads lichten op moeten zitten (zijn nu waarschijnlijk oranje) maar dat zal niet zo moeilijk zijn.
en moet hij apk klaar gemaakt worden.
zijn er verder nog dingen waar ik bij zo'n project op moet letten?
ook nog even een vraag over de uitwsselbaarhijd van onderdelen, passen de schijven en wielen van een 142 op een es?
alvast bedankt....
ik kan niet wachten om hem eens flink aan te pakken!
P.S. als er mensen zijn die onderdelen uit een eerdere restauratie over hebben hoor ik dat graag, er mist nogal wat.
het gaat om een 1800es uit de states, nu is hij wel ingevoerd maar heeft nog geen kenteken.
nu zit ik te denken zou het verstandig zijn om er gelijk gas in te zetten bijvoorbeeld om er een gebruikte tank en gasontspanner te gebruiken, of moet het dan ook gewoon nieuw zijn.
verder begrijp ik dat er stads lichten op moeten zitten (zijn nu waarschijnlijk oranje) maar dat zal niet zo moeilijk zijn.
en moet hij apk klaar gemaakt worden.
zijn er verder nog dingen waar ik bij zo'n project op moet letten?
ook nog even een vraag over de uitwsselbaarhijd van onderdelen, passen de schijven en wielen van een 142 op een es?
alvast bedankt....
ik kan niet wachten om hem eens flink aan te pakken!
P.S. als er mensen zijn die onderdelen uit een eerdere restauratie over hebben hoor ik dat graag, er mist nogal wat.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Peter Grapendaal (GAST)
- Verbannen
-
Minder
Meer
05-06-2009 11:47 #92239
door Peter Grapendaal (GAST)
Beantwoord door Peter Grapendaal (GAST) in topic kenteken aanvragen en gas....
Er moeten idd witte stadslichten op zitten. De lampen en fitting kan je krijgen bij oa scandcar of nordicar. Zijn wel vrij prijzig, uit mijn hoofd iets van €100 p.st.het is een dubbele fitting, onder wit glas en boven oranje. Of even ebay in de agten houden, vaak goedkoper om ze via de states te importeren dan om hier te kopen. Verder moeten er EEG goed gekeurde koplampen in, waarschijnlijk zitten er nu sealed beams in.. Koplampen zijn iets van €30 p.st. Ze zullen ook zoeken naar het ingelsgen chassisnr. Dat zit verstopt achter het rubber van de rechterdeur op de A stijl. Dat was wat ik moest aanpassen cq opzoeken toen ik de mijne op kenteken zette. En verder uiteraard de APK eisen. Remmen van een 140 serie passen niet. Waarschijnlijk ook verstandig om gelijk de flexibele remslangen te vervangen, die kunnen er prima uitzien maar van binnen verstopt zitten, een bekende kwaal. Je kan bij je verzekeringsmij een eendags kenteken aanvragen om naar het keurstation te rijden via de kortste route. LPG moet je zelf bepalen, afhankelijk hoeveel je denkt te gaan rijden.
- Foppe Talman
- Premium lid
-
Minder
Meer
05-06-2009 17:16 #92238
door Foppe Talman
Beantwoord door Foppe Talman in topic kenteken aanvragen en gas....
bedankt!
ik dacht er aan om de lampen er in te zetten met dimlicht en stads licht. zijn dit de zelfde als van een amazon?
Raar dat de schijven van de 140 niet uitwisselbaar zijn met de es, ik dacht dat ze het zelfde onderdeel nummer hebben, ik zal nog eens goed kijken.
over dat gas, het gaat mij meer om het gebruik van oudere onderdelen, ik dacht dat bij een reguliere gas keuring het niet mag om 2de hands onderdelen te gebruiken en kan me voorstellen dat dat wel kan bij een kenteken keuring.
er komt hoe dan ook gas in, al was het maar uit milieu overweging.
ook ben ik nog aan het denken over de kleur van de auto, oorspronkelijk was hij goud, of brons of hoe heet het... ik denk dat donker grijs metalic een erg mooie kleur is voor een es wat denken jullie?
of misschien toch zwart.....
of toch orgineel.....
pffff dat is geloof ik het moeilijkst van dit project
ik dacht er aan om de lampen er in te zetten met dimlicht en stads licht. zijn dit de zelfde als van een amazon?
Raar dat de schijven van de 140 niet uitwisselbaar zijn met de es, ik dacht dat ze het zelfde onderdeel nummer hebben, ik zal nog eens goed kijken.
over dat gas, het gaat mij meer om het gebruik van oudere onderdelen, ik dacht dat bij een reguliere gas keuring het niet mag om 2de hands onderdelen te gebruiken en kan me voorstellen dat dat wel kan bij een kenteken keuring.
er komt hoe dan ook gas in, al was het maar uit milieu overweging.
ook ben ik nog aan het denken over de kleur van de auto, oorspronkelijk was hij goud, of brons of hoe heet het... ik denk dat donker grijs metalic een erg mooie kleur is voor een es wat denken jullie?
of misschien toch zwart.....
of toch orgineel.....
pffff dat is geloof ik het moeilijkst van dit project
- Peter Grapendaal (GAST)
- Verbannen
-
Minder
Meer
05-06-2009 17:53 #92237
door Peter Grapendaal (GAST)
Beantwoord door Peter Grapendaal (GAST) in topic kenteken aanvragen en gas....
<p>Achter kunnen hetdezelfde zijn als de 140 als er ATE remklauwen opzitten. Maar soms is er Girling toegepast op de ES. Op de voorzijde zitten er Girling remklauwen, die zitten ook op bijv. de Jaguar XJ. Maar ik dacht niet op de 140 serie, kan me vergissen natuurlijk.</p>
06-06-2009 08:42 #92236
door Lars Rengersen
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
Beantwoord door Lars Rengersen in topic kenteken aanvragen en gas....
<p>Om LPG op kenteken te krijgen zijn de eisen streng, daarna bij de APK is het minder streng. Als er al een oude installatie in een auto zit en op kenteken staat, kom je zonder problemen door de APK.</p><p>Bij het op kenteken zetten van LPG, moeten de LPG druk onderdelen voorzien <font face="Helvetica">zijn van een R67-01….-keurmerk en voor de tank moet een (kopie van een) R67-01 goedkeuringcertificaat worden overlegd. Oh ja, en de vulslang (tussen buitenvuller en tank) mag volgens mij niet ouder zijn dan een jaar. Tot slot zijn er nog wat eisen aan hoe je het aansluit.</font><p>Zie ook
www.straverlpg.nl/upload/prikbord/rdw-keur.pdf
(wel niet de officiele RDW bron, maar wel nuttig). Misschien voor de zekerheid even met de RDW bellen of de eisen inmiddels nog strenger zijn geworden.</p><p> </p><p>Behoud je het benzine systeem voor de injectie in combinatie met LPG?</p><p>Ik heb wel eens gehoord dat je dan een backfire risico hebt. Het inlaatspruitstuk van een ES is behoorlijk groot en de gasverdeler komt volgens mij bij de inzuig/luchtfilter. Er kan zich dan behoorlijk veel gas ophopen in het inlaatspruitstuk. Maar goed, wellicht vallen de daadwerkelijke risico's mee als je je ontsteking maar netjes op tijd hebt staan.</p></p>
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
- Foppe Talman
- Premium lid
-
Minder
Meer
06-06-2009 10:44 #92235
door Foppe Talman
Beantwoord door Foppe Talman in topic kenteken aanvragen en gas....
Ok, je hebt dus een certificaat voor de istalatie nodig bij een kenteken keuring, dan is het verstandiger om eerst een kenteken keuring te doen en daarna pas een gas inbouw te doen lijkt mij.
hartelijk bedankt voor deze info.
het doel is om de injectie te laten zitten, het lijkt me een erg leuk systeem met name om eens lekker met de ecu te gaan stoeien (ik heb al een tweede om dat te gaan doen) eindelijk een analoge computer!!! de bosch computer lijkt langer mee te gaan dan mijn apple.......
nu is het wel zo dat de motor op dit moment niet loopt en het maar de vraag is of het systeem nog te redden is, in het ergste geval zal hij tijdelijk een b20a spruitstuk krijgen dit omdat hij zo moelijk een kenteken krijgt zonder lopende motor.
bij gas inbouw is het doel dus om hem zowel op benziene als op gas te laten rijden, ik zou erg graag de orgineele benz. tank behouden met een onderbouw lpg tank, dit zal een lastige opgave worden gezien de kleine ruimte, ik heb wel eens gehoort van iemand die 2 kleine tanks in de es had gezet, weet iemand hier wat van?
nog even een vraagje voor lars,
hoe zie ik het verschil tusse ATE en Girling, of staat het er gewoon op...
de wielen van een 140 zij wel over te zetten toch, 5x108 steek...... of is dit weer wishfull thinking...
bedankt weer voor alle info!
F.
hartelijk bedankt voor deze info.
het doel is om de injectie te laten zitten, het lijkt me een erg leuk systeem met name om eens lekker met de ecu te gaan stoeien (ik heb al een tweede om dat te gaan doen) eindelijk een analoge computer!!! de bosch computer lijkt langer mee te gaan dan mijn apple.......
nu is het wel zo dat de motor op dit moment niet loopt en het maar de vraag is of het systeem nog te redden is, in het ergste geval zal hij tijdelijk een b20a spruitstuk krijgen dit omdat hij zo moelijk een kenteken krijgt zonder lopende motor.
bij gas inbouw is het doel dus om hem zowel op benziene als op gas te laten rijden, ik zou erg graag de orgineele benz. tank behouden met een onderbouw lpg tank, dit zal een lastige opgave worden gezien de kleine ruimte, ik heb wel eens gehoort van iemand die 2 kleine tanks in de es had gezet, weet iemand hier wat van?
nog even een vraagje voor lars,
hoe zie ik het verschil tusse ATE en Girling, of staat het er gewoon op...
de wielen van een 140 zij wel over te zetten toch, 5x108 steek...... of is dit weer wishfull thinking...
bedankt weer voor alle info!
F.