Welke naald....???

• Marijn Hendrikx
  • Elite lid
  • Elite lid
Meer
26-06-2009 12:03 #49638 door Marijn Hendrikx
Welke naald....??? is gemaakt door Marijn Hendrikx
<p>Beste mensen,</p><p>Wie weet raadt m.b.t. de juiste naald voor een Stromberg. Ik heb er bijna 3 jaar geleden weleens een reactie op gepost zag ik net (na zoeken met de zoekfunctie), maar daar was geen reactie op gekomen. Hieronder even de post van John Bressers en mijn reactie + vraag.</p><p>Ik heb in een werkplaatshandboek wel gezien dat de B2AF steeds genoemd wordt, maar ik ben toch benieuwd.. Ik wil komende zomer naar Zweden en heb hier nu een B1CC naald liggen. Zou ik die moeten ruilen of is hij net zo zuinig/ zuiniger dan een B2AF?</p><p>Alle reacties zijn uiteraard welkom!</p><p>Bij voorbaat dank!</p><p>Groeten Marijn!</p><div class="onderwerp"><strong>Welke naald in Stromberg</strong>
<em>John Bressers! schreef op 25-10-2006 08:43</em>
<p>Bij de revisie van mijn Stromberg, welke op mijn B20A zit, zoek ik de juiste naald.</p>
<p>Vlgs Haynes kan het de B2AF of de B1AN zijn, bij Scandcar wordt voor een B20A een B2AF geleverd, kan dus volgens mij.</p>
<p>De oude naald is echter een B1DA.</p>
<p>Wie weet wat nu de juiste naald is die hier in hoort en wat de verschillen zijn.</p>
<p>De sproeierbuis is geen probleem, die is altijd gelijk.</p></div><p>
</p><div class="reactie"><strong>re: Welke naald in Stromberg</strong>
<em>Marijn Hendrikx (GAST) schreef op 25-10-2006 13:03</em>
<p>Beste John en anderen,</p><p> </p><p>Ik zit met exact hetzelfde probleem, waarbij ik eerst wel dacht dat het sproeierbuisje bij een bepaalde naald hoorde. Ik lees nu dat dat dus NIET het geval is (?).</p><p> </p><p>Verder had ik idd. ook de B2AF gevonden in mijn Haynes, bij modeljaar 1969 (144, 1969). Ik heb alleen een gereviseerde motor en ik vermoed dat de carburateur er dus ook later is bijgezet. Het gaat echter wel om een Stromberg met geel clipsje aan de voorkant en dus een vaste sproeierbuis. </p><p>Hierop heb ik mijn kleine garagewerkboek (wat ik erbij heb gekregen) gepakt en daar staat bij de modellen vanaf 1973 met B20A motor, een B1CC naald. Die zat er bij mij ook in. Ik denk door toeval, want ik begreep van de vorige eigenaar dat deze toch wel door elkaar werden gebruikt. Ook op internet heb ik gelezen dat er veel "uitgewisseld" werd bij het gebruik van deze carburateurs. </p><p>Enigzins verwarrend dus... </p><p>Ik heb de B1CC een tijdje terug vervangen door een gebruikte B2AF als tijdelijke oplossing, omdat de eerstgenoemde compleet afgesleten was doordat ik ook op LPG rijd. Als je de naalden naast elkaar houdt, dan lijkt de 1CC wat groter en dus zuiniger (?) te werken.</p><p>En nu ik lees dat de sproeierbuis dus altijd gelijk is, kun je natuurlijk allebei proberen denk ik? Misschien heeft er nog iemand ervaring mee, of kan het een en ander verduidelijken? Alvast bedankt!</p><p> </p></div>

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Marijn Hendrikx
  • Elite lid
  • Elite lid
Meer
30-06-2009 10:15 #92402 door Marijn Hendrikx
Beantwoord door Marijn Hendrikx in topic Welke naald....???
<p>Hmmm blijkbaar kent niemand het verschil... Dan ga ik er maar vanuit dat een grotere naald wat zuiniger werkt t.o.v. de identieke sproeierbuis...</p><p> </p>

• Gert Vegter
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
30-06-2009 21:38 #92401 door Gert Vegter
Beantwoord door Gert Vegter in topic Welke naald....???
Vermoedelijk kunnen ze bij BCCP Fuel Systems je het verschil wel uit de doeken doen. Een e-mail of telefoontje is een kleine moeite...

• Marijn Hendrikx
  • Elite lid
  • Elite lid
Meer
01-07-2009 10:52 #92400 door Marijn Hendrikx
Dat had ik alvast maar gedaan idd. Gert, maar evengoed bedankt!

• Gert Vegter
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
01-07-2009 12:10 #92399 door Gert Vegter
Beantwoord door Gert Vegter in topic Welke naald....???
<p>Als hun reactie nuttige informatie oplevert, kan je die wellicht hier ook plaatsen?</p><p> </p>

• Marijn Hendrikx
  • Elite lid
  • Elite lid
Meer
03-07-2009 16:40 #92398 door Marijn Hendrikx
<p>Nou, de reactie van BCCP is erg teleurstellend te noemen. I.p.v. een normaal antwoord, krijg ik opmerkingen over het feit dat er een gasblok is gemonteerd. Daardoor moet ik langskomen voor een testmeting etc, etc, etc. Ook als ik aangeef, dat het me daar niet omgaat (de naald is alleen nodig bij benzine en ik wil immers alleen het verschil tussen de B2AF en de B1CC weten) komt er geen inhoudelijke reactie.</p><p>Ook op een tweede mail, kreeg ik geen antwoord op mijn zeer helder gestelde vraag.</p><p>Kortom, via de mail komt geen info. Eerst betalen en dan pas antwoord.... Beetje jammer, ik dacht dat het een erg gerenommeerd bedrijf was. Vooral op Volvo-gebied.</p><p>Groet Marijn</p><p> </p><p> </p><p> </p>

• Sven Hakbijl (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
03-07-2009 21:27 #92397 door Sven Hakbijl (GAST)
Beantwoord door Sven Hakbijl (GAST) in topic Welke naald....???
En als je Tinustechniek eens vraagt? Die weet ook het &eacute;&eacute;n en ander van sproeiers en naalden.

Groet, Sven

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD