Zelf het verschil tussen rubber en pu ervaren? (vooral voor west

• Edo Dijkgraaf (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
29-06-2009 16:27 #49631 door Edo Dijkgraaf (GAST)
<p>Beste mensen,</p><p>Mochten er hier mensen zijn die twijfelen of ze pu (poly-urethane) moeten monteren, dan heb ik mogelijk een voorstel:</p><p>Ik heb een complete set besteld van SuperFlex. Voor de Amazon zijn er twee merken; SuperFlex en IPD. Ik heb voor SuperFlex gekozen, omdat de metalen delen van rvs zijn gemaakt. IPD zou in theorie dus minder lang meegaan.</p><p>In de loop van deze week krijg ik de set binnen. Mocht iemand dus het verschil willen uitproberen tussen voor en na de montage van pu, dan zijn ze van harte welkom in Hoek van Holland.</p><p>Uiteraard is de kans 99% dat ik zaterdag ga monteren/vervangen.</p><p>Groet,</p><p>Edo</p>

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Bart Coppens
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
30-06-2009 11:56 #92443 door Bart Coppens
<p>Hoi Edo,</p><p>Tof aanbod maar HvH is een beetje ver voor mij en heb het razenddruk. Ben wel erg benieuwd naar jouw ervaringen want ik was hier ook over na aan het denken!</p><p>Cheers</p>

• Edo Dijkgraaf (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
30-06-2009 22:44 #92442 door Edo Dijkgraaf (GAST)
Beantwoord door Edo Dijkgraaf (GAST) in topic Zelf het verschil tussen rubber en pu ervaren? (vooral voor west
Ik heb niet alleen pu besteld, maar ook een 28mm stabilisatorstang en verlagingsveren. Omdat ik het er nooit allemaal ineens onder krijg, kan ik mooi telkens het verschil uitproberen. Daarbij komt, dat ik nog geen budget heb voor shocks. Pas als ik ook shocks heb gekocht, gaan de verlagingsveren eronder.

De volgorde wordt:
1. pu (is het hardst nodig, de auto kraakt gewoon!)
2. de stabilisatorstang
3. veren en dempers

Uitgesmeerd over een maand of (?) drie.

Misschien dat ik er wel even een bescheiden website voor in elkaar flans. Kan ik gelijk alle andere zaken rapporteren, zoals het behoeftige remsysteem, etc.

• Gijs Kirkels (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-08-2009 23:08 #92441 door Gijs Kirkels (GAST)
Beantwoord door Gijs Kirkels (GAST) in topic Zelf het verschil tussen rubber en pu ervaren? (vooral voor west
<p>srry dat ik het vraag, maar wat bedoel je nou precies met pu? </p><p>is het een soort rubber vervanger voor delen van de ophanging en de onderkant van een auto?</p><p> </p><p>en zou je je ervaringen met het verlagen van je amazon willen delen? dat wil ik ook graag nog een keer doen, maar ik wil wel zeker zijn dat het niet de ophanging van mijn auto om zeep helpt o.i.d.</p><p>moet je daarvoor trouwens andere dempers monteren? of is het ook mogelijk de orginele dempers te houden? deze zullen dan wel sterker dempen omdat ze dieper ingedrukt zijn, of dan niet meer goed functioneren..</p><p>mijn amazon helt nu behoorlijk wat over bij het wat harder door bochten rijden, ook met 4 man erin ofzo,, als dat na verlagen een stuk minder is, en eventueel met bredere velgen (zie brede velgen ontwerpen topic) dan ga ik dat zeker ook nog op mijn lijstje zetten!</p><p>mvg, Gijs.</p>

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD