contactslot b20 motor
- Ineke Hekman (GAST)
-
- Premium lid
-
Minder
Meer
30-06-2009 20:45 #49629
door Ineke Hekman (GAST)
God" spare me from the desire of seeking; Love, Approval and Appreciation.....
contactslot b20 motor is gemaakt door Ineke Hekman (GAST)
<p>Dit weekend heeft mijn contactslot het begeven, niet zo'n probleem dacht ik....even de cilinder vervangen. Na wat telefoontjes werd mij duidelijk dat deze niet te vervangen is!?</p><p>Op zoek naar een schaarse 2e hands. Erg vreemd vindt ik, alle onderdelen aan mijn auto zijn nieuw of gereviseerd leverbaar,behalve een simpel contactslot wordt niet meer gemaakt. Ik heb begrepen dat ook alle Amazone's zo'n contact slot hebben. Is hier door de vereniging niets aan te doen??</p><p>Of is er een goed alternatief wat de heren garage houders niet weten??</p><p>(ik heb inmiddels een vervangend oud exemplaar besteld bij het V.O.D. 100 euri!!, met het risico dat deze het ook gaat begeven) Groeten Ineke.</p>
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
30-06-2009 21:26 #92456
door Gert Vegter
Beantwoord door Gert Vegter in topic contactslot b20 motor
<p>Een eenvoudige en vaak toegepaste oplossing is het monteren van een afzonderlijke startschakelaar. Het contactslot wordt dan alleen nog gebruikt voor het op contact zetten en de kans dat slot of sleutel het dan nog begeeft is minimaal. Als je dat niet wilt, kun je er ook nog voor kiezen om een niet origineel contactslot te monteren. </p><p> </p>
- Ineke Hekman (GAST)
-
- Premium lid
-
Minder
Meer
30-06-2009 22:54 #92455
door Ineke Hekman (GAST)
Beantwoord door Ineke Hekman (GAST) in topic contactslot b20 motor
<p>Hallo Gert,</p><p>Intressant!.....kun je hier wat uitgebreider over vertellen?? hoe zo'n startschakelaar te monteren? welk merk,...etc? en welk niet orgineel contactslot kan mijn oude contact slot vervangen??....(ben wel een beetje handig maar het huidige vervangen, door iets anders...daar heb ik wel wat uitleg bij nodig!)</p>
01-07-2009 11:55 #92454
door Gert Vegter
Beantwoord door Gert Vegter in topic contactslot b20 motor
<p>Een startschakelaar monteer je naar keuze ergens op of onder je dashboard en je sluit hem aan op het contactslot en het startrelais. Op mijn voormalige PV444 heb ik hem op de plaats van de sigarenaansteker gemonteerd. Meestal wordt een drukschakelaar gebruikt, zie bv. hier: </p><p> <span style="FONT-SIZE: 9pt">
<font face="Georgia" color="#800080">
www.holden.co.uk/displayproducts.asp?sg=...Push+Button+Switches
</span></p><p><span style="FONT-SIZE: 9pt"></span></p><p><span style="FONT-SIZE: 9pt">Een bruikbaar niet origineel contactslot moet uiteraard wel van een enigszins vergelijkbaar type zijn dat in het dashboard behoort te worden gemonteerd. Dan kom je automatisch terecht bij een andere klassieker , zoals bv. een MGB (het oudere model) of een Triumph TR6:</span><span style="FONT-SIZE: 9pt">
www.holden.co.uk/displayproducts.asp?sg=...me=Ignition+Switches
</span></p><p><span style="FONT-SIZE: 9pt"></span><span style="FONT-SIZE: 9pt">Een dergelijk contactslot zal het niet gauw begeven, dat kan ik je uit eigen ervaring verzekeren (320.000 km in een MGB). De </span><o:p>diameter is mogelijk wel iets groter dan van het Volvo-origineel, waardoor het gat in het dashboard wat uitgevijld zal moeten worden.</o:p></p>
- Bart Coppens
- Senior lid
-
Minder
Meer
01-07-2009 15:52 #92453
door Bart Coppens
Beantwoord door Bart Coppens in topic contactslot b20 motor
<p>Ik heb in mijn Ama zoals Gert in zijn PV een oplossing met losse drukschakelaar. Ook op de plaats van de sigarettenaansteker. Zorg wel dat je een goede drukschakelaar hebt en deze niet blijven hangen in de 'aan'-stand anders gaat je startmotor eraan
</p><p>Voor wat betreft de aansluiting lijkt me het makkelijker dat je ff een werkplaatshandboek erbij pakt!</p><p>Succes!</p>
- Gerrit de Boer (GAST)
- Junior lid
-
Minder
Meer
01-07-2009 20:30 #92452
door Gerrit de Boer (GAST)
Beantwoord door Gerrit de Boer (GAST) in topic contactslot b20 motor
<p>Beste Ineke er is in dit forum al veel geschreven over startschakelaars, o.a. ook van mij. Zoek nog maar eens goed. Je kunt o.a. een gewone startknop voor een boot kopen, heb ik ook gedaan. Werkt al jaren prima. Ik zou echter niet zomaar mijn sigarettenaansteker gebruiken. Je mist dan elke contactaansluiting voor o.a. "tomtom" en telefoon. Het meest practische blijft een aansluiting onder je dashbord. </p><p>Succes en kijk nog maar eens in het forum.</p>
- Ineke Hekman (GAST)
-
- Premium lid
-
Minder
Meer
01-07-2009 22:48 #92451
door Ineke Hekman (GAST)
Beantwoord door Ineke Hekman (GAST) in topic contactslot b20 motor
<p>oke, dank voor de uitleg,ik denk dat ik inderdaad een startknop maak, inderdaad niet in de sigarettenaansteker, die gebruik ik voor navigatie af en toe! maar plek zat! verder zal ik toch de behuizingen contact nodig hebben,het stuurslot en de knipperlicht schakelaar zitten hier aan bevestigd.Ook daar zal evt wel een andere oplossing voor zijn....maar goed.Ik kan hier wel weer verder mee.</p><p> </p><p>Aan Gerrit zou ik nog willen vragen mij een trefwoord te geven over he tgeen je geschreven hebt......ik vindt het niet op: contactslo,.startschakelaar of startknop!!???</p>
- Gerrit de Boer (GAST)
- Junior lid
-
Minder
Meer
01-07-2009 23:27 #92450
door Gerrit de Boer (GAST)
Beantwoord door Gerrit de Boer (GAST) in topic contactslot b20 motor
<p>Ineke onder "zoek in alle velden" , startknop als item intoetsen. Net nog geprobeerd. Goed dat je je aansteker niet gaat gebruiken. Een plaatsing onder het dashbord blijft het mooist. Succes.</p>
01-07-2009 23:33 #92449
door Lars Rengersen
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
Beantwoord door Lars Rengersen in topic contactslot b20 motor
Emh, wat is het bouwjaar van je Amazon?
Ik lees tussen de regels door iets van stuurslot.
Dan zou je een 1969/1970 er hebben en gaat het verhaal met even makkelijk een startknop plaatsen niet op.
Je zult dan sowieso het stuurslot moeten verwijderen om te zorgen dat je wel kunt sturen.
Ook moet je dan een andere oplossing vinden voor het schakelaartje achter je contactslot.
Een startknop is makkelijk bij auto's met het contactslot in het dashboard.
Bij de laatste types kan het ook wel, maar is het wat meer werk.
Een goede tweedehandse plaatsen is misschien zo gek nog niet.
Als je geen haast hebt, zijn ze op de Volvo Klassieker beurs ook wel voor minder dan 100 euro te vinden.
Ik lees tussen de regels door iets van stuurslot.
Dan zou je een 1969/1970 er hebben en gaat het verhaal met even makkelijk een startknop plaatsen niet op.
Je zult dan sowieso het stuurslot moeten verwijderen om te zorgen dat je wel kunt sturen.
Ook moet je dan een andere oplossing vinden voor het schakelaartje achter je contactslot.
Een startknop is makkelijk bij auto's met het contactslot in het dashboard.
Bij de laatste types kan het ook wel, maar is het wat meer werk.
Een goede tweedehandse plaatsen is misschien zo gek nog niet.
Als je geen haast hebt, zijn ze op de Volvo Klassieker beurs ook wel voor minder dan 100 euro te vinden.
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
- Niek de Boer
- Platinum lid
-
Minder
Meer
01-07-2009 23:36 #92448
door Niek de Boer
Beantwoord door Niek de Boer in topic contactslot b20 motor
Het gaat hier om een stuurslot!!Niet om een dashboardslot.