<p>Beste mensen,</p><p>Ik ben mijn wagen nog een beetje aan het nakijken i.v.m. vakantie naar Zweden. En nu heb ik de olie in het differentieel gisteren vervangen (was na 60.000 km nog erg helder). Ik heb de laatste tijd meer en meer last van een jankend geluid. Na veel zoeken en vervangen en proberen ben ik er toch wel aan uit, dat het uit de achteras moet komen.</p><p>Ik heb op zich al een andere opknap-as liggen, maar die behoeft nog wat aandacht, waar ik nu even de tijd niet voor heb. Ik heb dus als een soort "lapmiddel" tijdens het vullen van het differentieel een flesje K-flon bijgemengd. Dit zou voor een stillere as moeten zorgen.</p><p>Na een proefrit van 30 km, direct na het bijvullen, bleek mijn as bij verschillende snelheden inderdaad wat stiller te zijn geworden(!!) Maar bij de 110 klinkt "de jank" toch nog te hard naar mijn zin. Vooral omdat ik eigenlijk graag deze snelheid wil kunnen rijden met mijn OD.</p><p>Mijn vraag is of iemand weet hoeveel K-flon je maximaal bij mag mengen, zonder dat dit directe gevolgen kan hebben op je achteras. Ik ben nu namelijk erg geneigd om nog een flesje erbij te doen. Maar misschien is dat veel te veel op slechts 1 liter olie..?</p><p>Ik hoop dat iemand hier ervaring mee heeft. Alvast bedankt voor eventuele reacties!</p><p> </p><p>Groeten Marijn</p><p> </p>