Deurrubbers amazon 131 vervangen

• Gijs Kirkels (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-08-2009 00:47 #49559 door Gijs Kirkels (GAST)
Deurrubbers amazon 131 vervangen is gemaakt door Gijs Kirkels (GAST)
<p>hee mensen, </p><p>ik heb nu 1,5 week een amazon 2deurs, een van de eerste dingen die overduidelijk vervangen moeten worden zijn de binnenste deurrubbers. </p><p>nou vroeg ik mij af of rubbers van een andere auto(sloop) ook zouden kunnen passen, of als ze langer zijn op maat te maken zijn. want als deze rubbers net zo makkelijk op de auto te bevestigen zijn als orginele of imitatie dan doe ik dat net zo graag, zeker aangezien die rubbers alweer minstens 6 tientjes kosten..</p><p>iemand die hier meer over kan vertellen?</p><p>mvg, Gijs.</p>

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Edo Dijkgraaf (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
05-08-2009 13:25 #92804 door Edo Dijkgraaf (GAST)
Beantwoord door Edo Dijkgraaf (GAST) in topic Deurrubbers amazon 131 vervangen
Beste Gijs,

Van harte gefeliciteerd met je aankoop. Ik weet niet in welke staat jouw 131 verkeert. Ik denk dat jouw vraag over meer gaat, dan alleen over zes tientjes voor een paar rubbers.
Als ik jou was zou ik een inventarisatie maken van alle zaken die er moeten gebeuren. Volvo's mogen redelijk solide zijn, maar je hebt het wel over een auto van minstens 39 jaar oud.

Als je je lijstje compleet hebt, zou ik voor mezelf de overweging maken of het je allemaal waard is. Niet alleen financieel, maar ook qua tijd.

Hopelijk maak je de goede beslissing! Succes gewenst!

• Lars Rengersen
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
05-08-2009 19:26 #92803 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic Deurrubbers amazon 131 vervangen
Hallo Gijs,
Welkom hier als Amazon rijder (is je lidmaatschapsaanmelding al onderweg :) )?

Met alle respect voor je situatie en ik kan natuurlijk niet in je portemonnee kijken, maar volgens mij zijn deurrubbers nou niet het onderdeel om creatief mee te gaan repareren. Iedere deur heeft zijn eigen profiel en vorm. Het passend maken van andere rubbers kan vast, maar om het echt goed dicht te krijgen ontkom je dan denk ik niet aan het lassen van nieuwe gootjes waar ze in kunnen. Je zou nog kunnen kijken of je goedkope doch redelijke gebruikte rubbers op de kop kunt tikken.
Je zou ook kunnen rederneren dat 60 euro eigenlijk helemaal niet zo duur is en dat we misschien zelfs wel blij moeten zijn dat ze uberhaupt nog gemaakt worden. Bovendien zodra je besluit om je deurrubbers te willen vervangen ontkom je er meestal niet aan om ook je tochraamrubber te doen om het goed dicht te krijgen en die zijn nog een stuk duurder.

Een oldtimer (op LPG) rijden is niet automatisch synoniem voor goedkoop rijden. Als je veel zelf kunt, kan het nog meevallen, maar anders denk ik dat een kleine moderne auto rijden goedkoper is (als je daar op uit bent).

Een Amazon rijden is natuurlijk wel veel leuker!
Als je niet alles kunt (qua tijd en geld) is het inderdaad zoals Edo zegt een goed idee om een overzicht te maken en prioriteiten te stellen.

Hoe is de verdere staat van onderhoud van de auto?
Is de auto verder (technisch) dusdanig goed dat deurrubbers bovenaan je lijst staat?

Succes met je auto en het onderhoud.
Als je vragen hebt voor het maken van een plan, stel ze gerust.

Groeten Lars

• Han Misdom
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
05-08-2009 22:48 #92802 door Han Misdom
Beantwoord door Han Misdom in topic Deurrubbers amazon 131 vervangen
<p>De Amazon heeft een nogal specifiek profiel van de deurrubbers. M.n. aan de kant van de A-zuil; ter hoogte van de scharnieren wordt het rubber als het ware naar voren gedrukt en bij het raam ligt de aandrukkracht naar binnen toe gericht. Het deurrubber profiel is hierop aangepast om een optimale afdichting te krijgen.</p><p>Aan de deur zelf zit het rubber in een speciaal gootje; ik denk dat het een heel "knutseluitdaging" wordt om met rubbers van een (Japans) slopertje iets fatsoenlijks te maken.</p><p> </p><p>Ik moet toegeven dat rubbers voor een oldtimer Volvo relatief duur zijn. Maar van de andere kant, nieuwe rubbers gaan ook weer minstens 20 jaar mee als je ze tenminste een beetje fatsoenlijk onderhoudt. En een goed passend rubber dicht netjes af waardoor je minder windgeruis hebt etc. Dit verhoogt het rijplezier........ en rijplezier is datgene waar het uiteindelijk om draait.
Mijn persoonlijke ervaring is dat je op den duur toch spijt krijgt van halfbakken oplossingen en je vervolgens alsnog voor de goede (enige juiste) oplossing gaat.</p>

• Gijs Kirkels (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-08-2009 01:30 #92801 door Gijs Kirkels (GAST)
Beantwoord door Gijs Kirkels (GAST) in topic Deurrubbers amazon 131 vervangen
<p>bedankt voor de reacties!</p><p>ja misschien word dat niks met andere rubbers, maar ik kan het toch altijd proberen!</p><p>enja ik kan zo'n beetje alles zelf dus van een beetje knutselwerk schrik ik niet.</p><p>en anders inderdaad gewoon die rubbers bestellen. </p><p> </p><p>maarja de auto is technisch 100% dus omdat die rubbers op sommige plaatsen los aan het laten zijn en de deuren niet netjes recht in de auto hangen staan die zo'n beetje bovenaan mijn lijstje. verder heeft de auto 3 of 4 kleine lelijke plekjes waar de lak een beetje is gaan roesten, maar niks ernstigs. ook druppelde laatst toen het de hele dag regende wat water van onder het dashboard naar binnen, maar dit had verder geen gevolgen, en schijnt vaker voor te komen; afvoergootjes verstopt ergens..</p><p> </p><p>dus dat is prioriteit, daarna wou ik nog eens kijken om een fatsoenlijke radio erin te maken voor eigen muziek, orginele laten we uiteraard netjes zitten,</p><p>en andere diepere velgen zoeken met een wat meer voorkomende bandenmaat..</p><p> </p><p>Groet! Gijs</p>

• Lars Rengersen
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
06-08-2009 09:50 #92800 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic Deurrubbers amazon 131 vervangen
Er staat een betaalbaar setje op Marktplaats, zie link.marktplaats.nl/267784506 . Dit zijn geen origineel brede velgen. Ze zijn echter wel op een in mijn ogen goede manier verbreed, namelijk door een Amazon hart in een breed 15" velgbed te zetten (en niet door er een ring in te lassen).

In het onderdeel "Onderdelen bestellen" > Vraag / Aanbod > Aanbod onderdelen Amazon wordt een setje originele GT velgen aangeboden.

Ook wordt er op Marktplaats een set Wolfrace achtige velgen aangeboden. Volgens mij zijn het namelijk in feite Ansen Sprint velgen. Zie link.marktplaats.nl/267711803

Groeten Lars

• Ido Kempkes (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
06-08-2009 16:16 #92799 door Ido Kempkes (GAST)
Beantwoord door Ido Kempkes (GAST) in topic Deurrubbers amazon 131 vervangen
<p>Gijs,</p><p>Jij kunt het nooit over de deurrubbers zelf hebben, want die zijn nieuw.</p><p>Ik neem aan dat je de sierrubbers om de sponning bedoeld.</p><p>Die koop je per meter bij scand of nordi</p><p> </p><p>Groet I.</p><p> </p>

• Gijs Kirkels (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-08-2009 19:26 #92798 door Gijs Kirkels (GAST)
Beantwoord door Gijs Kirkels (GAST) in topic Deurrubbers amazon 131 vervangen
<p>ja ik bedoel niet de rubbers aan de deur maar in de deuropening in de auto zelf..</p><p>ik ken de vaktermen ook weer niet z&oacute; goed :')</p><p>daardoor heb ik ook wat moeite te ontcijferen waar vaak de oorzaak van lekkages onder het dash zitten. </p><p>- Het water komt in de hoek van onder het dashboard naar beneden en alleen bij stilstand van de auto. </p><p>- Als je de zwarte sierlijst BINNEN er afhaalt, drukt deze NIET meer tegen het raamrubber en sluit het rubber beter af. </p><p>- zag ik dat er achter het dashboard zowel links als rechts een ter hoogte van het balkje een opening zit naar het balkje, en van het balkje naar de motorruimte. als de auto in de regen staat, loopt het via die opening naar binnen. </p><p>weer een ander begind over het raamrubber en dat het beste is om de voorruit eruit te halen en opnieuw erin te kitten maar daar wou ik liever niet aan beginnen.. dus dan ga ik vant weekend maar eens goed onder het dash zoeken naar die openingen naar dat balkje wat naar de motorruimte loopt. kan ik ook meteen de kabelbos een beetje ordenen als dat nodig is maar daar is niks mis mee..</p><p>excuses van mijn misverstand!</p><p>Groet, Gijs.</p>

• Ed van der Zee
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
09-08-2009 15:10 #92797 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic Deurrubbers amazon 131 vervangen
<p>Meestal is de oorzaak van druppelend water onder je dashboard een lekke voorruit/rubber. Op den duur droogt het rubber uit en krimpt de onderliggende kit en dan begint de ellende. Het loopt dus op de binnenkant van de bodem en dat is iets wat je niet te lang moet laten gaan, als de wagen nog de rubber matten heeft zou ik eens daar onder kijken.</p><p>Er schuilt veel waarheid in de woorden van Lars, je k unt er een hele leuke hobby aan hebben, en een Amazon is een heel dankbare wagen als je hem goed onderhoud, maar bezin eer ge begint.</p>

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD