Wie o Wie weet het, Verzekering
- Ido Kempkes (GAST)
- Verbannen
-
Minder
Meer
06-08-2009 16:24 #49555
door Ido Kempkes (GAST)
Wie o Wie weet het, Verzekering is gemaakt door Ido Kempkes (GAST)
<p>Wie weet welke maatschappij een Ama als eerste auto verzekerd als een klassieker.???</p><p>Met taxatie moet deze al-risk worden verzekerd, maar bij de ANWB kun je hem alleen als 2e auto verzekeren, al rijd je minder dan 7000 km</p><p>Andere maatschappijen durven 900,- te vragen</p>
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
06-08-2009 16:32 #92828
door Lars Rengersen
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
Beantwoord door Lars Rengersen in topic Wie o Wie weet het, Verzekering
De zoekfunctie (op "verzekering") weet sowieso veel (wel even naar de laatste pagina voor de nieuwste posts).
Zelf zit ik bij Orion Direct en stap ik over naar Snelder Duiven.
Beide hebben een oldtimer verzekering zonder eerste auto eis.
Bij Orion heb je alleen 7500km, bij Snelder Duiven kun je ook hogere kilometrages kiezen.
Groeten Lars
Zelf zit ik bij Orion Direct en stap ik over naar Snelder Duiven.
Beide hebben een oldtimer verzekering zonder eerste auto eis.
Bij Orion heb je alleen 7500km, bij Snelder Duiven kun je ook hogere kilometrages kiezen.
Groeten Lars
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
- Ido Kempkes (GAST)
- Verbannen
-
Minder
Meer
06-08-2009 16:54 #92827
door Ido Kempkes (GAST)
Beantwoord door Ido Kempkes (GAST) in topic Wie o Wie weet het, Verzekering
<p>Bedankt Lars, </p><p> </p><p>Het is ook niet zozeer mijn probleem, ik heb 3 oldtimers verzekerd.
</p><p>Ik zal eens kijken bij hun en anders even verder zoeken</p>
- Ido Kempkes (GAST)
- Verbannen
-
Minder
Meer
06-08-2009 17:11 #92826
door Ido Kempkes (GAST)
<p>Bedankt Lars, </p><p> </p><p>Het is ook niet zozeer mijn probleem, ik heb 3 oldtimers verzekerd.
</p><p>Ik zal eens kijken bij hun en anders even verder zoeken</p>
- Rob Funcke
-
- Elite lid
-
Minder
Meer
06-08-2009 22:24 #92825
door Rob Funcke
Amazone 133GT 1968 sinds 1978 in mijn bezit. Tot 2012 als dagelijkse auto. Nu voor de 3e maal gerestaureerd.
Beantwoord door Rob Funcke in topic Wie o Wie weet het, Verzekering
<p>GIO in Almere kan je een Amazon verzekeren. Via de TC Technische Commissie kan je een taxatie uitvoeren voor 16,--</p><p>Klik
hier
voor Gio adviesgroep.</p><p> </p><p> </p><p> </p>
Amazone 133GT 1968 sinds 1978 in mijn bezit. Tot 2012 als dagelijkse auto. Nu voor de 3e maal gerestaureerd.
07-08-2009 10:01 #92824
door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic Wie o Wie weet het, Verzekering
Het nadeel van GIO vind ik persoonlijk dat ze woon-werk kilometers uitsluiten dus dat je er niet (een keertje) mee naar je werk mag rijden.
Snelder Duiven accepteert ook de V44 clubtaxaties (ze vragen dan wel om zelf nog even foto's bij te voegen).
Snelder Duiven accepteert ook de V44 clubtaxaties (ze vragen dan wel om zelf nog even foto's bij te voegen).
- Ido Kempkes (GAST)
- Verbannen
-
Minder
Meer
07-08-2009 16:37 #92823
door Ido Kempkes (GAST)
<p>Kijk hier hebben we wat aan, </p><p>Orion was wel de goedkoopste, maar is beperkt in km.</p><p>Snelder zat er maar een paar tientjes boven en is onbeperkt.</p><p>Gio was met zijn 303,- de duurste.</p><p>Heb gewoon de taxatie geschat</p>
- Rudolf Kleyn
- Platinum lid
-
Minder
Meer
07-08-2009 18:22 #92822
door Rudolf Kleyn
Beantwoord door Rudolf Kleyn in topic Wie o Wie weet het, Verzekering
Woon-werkverkeer is bij GIO wel toegestaan als het om een klassieker als eerste auto gaat. In dat geval geldt een maximum van 20.000 km/jaar en een bonus/malus systeem. Voor hobby-auto geldt dat inderdaad niet.
08-08-2009 09:55 #92821
door Ed van der Zee
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Beantwoord door Ed van der Zee in topic Wie o Wie weet het, Verzekering
<p>Ben na jaren ook weg bij GIO, deden erg moeilijk over eventuele schade indien je de wagen bv voor boodschappen zou gebruiken. </p><p>Bovendien zijn ze duurder en sluiten Rally deelname, ook gelijkmatigheids en puzzelritten, uit.</p><p>Specifiek voor volvorijders die hier ook aan mee willen doen kan ik de Wiggers groep in Baarn adviseren, hebben langjarige ervaring met Klassiekers en met name een polis welke deelname en repatriering regelt.</p><p>Offerte kun je aanvragen via
info@wiggersgroep.nl
(heb geen aandelen maar ben tevreden klant)</p><p>Ze hebben al een voordelige Oldtimer verzekering vanaf 20 jaar, dus voor onze 480 uit '95 is binnenkort ook een klassieker polis mogelijk. Helaas geven ze geen korting als je meerdere wagens hebt verzekerd zoals dat vroeger kon. </p><p>Ik zou altijd de taxatie door een erkende taxateur laten doen, niet dat de clubtaxatie niet goed is maar je weet die kleine lettertjes en verzekeringsmaatschappijen......je staat gewoon wat sterker als je een echte klapper zou meemaken en bij Total loss om je verzekerde bedrag ook inderdaad terug te krijgen.</p><p>Zoals zo vaak geldt dat je pas bij een flinke schade weet of je bij de juiste tussenpersoon/assuradeur zit, lees de kleine lettertjes, uitsluitingen en wat dies meer zei.....de goedkoopste is niet altijd de beste (overigens ook de duurste niet) Regelmatig vergelijk van poliskosten is handig, blijft een 'moving target'</p>
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
- Bart Coppens
- Senior lid
-
Minder
Meer
11-08-2009 20:48 #92820
door Bart Coppens
Beantwoord door Bart Coppens in topic Wie o Wie weet het, Verzekering
<p>Ik heb de mijne na lang zoeken bij Snelder te Duiven verzekerd.</p><p>- als eerste auto
- keuze in km 5000/7500/12000/onbeperkt
- clubtaxatie geaccepteerd
- korting voor clubleden</p><p>Heb gesproken met Marie-Christine, zij heeft voor mij in het weekend nog de boel in orde gemaakt dus over de service heb ik niets te klagen. Heb nog geen schade gehad (gelukkig) dus weet niet hoe ze dit afhandelen maar ben daar niet zo bang voor.</p><p>Je kunt hier e.e.a. berekenen maar bellen is wat duidelijker vond ik; www.snelder-duiven.nl/oldtimers/berekening-oldtimer/ </p><p>Succes!</p><p>PS. Tour- en puzzelritten e.d. zijn ook toegestaan, in principe alle 'tijdloze' ritten. Dus als je met een stopwatch gaat racen dan ben je natuurlijk niet verzekerd.
</p>
- keuze in km 5000/7500/12000/onbeperkt
- clubtaxatie geaccepteerd
- korting voor clubleden</p><p>Heb gesproken met Marie-Christine, zij heeft voor mij in het weekend nog de boel in orde gemaakt dus over de service heb ik niets te klagen. Heb nog geen schade gehad (gelukkig) dus weet niet hoe ze dit afhandelen maar ben daar niet zo bang voor.</p><p>Je kunt hier e.e.a. berekenen maar bellen is wat duidelijker vond ik; www.snelder-duiven.nl/oldtimers/berekening-oldtimer/ </p><p>Succes!</p><p>PS. Tour- en puzzelritten e.d. zijn ook toegestaan, in principe alle 'tijdloze' ritten. Dus als je met een stopwatch gaat racen dan ben je natuurlijk niet verzekerd.
</p>