Auto hobbelt bij optrekken
- Frank Timmerman (GAST)
- Junior lid
-
Minder
Meer
13-09-2009 22:30 #49488
door Frank Timmerman (GAST)
Auto hobbelt bij optrekken is gemaakt door Frank Timmerman (GAST)
<p>Collega's,</p><p>Ik heb een vreemd probleem. Bij het optrekken 'hobbelt' mijn Ama.
Het lijkt net of ik een stuk over de strepen rij, of hobbels in de weg. Gek genoeg is dit alleen het geval bij het optrekken.
Bandenspanning gemeten, bleek ook prima te zijn. Ook zitten er geen bobbels in de wielen o.i.d.
Het gebeurt niet bij heel rustig wegrijden en ook niet als hij eenmaal op snelheid is. </p><p>Heeft iemand ervaring met dit probleem?</p>
Het lijkt net of ik een stuk over de strepen rij, of hobbels in de weg. Gek genoeg is dit alleen het geval bij het optrekken.
Bandenspanning gemeten, bleek ook prima te zijn. Ook zitten er geen bobbels in de wielen o.i.d.
Het gebeurt niet bij heel rustig wegrijden en ook niet als hij eenmaal op snelheid is. </p><p>Heeft iemand ervaring met dit probleem?</p>
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- René Minnebo (GAST)
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
13-09-2009 22:44 #93161
door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic Auto hobbelt bij optrekken
Heeft de auto een lange tijd stilgestaan met een te lage bandenspanning. Ik heb het nl tussen de 100 km/h en de 110 km/h daar onder en daarboven niet, je ziet de neus echt heel snel op en neer gaan en je voelt het door de hele auto heen. Bij mij komt het doordat ie vanaf 2003 tot 2009 stil heeft gestaan. Ik heb andere banden alleen moet ik nog ff naar de garage om ze erom heen te laten leggen.
14-09-2009 08:00 #93160
door Dries Bakkenes
Beantwoord door Dries Bakkenes in topic Auto hobbelt bij optrekken
Is het in de 2-de versnelling weg? Zo ja, dan is het waarschijnlijk een happende frictie. Ten gevolge van een lekkende krukas kering.
- Daan de Jong
- Junior lid
-
Minder
Meer
14-09-2009 11:11 #93159
door Daan de Jong
Beantwoord door Daan de Jong in topic Auto hobbelt bij optrekken
Hallo Frank,
Wat ook mogelijk is ,is dat de kruiskoppelingen niet recht tegenover elkaar zitten in de aandrijflijn. De beweging is dan niet éénparig. Dit is makkelijk te controleren door even onder de auto te kruipen. zit het niet goed, dan het achterstedeel van de cardanas losmaken en de pries as zo verdraaien dat de kruiskoppelingen recht tegenover elkaar zitten. Vaak gaan de kruiskoppelingen dan ook snel stuk als dit het geval is.
Succes.
Daan
Wat ook mogelijk is ,is dat de kruiskoppelingen niet recht tegenover elkaar zitten in de aandrijflijn. De beweging is dan niet éénparig. Dit is makkelijk te controleren door even onder de auto te kruipen. zit het niet goed, dan het achterstedeel van de cardanas losmaken en de pries as zo verdraaien dat de kruiskoppelingen recht tegenover elkaar zitten. Vaak gaan de kruiskoppelingen dan ook snel stuk als dit het geval is.
Succes.
Daan
- Foppe Talman
- Premium lid
-
Minder
Meer
20-09-2009 18:55 #93158
door Foppe Talman
Beantwoord door Foppe Talman in topic Auto hobbelt bij optrekken
beste frank,
wat ik nog mis in de verklaringen is een gescheurde motor steun, heb ik ook een keer gehad lijkt net als of je over een snelheid remmende maatregel rijd...
succes!
wat ik nog mis in de verklaringen is een gescheurde motor steun, heb ik ook een keer gehad lijkt net als of je over een snelheid remmende maatregel rijd...
succes!