Probleem Automaatbak Amazon 1965

• Bezoeker
  • Bezoeker
05-10-2009 15:20 #49456 door
<p><span class="personal_text BodyTextBlue" style="MARGIN-BOTTOM: 5px; CURSOR: pointer; MARGIN-RIGHT: 12px">Beste Leden,</span></p><p><span class="personal_text BodyTextBlue" style="MARGIN-BOTTOM: 5px; CURSOR: pointer; MARGIN-RIGHT: 12px">Ik heb een Amazon met automaat 1965. Een paar weken gelden schakelde hij plotseling niet maar van 1 naar 2. ATF erbij gedaan (want stond net onder minimum) en van 1 naar 2 geen probleem meer. Maar van 2 naar 3 schakelt ie nog steeds niet over als de motor koud is, wel als ie warm is dan gaat ie wel schakelen. Als ik gelijk de snelweg op moet dan rij ik niet harder dan 70 om de motor te laten opwarmen en dan gaat ie na zeker minimaal 5 km rijden overschakelen. Niet goed voor de motor natuurlijk. Maakt ie te veel toeren lijkt me.</span></p><p><span class="personal_text BodyTextBlue" style="MARGIN-BOTTOM: 5px; CURSOR: pointer; MARGIN-RIGHT: 12px">Wie kan mij vertellen wat het probleem is en wat ik eraan kan doen? Heeft iemand trouwens ook de serrvice manual voor de automaat bak van de Amazon?</span></p><p><span class="personal_text BodyTextBlue" style="MARGIN-BOTTOM: 5px; CURSOR: pointer; MARGIN-RIGHT: 12px">Groet, Micky</span></p>

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Gert Vegter
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
05-10-2009 20:12 #93335 door Gert Vegter
Beantwoord door Gert Vegter in topic Probleem Automaatbak Amazon 1965
<p>Het betreft waarschijnlijk slijtage, dus de oplossing is vervangen of reviseren. Momenteel staat er een gereviseerde BW35 op Marktplaats voor 600 euro: link.marktplaats.nl/275964657 </p><p> </p>

• Coen de Voogd
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
06-10-2009 15:04 #93334 door Coen de Voogd
Beantwoord door Coen de Voogd in topic Probleem Automaatbak Amazon 1965
<p><font face="Times New Roman" size="3">Micky,</font></p><p><font face="Times New Roman" size="3">Op de volgende site staat een (beknopt) artikel, in het Duits, over de werking van BW-35 en BW-55 automaten: 92.51.165.216/mediawiki/index.php/Automa...iebe_BW_35_und_BW_55 . Onder kopje Fehlerdiagnose een (mogelijke) oplossing voor jouw probleem. Wel eerst van te voren controleren in welke staat je ATF is (zie bijv. &ouml;eldiagnose in zelfde stuk). </font></p><p><font face="Times New Roman" size="3">In het volgende Engelstalige URL ( oldsite.p6club.com/guidefrm.htm ) wordt ook wat genoemd over BW-35 en ATF kleur(en) en oorzaken van de verkleuringen. Op oldsite.p6club.com/bwfault.htm staat een "fout - zoek overzicht" van een BW-35.</font></p><p><font face="Times New Roman" size="3">Een service manual (scans van een orgineel Borg Warner manual) staan op: www.anugraha.org.uk/rover/ . Zoek binnen deze pagina op de totale ZIP bestand, dan heb je alles kompleet. </font></p><p><font face="Times New Roman" size="3">Wie heeft er trouwens ervaring met het nastellen van de rembanden van een BW-35, zoals dat als een noodzakelijk iets staat beschreven in de eerste URL? </font></p><p><font face="Times New Roman" size="3"></font></p>

• Bezoeker
  • Bezoeker
27-10-2009 18:45 #93333 door
Beantwoord door in topic Probleem Automaatbak Amazon 1965
<p>Superbedankt voor de manual! Ik weet nu wat ik open moet maken om de filter schoon te maken. Dat ga ik nu eerst proberen samen met het vervangen van de ATF! En als dat het niet oplost dan zie ik wel weer..........</p><p> </p><p>Micky</p>

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD