Introductie en onderdelenvraag

• Koos Ridder
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
15-10-2009 08:00 #49438 door Koos Ridder
Introductie en onderdelenvraag is gemaakt door Koos Ridder
Ik ben Koos, ben sinds een paar maanden druk bezig met de restauratie van een P122s.Nu heb ik op internet al veel leveranciers van onderdelen gevonden, maar ik schrik soms van de prijzen.Hiervoor heb ik een Triumph Spitfire gerestaureerd en daar had ik een geweldig onderdelenadresje voor.Hij had onderdelen:- Origineel ongebruikt,- Origineel gebruikt- Origineel opgeknapt (waaronder ook schroefjes, moertjes boutjes en klemmetjes, gepassiveerd en wel)- Nieuw imitatieIk had daar dus de keus om te gaan voor origineel, mooi of gewoon goed.Zijn er Volvo onderdelenleveranciers in Nederland die iets vergelijkbaars hebben?Alvast bedankt!Koos

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• René Minnebo (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
15-10-2009 12:28 #93411 door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic Introductie en onderdelenvraag
<p>Dan moet je bij de kleinere bedrijfjes zijn zoals Bas de Koning in Wognum (veterancar) of garage van West in uitgeest, zij hebben veel gebruikte onderdelen en ook immitatie maar ook nieuw. Je zal merken dat specifieke onderdelen qua prijs niet ver van mekaar liggen en dan kies ik meestal het bedrijf wat het meest dichtbij zit. Maar over het algemeen ga ik veel naar van West in uitgeest, daar kun je leuk shoppen voor een paar knaken bij wijze van. </p><p>Dan heb je ook nordicar in heerhugowaard maar die zit in het commerciele segment en daar betaal je ook de hoofdprijs voor je spullen. 1 voordeel ze hebben echt veel, ook veel slopers op het terrein maar ook daar is mijn ervaring dat ze daar veel voor gebruikte onderdelen vragen.</p><p> </p><p>Dit zo'n beetje noord-holland maar er zitten zat bedrijven in nederland die in de onderdelen handel zitten wat betreft volvo.</p>

• Kees Vos
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
15-10-2009 13:21 #93410 door Kees Vos
Beantwoord door Kees Vos in topic Introductie en onderdelenvraag
<p>Koos,</p><p>Ons aller VOD heeft ook heeeel veel onderdelen, en via internet is het ook snel in huis.</p><p>Verder heb ik moeite met aanbevelen van bedrijven via deze site.</p>

• René Minnebo (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
15-10-2009 15:21 #93409 door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic Introductie en onderdelenvraag
<p>Koos,</p><p> </p><p>je kan ook op de knop links van het scherm klikken (links) dan heb je het totale overzicht van alle bedrijven. En het VOD heeft idd ook heel veel en veelal ook dingen in de reklame. </p><p> </p><p>Maar je kan ook is bij de andere volvo forum's kijken wie er leuke adresjes weet. </p>

• Koos Ridder
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
15-10-2009 23:02 #93408 door Koos Ridder
Beantwoord door Koos Ridder in topic Introductie en onderdelenvraag
Bedankt voor de reacties tot nu toe, ik begrijp dat een forum niet de meest handige plek is om tips voor onderdelen uit te wisselen.Via de e-mail ben ik ook te bereiken voor tips betreffende leveranciers en evt. tips voor de restauratie:info@volvo120.nlVoor een actuele status van de restauratie:www.volvo120.nlBedankt!Koos

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD