Te koop: Volvo 121 1962 NIEUW!!! 2497Km gelopen, deels in plasti
- Bart Coppens
- Senior lid
-
Minder
Meer
18-10-2009 23:04 #93420
door Bart Coppens
Beantwoord door Bart Coppens in topic Te koop: Volvo 121 1962 NIEUW!!! 2497Km gelopen, deels in plasti
<p>Dit is smullen! Dat had ik inderdaad allemaal gemist, ben dan ook bij lange na niet zo'n kenner 
Heb die gast eens gemaild, wil er wel het fijne van weten!</p><p> </p><p>Cheers</p>
Heb die gast eens gemaild, wil er wel het fijne van weten!</p><p> </p><p>Cheers</p>
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Siang Phoa
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
18-10-2009 23:50 #93419
door Siang Phoa
The all is a question of mind over matter,
but if you do not mind, it does not matter.
Beantwoord door Siang Phoa in topic Te koop: Volvo 121 1962 NIEUW!!! 2497Km gelopen, deels in plasti
<p>Goed zo allen, jullie hebben de nodige afwijkingen ten opzichte van het origineel opgemerkt. Maar er is meer: een '62er heeft een doorlopende dashboardbekleding op de panelen van de voordeuren, die ontbreekt hier. Bij een auto van dit kilometrage zou je de ketting en de doorgangstule op het schutbord voor de radiatorrolhoes (tot '64) verwachten, beide ontbreken, terwijl de rolhoes er wel is. De handgrepen op de deuren horen niet bij '62, eerder vanaf '64. Deze auto draagt 3 kleurige achterlichten, dat is pas vanaf '63 voor sommige markten van toepassing, vanaf '64 op alle markten . Behalve het typeplaatje op het rechter spatscherm ontbreekt er nog meer: de spuitmondjes voor de ruitensproeiers die bij '62 direct naast de ruitenwisserarmen horen te zitten. Vanaf '64 zit het spuitmondje op de motorkap, maar ook daar zie ik hem niet zitten. De conditie van de pedaalrubbers is ook niet in overeenstemming met het aangegeven kilometrage. Het roostertje op de paravan lijkt van aluminium, tot '64 is die van rvs. Het reservewiel ziet er gebruikt uit.</p><p>Mijn onderbuikgevoel is dan ook, dat er sprake is van een koets uit 1964 die is opgeleukt met enkele details uit '62 zoals grille. Deurbekleding ziet er mooi uit, het meubilair - waar zijn overigens de gordels - idem dito? Heb je overigens gezien dat dit een witte raaf is met stuurversnelling en doorlopende voorbank? De handgreep aan het dashboard aan de passagierszijde is er overigens pas vanaf '64. De gaatjes zijn mooi weggewerkt. De lak onder de motorkap en in de kofferbak lijkt wel authentiek, hetgeen spreekt voor een koets uit '64. De mattenset is grijs, behorende bij voor '64, da's wel weer mooi.</p><p>@ Willy: de dashboardbekleding van mijn '62er Amazon ziet er bijna net zo mooi uit, ondanks 47 jaar nicotinedampen en buitenslapen, maar dankzij Armor All. (Zie blz 34 van VKM 11/2009). Kleur 89 is inderdaad vanaf '64.</p><p> </p>
20-10-2009 18:26 #93418
door Gert Vegter
Beantwoord door Gert Vegter in topic Te koop: Volvo 121 1962 NIEUW!!! 2497Km gelopen, deels in plasti
Het betreft hier een in Chili geassembleerde Amazon, waarvan in ieder geval bekend is dat ze een doorlopende voorbank en stuurversnelling hadden, maar die natuurlijk in meer details kunnen afwijken van modellen die in Zweden of elders werden gefabriceerd. Is er nog nooit eens iets gepubliceerd over de assemblage van de Amazon in andere landen dan Zweden? Een inventarisatie zou wel eens interessant zijn, vooral met vermelding van eventuele verschillen.
- 05703-dummy
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
20-10-2009 21:23 #93417
door 05703-dummy
Groet, Hans
Beantwoord door 05703-dummy in topic Te koop: Volvo 121 1962 NIEUW!!! 2497Km gelopen, deels in plasti
<p>zou natuurlijk kunnen, dat in Chili geassembleerde Ama's afwijken. maar of ze dan werkelijk maar aan één kant een typeschildje hadden??? </p><p>en of ze dan werkelijk van onderdelen voorzien werden die hier pas een paar jaar later werden geïntroduceerd? je zou eerder het omgekeerde verwachten.</p>
Groet, Hans
- Willem van Erp
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-12-2009 22:18 #93416
door Willem van Erp
Beantwoord door Willem van Erp in topic Te koop: Volvo 121 1962 NIEUW!!! 2497Km gelopen, deels in plasti
<p>Mensen, ik kan mij vergissen, maar gaf de snelheidsmeter van type '62 met de kleine controlelampjes niet max. 160 Km/h aan? </p><p>Willem van Erp (lidnr.3611)</p>
- Siang Phoa
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
06-12-2009 23:43 #93415
door Siang Phoa
Beantwoord door Siang Phoa in topic Te koop: Volvo 121 1962 NIEUW!!! 2497Km gelopen, deels in plasti
mijn '62-er geeft tot 180 aan, B18D met remschijven. Onder gunstige omstandigheden, heuveltje af, wind in de rug , heeft de TT wel eens 175 km/h aangegeven, en dat bij een standaard motor. Ik ken Amazons met B16 die overigens de 160 km/h ook wel kunnen halen.