geluidsisolatie amazon

• W. Bosma
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-10-2009 22:40 #49416 door W. Bosma
geluidsisolatie amazon is gemaakt door W. Bosma
<p>Mijn Amazon maakt vrij veel herrie , natuurlijk in vergelijking met moderne auto's , maar zelfs voor een oude auto uit 67.</p><p>Op internet zag ik een site van de noise killer, waar speciaal voor de amzon een 20 delige isoltaie set wordt aangeboden.</p><p>Heeft iemand daar erbaring mee, of zijn er andere tips en trucs, waar ik verder mee kan. Dank. Wiebe Bosma</p><p> </p>

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Tom Steverink
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
27-10-2009 17:04 #93511 door Tom Steverink
Beantwoord door Tom Steverink in topic geluidsisolatie amazon
<p>Hoi! </p><p>Die Noisekiller werkt vast wel, maar het is ook wel een beetje veel geld!</p><p>Om te beginnen moet je ervoor zorgen dat alle doorvoeren door het schutbord goed dicht zijn. Die zijn bijna altijd voorzien van vergaan rubber, zodat je z&oacute; naar binnen kunt kijken. Daar is dan geen isoleren aan!</p><p>Ikzelf heb op de sloop het ondertapijt van een 240 gehaald en die onder de bekleding van mijn 140 gestopt. Dat helpt al een hoop! Vooral zo hoog mogelijk onder het dashboard op het schutbord! </p><p>Verder bij CONRAD zelfklevende rubbermatten gekocht voor onder de motorkap en het bovenste deel van het schutbord in de motorruimte. Ik ben van plan hetzelfde te doen met de Amazon Combi, maar dan met de onderbekleding van een 940 ofzo, die bestaat uit een soort dichter rubber dan bij de 240. Niet vergeten om onder de achterbank ook te isoleren, anders heb je minder motorlawaai, maar dan hoor je je achteras! Ook de binnenkant van de mof van de versnellingspook goed afstoppen met stof o.i.d.</p><p>Misschien heeft iemand anders hier nog tips?</p>

Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 SportsEdition 1997(+MY'2022 XC60 Recharge)
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl

• Marcel Smelter (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
27-10-2009 18:30 #93510 door Marcel Smelter (GAST)
Beantwoord door Marcel Smelter (GAST) in topic geluidsisolatie amazon
<p>Kijk eens met 'zoeken' er is meer over geschreven. Ook google is handig.</p><p>Zelf heb ik geluidsmatten van foam van de gamma onder de vloermatten gelegd,</p><p> Alle doorvoergaten in het schutbord zo goed mogeleijk afgedicht.</p><p>Sluiten de portieren nog goed? Portierrubbers dichten goed af?</p><p> Binnenwielkuipen houden bandengeruis best goed tegen vind ik. </p><p>Een combi is lastiger omdat de grote ruimte zich als een klankkast gedraagt.</p><p>Ga eerst alle orginele dingen nalopen en ga dan pas over op extra opties.</p><p>Inderdaad het is en blijft een auto uit de jaren 60.</p><p>succes, gr marcel</p>

Amazon Combi '66

• Peter Grapendaal (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
27-10-2009 18:44 #93509 door Peter Grapendaal (GAST)
Beantwoord door Peter Grapendaal (GAST) in topic geluidsisolatie amazon
<p>Let op met foam onder je tapijt. Als je lekkage hebt kan het onder het tapijt niet drogen en gaat de vloer doorroesten. Dus allereerste zorg is eventuele lekkages aanpakken en de vloer goed in de verf zetten. De beste geluidsdemping geeft de isolatie van een diesel. Kost niks op de sloop en tegen het schutboard en onder de motorkap is dat een goede optie.</p><p>Alternatief: in mijn ES heb ik dit product geinstalleerd over de transmissietunnel en tegen het schutboard. Werkt niet alleen erg goed tegen hitte maar geeft ook een behoorlijke lawaai reductie.</p><p> heatblok.com/ </p>

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD