ijken temperatuurmeter Amazon
- Bezoeker
-
27-10-2009 18:43 #49413
door
ijken temperatuurmeter Amazon is gemaakt door
<p>Hallo!</p><p> </p><p>Ik heb op de Beurs zaterdag een originele tempmeter op de kop getikt, hij werkt heb er een aansteker onder gehouden en hij slaat goed uit, maar hoe kan ik die ijken?</p><p> </p><p>Alvast bedankt weer!</p><p> </p><p>Grtz Micky</p>
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Arjan Vrielink (GAST)
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
27-10-2009 20:37 #93521
door Arjan Vrielink (GAST)
Kokend water is 100°C, dat lijkt mij een mooi ijkpunt.
Beantwoord door Arjan Vrielink (GAST) in topic ijken temperatuurmeter Amazon
27-10-2009 20:38 #93520
door Arjan Vrielink (GAST)
Beantwoord door Arjan Vrielink (GAST) in topic ijken temperatuurmeter Amazon
- René Minnebo (GAST)
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
28-10-2009 12:24 #93519
door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic ijken temperatuurmeter Amazon
<p>Bij een amazon staan d'r geen graden op de verdeelschaal dus wanneer weet je wanneer ie goed aangeeft. </p><p> </p><p>Wat je kan doen is de motor warm laten lopen (stationair) en wanneer de thermosstaat open gaat in je radiateur een thermometer hangen en de motor lekker laten lopen, zie dit als een situatie wanneer je in de file staat. Van de zomer ook zo gedaan en toen kwam in de volle zon de temp niet boven de 75 graden uit en toen stond de meter exact in het midden op het groene balkje, gaf je gas dan zag ik een paar tellen later de meter weer zakken. Logisch want de ventilator draait dan harder.</p>
- Eric Dezittere
- Premium lid
-
Minder
Meer
28-10-2009 19:32 #93518
door Eric Dezittere
Beantwoord door Eric Dezittere in topic ijken temperatuurmeter Amazon
Kijk eens goed op de wijzerplaat van uw thermometer, op de overgeplooide wijzerplaat bovenaan staan een drietal ijkings punten om de thermometer te ijken. zeer fijne lijntjes met een zeer kleine aanduiding van de temperatuur bij deze lijntjes. Bij een originele temperatuurmeter zijn die aanwezig. Meestal een op 60, een op 80 en een op 100 graden. Ben je niet in het bezit van een juiste thermometer , dan kun je minstens de aanduiding 100 graden testen door de voeler in kokend water te plaatsen. Water kookt indien er luchtbellen ontstaan, en kan nooit meer dan 100 graden worden bij normale luchtdruk. NOOIT met een vlam de termometer testen, want dan zijn veel hoger temperaturen mogelijk, en die maken uw thermometer onherroepelijk stuk, of minstens ontregelt. Bijstellen kan door het kleien u plaatje iets open of iets dicht te plooien, maar meestal is dit niet nodig. De thermometers zijn goed, of defect, maar zeldzaam ontregelt.
- Niek de Boer
- Platinum lid
-
Minder
Meer
12-11-2009 23:54 #93517
door Niek de Boer
Beantwoord door Niek de Boer in topic ijken temperatuurmeter Amazon
Zoals dezittere schrijft staat er wel een gradenverdeling op.Vanuit de bestuurdersstoel is deze niet waar te nemen,maar als je schuin van onder naar boven op het dashboard kijkt gaat het wel.Er is ook een verschil tussen een b18 en een b20 meter.De b18 meter heeft alleen groene en witte vlakjes .De b20 meter heeft daarentegen ook een rood vlakje. 100 graden staat bij een b18 meter verder naar rechts dan bij een b20meter.De wijzer mag bij een b18meter dus verder naar rechts gaan dan bij een b20meter voordat het gevaarlijk wordt.
- Bezoeker
-
19-11-2009 15:59 #93516
door
Beantwoord door in topic ijken temperatuurmeter Amazon
<p>Superbedankt voor jullie reacties!! </p><p>Micky</p>