Afschaffen invoer en oldtimerstatus ????

• Ron Linssen (GAST)
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
02-01-2010 20:58 #49298 door Ron Linssen (GAST)
Afschaffen invoer en oldtimerstatus ???? is gemaakt door Ron Linssen (GAST)
<p>Dag allemaal.</p><p>Ten eerste een ieder een goed en gezond 2010 toegewenst. Ik sta te boek als gast maar ben inmiddels lid geworden van deze gezellige club.De reden hiervoor is gelegen in het feit dat ik na mijn eerste amazon combi te hebben verkocht een P1800 heb aangeschaft uit 1968 vanuit Duitsland. Deze staat nu in de schuur wachtend op restauratie en is nog niet officieel ingevoerd.</p><p>Mijn prangende vraag momenteel is de navolgende;</p><p>Ik hoorde onlangs (ik weet niet of de bron betrouwbaar was) dat de RDW i.v.m. het rekening rijden de invoer van oldtimers aan banden wil leggen. Dus met andere woorden invoer van auto's kan blijven bestaan, maar aan de oldtimer (ook al is die bijv uit 1968) in de toekomst geen oldtimerstatus meer wordt toegekend. </p><p>Kan ik, als de auto gerestaureerd is in naar ik verwacht in 2013, de auto naar de RDW breng ter keuring en reigistratie op Nederlands kenteken nog de oldtimerstatus krijgen.</p><p>Het is niet mijn bedoeling om geruchten in de wereld te brengen. Wellicht dat iemand van het forum op deze vraag voor mij en voor anderen met soortgelijk probleem ons hierop een goed antwoord kan geven.</p><p>Alvast bedankt,</p><p>Ron.</p><p> </p><p> </p><p> </p><p> </p><p> </p>

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Rob Spoon
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
02-01-2010 22:45 #94119 door Rob Spoon
Beantwoord door Rob Spoon in topic Afschaffen invoer en oldtimerstatus ????
Je kan het de RDW toch vragen? Anders invoeren en schorsen.

Een gezond nieuw jaar!

groeten, Rob Spoon

www.uwbouwmeester.nl

• Peter Grapendaal (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
03-01-2010 11:08 #94118 door Peter Grapendaal (GAST)
Beantwoord door Peter Grapendaal (GAST) in topic Afschaffen invoer en oldtimerstatus ????
Alleen auto's vanaf bouwjaar 1987 en jonger krijgen geen oldtimer status meer. Alle auto's van voor bouwjaar '87 blijven gewoon gevrijwaard van de km heffing. Het maakt dus niet uit of je ze in 2013, 2020 of 2010 invoert.

• Ron Linssen (GAST)
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
04-01-2010 11:37 #94117 door Ron Linssen (GAST)
Beantwoord door Ron Linssen (GAST) in topic Afschaffen invoer en oldtimerstatus ????
<p><strong>Vervolg oldtimerstatus.</strong></p><p>Op 4/01/2010 ontact opgenomen met de mororrijtuigenbelasting. Zoals Peter al schreef alle auto's van bouwjaar 1987 en jonger krijgen geen oldtimerstatus meer. Ook al zou ik mijn auto uit 1968 in 2014 ter keuring aanbieden. bepalend is het bouwjaar van de auto.</p><p>Excuses namens de mogelijke onrust die ik veroorzaakte. Mijn onrust werd veroorzaaakt door personen die het zogenaamd beter wisten en mij aan het twijfelen brachten. Vandaar mijn vraagstelling op dit forum.</p><p>Dank voor de reacties.</p><p>M.v.g.</p><p>Ron.</p><p> </p><p> </p><p> </p>

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD