Panamericana!

• Willy Beer
  • Elite lid
  • Elite lid
Meer
05-01-2010 11:47 #49295 door Willy Beer
Panamericana! is gemaakt door Willy Beer
<p>Ik las juist het artikel over de organisatie van een Panamericana voor onze oude volvo's! Ik was er wel door aangetrokken maar er blijven natuurlijk nog wel veel vragen: o.a. financieel, met wie, gezondheid, annuleringsverzekering, enz...Ik begin al te dromen...</p><p>De link naar hun site werkte deze morgen niet. Zijn er nog, onder jullie, die hierin ge&iuml;nteresseerd zijn?</p><p>Beste wensen voor iedereen,</p><p>Willy</p>

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Willy Beer
  • Elite lid
  • Elite lid
Meer
05-01-2010 15:41 #94140 door Willy Beer
Beantwoord door Willy Beer in topic Panamericana!
De link werkt nu!

• Marcel Smelter (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
05-01-2010 17:24 #94139 door Marcel Smelter (GAST)
Beantwoord door Marcel Smelter (GAST) in topic Panamericana!
<p>Het lijkt mij heel spannend maar als ik het programma lees moet je wel erg veel kilometers maken, waar ik persoonlijk niet van gecharmeerd ben.</p><p>Het is juist leuk om op locatie wat meer te leren kennen dan er alleen doorheen vliegen.</p>

Amazon Combi '66

• Willy Beer
  • Elite lid
  • Elite lid
Meer
06-01-2010 17:29 #94138 door Willy Beer
Hmm, schijnbaar weinig interesse hier......

• Rob Spoon
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
06-01-2010 17:58 #94137 door Rob Spoon
Beantwoord door Rob Spoon in topic Panamericana!
Ik was de link aan het zoeken...
Het lijkt mij heel gaaf, moet alleen even vrij regelen.

groeten, Rob Spoon

www.uwbouwmeester.nl

• Willy Beer
  • Elite lid
  • Elite lid
Meer
10-10-2010 08:47 #96760 door Willy Beer
Is er hier echt niemand ingeschreven voor de Panamericana?

• Arjan Vrielink (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
11-10-2010 00:29 #96795 door Arjan Vrielink (GAST)
Beantwoord door Arjan Vrielink (GAST) in topic Panamericana!
een linkje doet het altijd wel goed. ;)

Panamericana

• Ben Ekeler (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
15-04-2011 10:43 #102285 door Ben Ekeler (GAST)
Beantwoord door Ben Ekeler (GAST) in topic Panamericana!
Een groep klassieke Volvo's gaat later dit jaat de PanAmericana rijden, een tocht van 15.000 km door Amerika.

Op zaterdag 23 april aanstaande wordt voor de deelnemers aan de Volvo Classics Panamericana 2011-2012 “de proloog” georganiseerd. We verwachten de deelnemers om 10.00 uur aan de start bij Brennels Buiten nabij Kraggenburg (Leemringweg 19). De koffie staat voor u klaar!
De finish van de Proloog zal tussen 17.00 en 17.30 uur plaats vinden, wederom bij Brennels. We verwachten alle deelnmers deze dag in de deelnemende klassieke Volvo voorzien van de deurstickers en de 2 rallyborden.

Na een heuse klassementsproef bij Brennels Buiten, om de bekwaamheden op de routes door Patagonie en de Atacama woestijn te testen, gaan ze daarna met ongeveer 90 klassieke Volvo’s de Bollenroute rijden.

Tussen 13.00 en 13.30 uur verwachten we de deelnemers in het 60 jarige (!) Bant.
Om precies te zijn bij de rotonde van de Bantsiliek. In dit unieke polderdorp gaan we testen hoe goed de deelnemers kaart kunnen lezen. De klassieke Volvo’s komen hierdoor in alle uithoeken van Bant terecht.

De “rijtour” door het dorp eindigt bij de Bantsiliek (meer info op www.bantsiliek.nl ). De auto’s dienen te worden geparkeerd op het grasveld bij de Zuidakker.
Volg de aanwijzingen van de parkeerwachters a.u.b. op.

In en nabij MFC Bantsiliek is van alles te doen. Het hoogtepunt van deze dag zal ongetwijfeld zijn de inzegening van de auto’s en zijn berijders (om 15.00 uur op het grasveld voor de Zuidakker). We krijgen hierbij hulp van de Banter toneelvereniging Het Vergiet en er komt een echte pastoor voor het officiële gedeelte.
Dit idee is geïnspireerd op het volgende. Nabij de kathedraal van Copacabana (gelegen in Bolivia aan de oever van het Titicacameer) worden 1 x per maand op zaterdagmiddag door de locale pastoor auto’s gezegend.
De reden hiervan is dat de Bolivianen de premie voor een autoverzekering niet kunnen betalen en daarom vertrouwen op “steun van boven”. Die steun kunnen wij ook wel gebruiken want we gaan in 40 dagen ongeveer 15.000 km rijden.

In de Bantsiliek is deze middag veel te beleven: er is Spaanse live – muziek, er is freestyle dans-entertainment en een latin dansact met streetdancers, onze exclusieve kledinglijn wordt getoond en Felicia Slim-Vallejo Morales (uit Bant) geeft geïnteresseerde deelnemers een eerste Spaanse les (speciaal gericht op uw deelname aan de Panamericana). Ook is er pers aanwezig en zullen er sponsors en gasten worden uitgenodigd.

Natuurlijk is ook de Stichting HoPe deze middag aanwezig. We hebben gekozen voor steun aan het project: Geef Andes Kleuters een kans!

Hasta luego!

Zegt mijnheer Aart tegen Pino: Ga een ei leggen joh !

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD