sneeuwjacht
- Gijs Kirkels (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-01-2010 16:22 #49289
door Gijs Kirkels (GAST)
sneeuwjacht is gemaakt door Gijs Kirkels (GAST)
ik las in de krant dat er vanaf vannacht en een groot deel van zaterdag en zondag sneeuwjacht word voorspelt. sneeuwjacht is wanneer het licht sneeuwt en hard waait, waardoor de sneeuw veel opwaait. deze sneeuw komt dus in alle kiertjes en holtes te zitten en zorgt voor een zeer slecht zicht (200m).ik heb sinds de zomer een amazon en aangezien die nu buiten moet staan, en ik er al 10 dagen een hoes overheen heb overweeg ik hem in een stalling te zetten. het is zowieso niet echt mogelijk rond te gaan rijden met die gladheid en pekel. hopelijk zijn we volgende week vna de sneeuw af want ik word ellendig van hoelang ik niet kan rijden
zijn meer mensen dit van plan en/of hebben tips? Mvg.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
08-01-2010 18:56 #94181
door Tom Steverink
Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 SportsEdition 1997(+MY'2022 XC60 Recharge)
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl
Beantwoord door Tom Steverink in topic sneeuwjacht
<p>Ik zou me over die sneeuw nou niet zo'n zorgen maken hoor. </p><p>Dat is gewoon water en droogt ook wel weer! Bovendien zijn de Volvo's ontworpen voor dit soort winters. De grote hoeveelheden zout en chemicaliën die ze op de wegen strooien is wél de pest voor onze auto's en dat hebben ze in Zweden niet. Maar van zout etc heb je geen last als hij stil blijft staan.</p><p> </p><p>Mijn mooie Amazon Combi staat daarom in een garagebox te wachten op beter weer (of eigenlijk: zoutloze wegen), maar mijn geliefde 144 moet een paar keer per dag de weg op hoor. </p><p>Die moet dan dus wat vaker opgeknapt, iets dat je met een klassieker tóch af en toe moet doen! En nee, m'n 144 is geen afgetrapt type en ziet er goed uit en dat houd ik ook zo!</p><p>Rustig slapen dus!!</p>
Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 SportsEdition 1997(+MY'2022 XC60 Recharge)
- Gijs Kirkels (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-01-2010 19:12 #94180
door Gijs Kirkels (GAST)
Beantwoord door Gijs Kirkels (GAST) in topic sneeuwjacht
ja opzich vind ik ook dat die auto dat moet kunnen hebben, maar ik zet hem nu toch ff in de stal van een maat van me. ook al doe ik het liever niet, maar dan slaap ik inderdaad rustig ja. thks
- Rudolf Kleyn
- Platinum lid
-
Minder
Meer
08-01-2010 23:32 #94179
door Rudolf Kleyn
Beantwoord door Rudolf Kleyn in topic sneeuwjacht
Gewoon doorrijden. Had-ie maar geen auto moeten worden. Niets leukers dan in de winter de weg op met een Amazon. Gaat al goed sinds 1984 (en eigenlijk al sinds 1967, en minimaal 800.000 km).Verder wel goed onderhouden...
- luuk verburgh (GAST)
- Platinum lid
-
Minder
Meer
09-01-2010 23:08 #94178
door luuk verburgh (GAST)
groeten van mij en mijn volvo ('s)
Beantwoord door luuk verburgh (GAST) in topic sneeuwjacht
<p>tijdens dit soort tijden ben je in het voordeel als je een roestige, gammele amazon rijdt zoals ik. dagelijks mee van ridderkerk naar Utrecht en Amstredam gereden. Heerlijk! Lekker vies en dikke pekel sneeuw onder de wielkasten. (die toch al vol roest zitten.) Mooie reclame voor een amazon in de sneeuw. Veel opgestoken duimen. Wel lastig die fiels rijden met een motor die afslaat als je remt (rembekrachtiger trekt blijkbaar lucht weg uit de carb)</p>
- 05703-dummy
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
10-01-2010 09:51 #94177
door 05703-dummy
- Rudolf Kleyn
- Platinum lid
-
Minder
Meer
10-01-2010 10:43 #94176
door Rudolf Kleyn
Beantwoord door Rudolf Kleyn in topic sneeuwjacht
Het is nog leuker als je auto niet roestig is en niet lekt, voorzien van winterbanden en ipd-stabilisatorstangen, goede geluidsisolatie, achterruitverwarming, overdrive, kunststof of alu binnenschermen, goed licht, betrouwbare remmen, de verwarming en de fan het doen, het dashboard groen oplicht, en een fijne cd draait. Dan net een tikje driften door de sneeuw. Dat een Amazon dagelijks wordt gebruikt, wil niet zeggen dat het een barrel is of wordt. Dat heb je in hoge mate zelf in de hand. Van stilstaan word je auto ook niet beter, in tegendeel!
- luuk verburgh (GAST)
- Platinum lid
-
Minder
Meer
10-01-2010 21:36 #94175
door luuk verburgh (GAST)
Beantwoord door luuk verburgh (GAST) in topic sneeuwjacht
<p>ja Rudolf dat is zeker leuker. Maar voor dat soort ritten in de dikke sneeuw pak ik meestal mijn luxe SUV die standaard 4x4 heeft en winterbanden, maar die had ik een week uitgeleend aan mijn zoon. Ik weet wel wat je bedoelt. Alleen wil ik zeggen dat ik merk dat veel Amazon rijders te voorzichtig behandelen en er alleen mee naar buiten komen als de zon schijnt. Natuurlijk is dat ieder zijn eigen keuze maar niet de mijne. </p><p>Ik heb ook veel gerestaureerde auto's gehad waar mee ik door weer en wind reed en met pekel en al naar wintersport ging,. Ik ben blij dajij die passie deelt en niet je auto in de garage laat staan tot dat de zon schijnt. </p><p>OP dit moment heb ik 2 amazon's een niet mooie en een lelijke. Ik wilde toch amazon bljven blijven rijden en vandaar dat het budget very low was. dan maar roest en kleine gebreken. (behalve de niet mooie want die heeft denk ik een kapotte motor lager denk ik) veel plezier allen die de sneeuw trotseren in de amazon. </p><p> </p>
- Siang Phoa
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
10-01-2010 21:39 #94174
door Siang Phoa
The all is a question of mind over matter,
but if you do not mind, it does not matter.
Beantwoord door Siang Phoa in topic sneeuwjacht
dank je, de auto is er op gebouwd tenslotte.
The all is a question of mind over matter,
but if you do not mind, it does not matter.
11-01-2010 17:04 #94173
door Tom Steverink
Beantwoord door Tom Steverink in topic sneeuwjacht
<p>Ik ben het dus helemaal eens met Rudolf: geen zorgen maken en met een goede amazon (of in mijn geval 144) de sneeuw door.</p><p>Ik heb geen zin om me zorgen te maken, ik rij de oude Volvo's omdat het leuk is! Als de boel stuk gaat of slechter wordt, moet het opgeknapt of gerestaureerd.</p><p>Na de vorst wordt de 144 weer netjes afgespoten en "ingevet". En de Amazon staat nu wel stil, maar als er iets is met de 144, moet hij gewoon aan de bak hoor.</p>