Thuiskomertje voor de Amazon Combi
- Bezoeker
-
14-01-2010 16:58 #49280
door
Thuiskomertje voor de Amazon Combi is gemaakt door
Is het mogelijk om gebruik te maken van een thuiskomertje voor de Amazone Combi.Bij mijn zoektocht naar een exemplaar voorzien van gas heb ik de keuze: Of de gastank in de bagage ruimte, Of het reservewiel.Ik denk dat het laatste het beste is, maar ik vind het wiel nog wel erg groot.Gebruikt er iemand een thuiskomertje?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Joost Buiting (GAST)
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
14-01-2010 18:39 #94245
door Joost Buiting (GAST)
Beantwoord door Joost Buiting (GAST) in topic Thuiskomertje voor de Amazon Combi
<p>ik ben er laatst ook mee bezig geweest om dit uit te zoeken en </p><p>een thuiskomer van een mazda 6 zou denk ik moeten passen, de steek is in iedergeval hetzelfde of het met de remklauw gaat weet ik niet dat zou je moeten proberen.</p><p>Als je iets meer weet laat het dan even weten.</p><p> </p>
14-01-2010 20:24 #94244
door Mats Boswijk (GAST)
Groet Mats
Beantwoord door Mats Boswijk (GAST) in topic Thuiskomertje voor de Amazon Combi
Audi 80 1e type schijnt te passen.
Groet Mats
- René Minnebo (GAST)
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
14-01-2010 20:54 #94243
door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic Thuiskomertje voor de Amazon Combi
<p>Wat win je d'r mee als je een audi 80 type velg gebruikt, een standaard velg met band is 165 breed om dan winst te boeken moet de audi velg minstens de helft dunner zijn, en dat is ie niet. Ik zou me d'r niet zo druk om maken. Wil je meer ruimte dan moet je op zoek naar een 145, 245, 740 estate.</p><p> </p><p>Of een bus van die troep in je auto doen en je reserwiel thuis laten, is bij moderne auto's niet anders.</p>
- Han Misdom
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
14-01-2010 21:36 #94242
door Han Misdom
Beantwoord door Han Misdom in topic Thuiskomertje voor de Amazon Combi
<p>Hallo Niek,</p><p> </p><p>Ik rijdt al jaren rond met het reserve wiel rechtop geplaatst in de bagageruimte. Het is maar zelden dat het in de weg zit. In dat geval schroef ik het even los. Er zit een kunsstof hoes omheen; het ontsierende effect valt reuze mee.</p><p> </p><p>Geen reservewiel meenemen is natuurlijk oook een optie. Volgens de statistieken van de ANWB komt een lege accu vaker voor dan een lekke band. Wie van de forumbezoekers rijdt er met een reserve accu rond?......</p><p>En zoals Rene schrijft is een spuitbus een mogelijk alternatief.</p>
14-01-2010 22:35 #94241
door Mats Boswijk (GAST)
Groet Mats
Beantwoord door Mats Boswijk (GAST) in topic Thuiskomertje voor de Amazon Combi
Ik doelde op de thuiskomer die bij een audi 80 1e type zit, niet de standaard velg natuurlijk. Maar goed ik heb het ook maar ergens hier van het forum geplukt, dus geen ervaring mee.Wat betreft de lege accu; daar kom je nog wel uit met een paar startkabels (ik heb ze standaard in m'n auto liggen), maar je hangt niet zomaar een willekeurig reservewiel onder je auto.
Groet Mats
- Niek de Boer
- Platinum lid
-
Minder
Meer
15-01-2010 17:04 #94240
door Niek de Boer
Beantwoord door Niek de Boer in topic Thuiskomertje voor de Amazon Combi
Ik vind een reservewiel naast de zijruit geen gezicht.Daarom leg ik het reservewiel altijd los achterin mijn combis.Je kan het dan makkelijk verleggen als dat beter uitkomt of het een keer thuis;laten.Ik betwijfel echter of het los achterin laten liggen wel veilig is bij aanrijdingen of over de kop gaan.
- Bezoeker
-
15-01-2010 19:13 #94239
door
Beantwoord door in topic Thuiskomertje voor de Amazon Combi
Wanneer ik eindelijk een Combi kan kopen, denk ik dat ik ook voor de ligende variant kies.Wel zou ik deze dan zekeren middels een span constructie en ogen aan het chassis vast.Misschien daar overheen een losse laadvloer.Handig is wel dat er dan gewoon een hond achter in kan zitten.
- René Minnebo (GAST)
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
15-01-2010 23:57 #94238
door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic Thuiskomertje voor de Amazon Combi
Dan kun je net zo goed een combi kopen die de gastank op de laadvloer heeft, dus deels in de holle ruimte aan de pass. kant. Zo houd je meer volume over dan wanneer je de laadvloer gaat verhogen. En het heeft totaal geen nut als je de bank plat gooit en d'r zit een verhoging in de laadvloer. Je moet niet vegeten dat je bijna 20 cm omhoog komt, ik weet niet wat voor hond je hebt maar die stoot zijn kop. Tenzij je een klein keffertje hebt.
- Marcel Smelter (GAST)
- Platinum lid
-
Minder
Meer
20-01-2010 11:55 #94237
door Marcel Smelter (GAST)
Amazon Combi '66
Beantwoord door Marcel Smelter (GAST) in topic Thuiskomertje voor de Amazon Combi
<p>Neem toch alsjeblieft een reservewiel mee!</p><p>Een lekke band op de snelweg is altijd einde oefening en een spuitbus zal heus niet helpen.</p><p>Als wegenwachter kom ik helaas auto's tegen zonder reserve en dat is echt frusterend.</p><p>Ik heb in mijn combi een 4" velg als reserve en rechtopstaand achterin. Met een mooie zwarte hoes eromheen.</p><p>Op de sloop nog wel te vinden hoor.</p><p>Een (ver)brede velg is wel erg groot .</p><p>Er zit zelfs ruimte links om een steun te monteren, gewoon een M8 draadeind plaatsen net onder het LA raam.</p><p>Een plaat multiplex erop en je heb extra ruimte voor een sleepkabel/lampenset/startkabels etc.</p><p>Als back up een extra binnenband, kan ik ook in het buitenland snel wat regelen, een binnenband 165/15 is gewoon niet zo makkelijk te krijgen, ook niet in Nederland.</p><p>In de anwb voorwaarden staat zelfs dat een auto zonder reserve geen recht heeft op hulpverlening, de anwb laat echter heus niet zomaar mensen staan, we zullen echt altijd proberen ons best te doen om de mensen op weg te helpen!</p><p>gr marcel</p>
Amazon Combi '66