meten is weten

• Roland Houweling (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
25-01-2010 12:23 #49261 door Roland Houweling (GAST)
meten is weten is gemaakt door Roland Houweling (GAST)
<p>hallo allmaal,</p><p> </p><p>heb even een vraag voor u allen.</p><p> </p><p>ik heb een setje meters gekocht oliedrul en temp amere en een watertemp metertje.</p><p> </p><p>nu heb ik even over het forum zitten kijken, en ik zie dat veel mensen spullen bij vdo halen heb de website gevonden.</p><p> </p><p>nu is mijn vraag welke winkels verkopen de spullen van vdo.</p><p> </p><p>en als laatste heeft iemand mooi schema voor me om al deze spulletjes aan te sluiten.</p><p> </p><p>groet roland.</p>

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Bernard Piek
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
25-01-2010 12:45 #94348 door Bernard Piek
Beantwoord door Bernard Piek in topic meten is weten
Volgens mij heb ik nog de originele handleidingen van vdo ergens liggen, die kan ik wel scannen. Wordt vandaag niet meer, maar in de loop van de week. Geef je mailadres maar.
Watertemp heb ik zelf een adapter voor gemaakt die op het afdekplaatje voor rechts op de cilinderkop past. Deze geeft dan de ingaande temperatuur van het koelwater weer.
Voor de oliedruk heb ik zelf een adapter gemaakt, een T-stuk, zodat het originele lampje blijft werken.
VDO kun je bij iedere automaterialenzaak krijgen. De draad in het blok voor de oliesensor is 1/8x27 NPT.

• Roland Houweling (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
25-01-2010 13:18 #94347 door Roland Houweling (GAST)
Beantwoord door Roland Houweling (GAST) in topic meten is weten
<p>mijn email is daxjemenou@hotmail.com </p><p> </p><p>en alvast bedankt.</p>

• Niek de Boer
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
26-01-2010 16:20 #94346 door Niek de Boer
Beantwoord door Niek de Boer in topic meten is weten
<p>Mijn advies is: niet aan beginnen.!!!!!Al die aansluitingen leiden vroeg of laat tot problemen,zoals : plotselinge stroomuitval in het hardstikke donker, of wat dacht je van een gloeiend hete olie in het rond spuitende oliedrukmeter net als je je zondagse pak aan hebt en nog erger waardoor ook het nieuwe jurkje van je vriendin onherstelbaar beschadigd raakt om over de brandblaren op haar benen nog maar niet te reppen,tengevolge waarvan je in plaats van in dat gezellige restaurantje ,op de eerste hulp afdeling van een zich in de buurt van de plaats des onheils bevindend ziekenhuis belandt.Het is allemaal nergens voor nodig en het staat ook nog eens lelijk al die rommel onder of op je dashboard.</p>

• Bernard Piek
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
26-01-2010 21:31 #94345 door Bernard Piek
Beantwoord door Bernard Piek in topic meten is weten
De VDO oliedrukmeter heeft een elektrische opnemer in het blok. Er is dan geen sprake van olieleidingen onder het dashboard (en bijbehorende eventuele problemen). Verder is het natuurlijk logisch dat elektrische componenten goed en deugdelijk dienen te worden aangesloten, maar dat spreekt vanzelf voor alles wat je aan de auto doet. Met de extra instrumenten van vdo heb ik nooit problemen gehad; kwalitatief goed materiaal en duidelijke instructies.
Over de noodzaak en smaak valt te twisten: ik vind het leuk om wat meer info te hebben en het lijkt nog aardig ook. Nog wel een tip: je kunt losse houdertjes krijgen om 3 metertjes onder het dashboard te monteren. Scheelt gaten boren en je kunt ze ook weer verwijderen zonder sporen na te laten.

• Sven Hakbijl (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
26-01-2010 22:39 #94344 door Sven Hakbijl (GAST)
Beantwoord door Sven Hakbijl (GAST) in topic meten is weten
Geweldig verhaal van Niek; ik zie het als een tekenfilm voor me.... Tegenwoordige otoos hebben alleen maar electrische en soms zelfs electronische meters, en dat gaat best goed. En dat het licht zou uitvallen: Als je die metertjes een eigen zekeringetje geeft, gaat aleen d&aacute;t kapot als je sluiting hebt en blijft je verlichting het gewoon doen. Verder is een oliedrukopnemer z&oacute; gemaakt dat zelfs wanneer hij kapot gaat, er g&eacute;&eacute;n kokende olie uit ontwijkt. Je moet er niet met een hamer op slaan of met een griptang bij draaiende motor het ding proberen te openen. Dat dan weer niet. Maar als je net als Bernard van deugdelijk materiaal aansluitingen en adapters maakt gaat het helemaal goed komen!
Knutsel ze! Sven

• Niek de Boer
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
27-01-2010 16:53 #94343 door Niek de Boer
Beantwoord door Niek de Boer in topic meten is weten
In principe heb je wel gelijk Sven,maar je moest eens weten wat voor ongelooflijke manieren van aansluiten ik allemaal onder dashboards van amazons heb aangetroffen.Zelfs als de accessoires reeds verwijderd zijn moet je oppassen -zo leerde ik-.Nog een anekdote : een jongedame kocht een amazon.Zij wist niet dat de vorige eigenaar ,die geen afscheid had willen nemen van zijn accessoires,die rechts onder de rand van het dashboard zaten geschroefd , deze voor de verkoop ,had verwijderd.Toen haar vriendin op de passagiersstoel plaatsnam kwam deze met haar gedeeltelijk ontblote lange bevallige rechterbovenbeen tegen de onderzijde van die rand aan.Hier zat nog een vlijmscherp metaalresidu,dat na het uitschroeven van een parker onbelemmerd zijn chirurgenwerk kon doen.Veel bloedverlies en een flinke jaap waren het gevolg.

• Rene Brandt
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
28-01-2010 20:03 #94342 door Rene Brandt
Beantwoord door Rene Brandt in topic meten is weten
<p>Roland,,</p><p>zelf heb ik alleen maar electronisch aangestuurde meters en klokken.</p><p>zoals watertemp , oliedruk , toerenteller , kilometerteller waarin opgenomen tankmeter.</p><p>kijk maar eens op tinustussengas.nl bij p121.</p><p>electronische tellers kunnen alleen goed werken met de bij fabriek af bijgeleverde sensoren , anders werkt het niet.</p><p>aansluitschema is eenvoudig en per meter bijgeleverd als set.</p><p>autometers worden o.a. aangeboden op marktplaats , autotuningsbedrijven , tinustechniek ,en bijvoorbeeld conrad.</p><p>ik weet dat o.a. de meters van conrad de oliedruksensor en watertemperatuursensor 1 op 1 past en kan worden uitgewisseld.</p><p>de electronische kilometerteller komt bij motozoom vandaan , meter bedoeld voor de motorfiets maar werkt prima in de auto.</p><p>nogmaals schaf meters en klokken alleen aan met de originele sensor omdat de weerstandswaarde per merk en of type verschilt en anders grote meetafwijkingen ontstaan.</p><p> </p><p> </p>

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD