garagekrik

• Marijn Hendrikx
  • Elite lid
  • Elite lid
Meer
08-03-2010 20:01 #49171 door Marijn Hendrikx
garagekrik is gemaakt door Marijn Hendrikx
<p>Beste mensen,</p><p>Vanmiddag liep ik toevallig in de Aldi en toen bleken daar de garagekriks in de aanbieding te zijn. Uiteraard is het geen Volvo onder de kriks, maar toch..! Er zitten o.a. hele aardige as-steuntjes bij. </p><p>Ik heb er totaal geen belang bij, maar het leek me toch leuk om het even te laten weten. Bij mij is het een welkome aanvulling op mijn potkrik, wellicht denken er meer mensen zo over.</p><p>Groeten Marijn!</p><p> </p>

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• René Minnebo (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
08-03-2010 23:12 #94881 door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic garagekrik
<p>Op een goede krik moet je niet bezuinigen leuk voor in de auto als je onderweg panne krijgt en je kan niet anders, maar de as steunen heb ik ook en ik ben daar wel tevreden over. Zelf heb ik een 2,5 tons krik. Dit krikt toch wel even lekkerder dan die 2 tons van de aldi. Alhoewel het maar 500 kg scheelt merk je het wel hij is groter zwaarder, stabiler en heeft een grotere schotel en het krikken gaat met veel minder kracht. Met zo'n klein krikje is het net of ie op zijn max zit en bij elke neergaande beweging pang kan zeggen. </p><p> </p><p>Maar ook met een grote krik is het oppassen geblazen, en ik hoef niemand te vertellen dat een krik is om te krikken en niet een as steun is.</p>

• Marijn Hendrikx
  • Elite lid
  • Elite lid
Meer
17-03-2010 13:02 #94880 door Marijn Hendrikx
Beantwoord door Marijn Hendrikx in topic garagekrik
<p>Hallo Ren&eacute; en anderen,</p><p>Uiteraard ben ik het met je eens dat je geen topkrik aanschaft. Mijn potkrik is een "echte" merkkrik in vergelijking met deze garagekrik. Maar voor erbij is hij heel aardig en krikt hij vrij gemakkelijk. Voor onderweg is hij te groot en gebruik ik het boordgereedschap en ga ik er niet onderliggen als ik geen steunen heb. Zoals je zegt de assteun doet het ondersteunende werk. Bij mij altijd in combinatie met een paar houtblokken en de potkrik. </p><p>Voor de zeer serieuze werkzaamheden moet je gewoon een brug huren/ lenen, vind ik.</p><p>Groeten Marijn</p><p> </p>

• Peter Rumen
  • Elite lid
  • Elite lid
Meer
05-04-2010 14:35 #94879 door Peter Rumen
Beantwoord door Peter Rumen in topic garagekrik
<p>Van de winter heb ik 3 maanden aan mijn P1800 gewerkt in combinatie met een brug. De Aldi krik had ik in 2008 gekocht en heeft mij goed geholpen in combinatie met de bijgeleverde steunen. Voor het doe het zelf werk is deze krik ruim voldoende.</p><p>Groeten Peter</p>

Mijn Volvo rolt, die van jou ook?

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD