LPG in engeland

• 11654-dummy
  • Elite lid
  • Elite lid
  • Amazon 1968, Puch 1957, Solex 62, yamaha fs1 77
Meer
19-03-2010 20:46 #49147 door 11654-dummy
LPG in engeland is gemaakt door 11654-dummy
<p>Begin April ga ik met de amazon naar Engeland. Hoe is de lpg situatie daar?? Kan ik LPG op elk tankstation kopen?</p><p>Ben benieuwd naar jullie hopelijk positieve reactie.</p><p>Cees</p><p> </p>

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Ronald Menges
  • Elite lid
  • Elite lid
Meer
19-03-2010 21:49 #94993 door Ronald Menges
Beantwoord door Ronald Menges in topic LPG in engeland
<p>Tien jaar geleden was lpg alleen te verkrijgen bij tractorbedrijven en vakantieparken en dan niet meer dan bij 25 stations in heel Groot Brittani&euml; . Sinds een paar jaar is het behoorlijk te verkrijgen. Meestal niet direct bij een benzinestation, maar als aparte tankplaats. Het tanken mag je niet zelf doen. Prijs wordt vaak niet op de pomp aangegeven, wel het aantal liters, dat weer op een kladblaadje wordt uitgerekend. Als je de boot bij Calais neemt, dan is in Dover het eerste shell station met lps (autogaz) te vinden. Ik zou je aanraden om het boekje lpg in Europa aan te schaffen, vaak te koop bij benzinestations en ANWB. Samen met de Tom Tom is het dan goed te doen. De prijs is behoorlijk hoger dan in Nederland, maar nog altijd goedkoper dan benzine. Ze gebruiken dezelfde gasnippel, maar het pistool is toch van een andere constructie. Van mijn tochten met caravan door Engeland en ook over de gassituatie heb ik verschillende vakantieverhalen in het V44 magazine geschreven (Wales, Zuid-West Engeland) Veel plezier, het is een schitterend land (mits het droog is!!)</p>

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD