verschil in progressieve en heavy duty vering (pro,HD).

• Rene Brandt
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
28-03-2010 20:27 #49131 door Rene Brandt
<p>ik rijd nu 3 jaar met progressieve achterveren , (amazon sedan) , deze zakken nu teveel door met lpg tank , mensen op de achterbank of de caravan.</p><p>toen ik ze kocht vroeg ik om verzwaarde veren en kreeg progressieve , dacht op dat moment dat dat hetzelfde is als heavy duty , nu blijkt er verschil te zijn tussen de HD en pro veren.</p><p>wie weet waar ik goede zware veren kan kopen?? op de bekende webshops zijn ze allemaal oranje en is geen technische data bekend. ik wil geen verlagingsveren , info over hulpveren en verkoopadressen ook welkom.</p><p>bij voorbaat dank , rene.</p>

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Ronald Menges
  • Elite lid
  • Elite lid
Meer
31-03-2010 15:16 #95082 door Ronald Menges
Beantwoord door Ronald Menges in topic verschil in progressieve en heavy duty vering (pro,HD).
In het VOD verkopen ze verzwaarde veren speciaal voor gastank, caravan. Prima!

• Rene Brandt
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
31-03-2010 16:26 #95081 door Rene Brandt
Beantwoord door Rene Brandt in topic verschil in progressieve en heavy duty vering (pro,HD).
<p>ronald,,</p><p>bedoel je onderdeelnr 80672214? , er staat verder niets bij.</p><p>ik heb het vod om info gevraagd , bedankt voor de tip.</p>

• Eric Dietz
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
31-03-2010 20:43 #95080 door Eric Dietz
Beantwoord door Eric Dietz in topic verschil in progressieve en heavy duty vering (pro,HD).
Zoals ik het begrepen heb is het als volgt:

het verschil tussen progressieve veren en 'gewone' veren is de winding (de ruimte tussen de draad). Bij gewone veren is de afstand tussen de windingen gelijk bij progressieve veren wordt die afstand steeds kleiner. Dit heeft als voordeel dat de veer in het begin soepel veert en naarmate de veer verder wordt ingedrukt steeds stugger wordt.

Een verzwaarde veer kan dus in principe ook progressief zijn deze is dan alleen gemaakt van dikker en/of stijver materiaal waardoor hij minder snel inzakt.

groet,

eric

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD