Gas en starten
- Hein Wildenberg
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-04-2010 21:33 #49074
door Hein Wildenberg
Gas en starten is gemaakt door Hein Wildenberg
Wat ik heb de laatste 2 maanden mee maak is dat als ik getankt heb heb of even langer stil sta de auto niet meer wil starten. Niet op gas en niet meer op benzine. Na ongeveer 40 minuten start de motor weer alsof er niets aan de hand is (op gas). Ik heb het spruitstuk al gecontroleerd, er zit geen geen scheur in in. De wegenwacht is er bij geweest, vraagt mij om de auto te starten en die slaat braaf aan. Zoals een B18 met slechts 20.000 kilometer betaamt. Ik ben bij de de gasboer geweest, ook die had geen oplossing. het euvel deed zich niet voor. Is er misschien op dit forum iemand die ditzelfde heeft meegemaakt en kan mij een oplossing aandragen.
Vr. Gr. Hein Wildenberg
Vr. Gr. Hein Wildenberg
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Rob W (GAST)
- Senior lid
-
Minder
Meer
25-04-2010 13:51 #95338
door Rob W (GAST)
Beantwoord door Rob W (GAST) in topic Gas en starten
<p>Ik heb hier ook last van gehad, koud startte hij prima, met een warme motor heel slecht of helemaal niet. Ik dacht meteen in eerste instantie aan een brandstof of compressieprobleem, maar uiteindelijk bleek het bij mij een simpelweg de ontsteking te zijn. </p><p>Timing stond goed, maar met nieuwe contactpuntjes, condensator, verdelerkap, bougies+kabels startte hij ook warm weer perfect. Waarom dat zo'n enorm verschil met warme en koude motor gaf weet ik nog steeds niet.</p>
- Sven Hakbijl (GAST)
- Verbannen
-
Minder
Meer
25-04-2010 19:20 #95337
door Sven Hakbijl (GAST)
Beantwoord door Sven Hakbijl (GAST) in topic Gas en starten
Beste Hein
Wat zijn precies de omstandigehden geweest dat de motor bij de Wegenwacht wel aansloeg? Had je toen al langer staan wachten dan bij de andere keren?
En als dit verschijnsel zich voordoet, is dat dan als de motor echt warm is of na pakweg 5 minuten naar het tankstation rijden?