modellen form en de V44 club? 245?

• luuk verburgh (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
07-05-2010 17:50 #49043 door luuk verburgh (GAST)
modellen form en de V44 club? 245? is gemaakt door luuk verburgh (GAST)
<p>Ik ben voornemens een 245 er bij aan te schaffen. Nu heb ik reeds een 144, maar ik kan niet veel vinden over dit model op het forum en ik zie in het modellen overzicht van de website de 245 niet genoemd staan (en hij is reeds 36 jaar oud die ik wil aanschaffen). is deze nog niet echt als klassieker hier te benoemen of is dit meer de club van de amazon, katteruggen en de 144?</p><p>neem aan dat er meer liefhebbers hier zijn?</p><p> </p>

groeten van mij en mijn volvo ('s)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Rene Brandt
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
07-05-2010 18:16 #95426 door Rene Brandt
Beantwoord door Rene Brandt in topic modellen form en de V44 club? 245?
<p>hoi luuk.</p><p>de 245 valt ook onder de vkv maar eigenlijk sinds kort , maar wat wil je weten??</p><p>koop je een model 75" dan heb je dezelfde motor als in je 144 , dan krijg je de b21 dus met distributieriem , en bovenliggende nokkenas , daarna de b200 , b23 , b230 en ga maar door , techniek verschilt eigenlijk niet zoveel met je 144</p><p>vanaf 1980 zijn ze bij volvo schroot gaan vermengen met het staal , de modellen tussen 1980 en 1989-1990</p><p>kunnen mede hierdoor aardig roesten , voor 80 is dit vergelijkbaar met je 144 , 1990 t/m 1993 zijn de beste wat roestvorming betreft (verzinkt plaatwerk).</p><p>verder zijn er van jaar tot jaar detailverschillen , andere gril , achterlichten etc , etc.</p><p>let op roest bij de dorpels , wielranden , bodem , wielkasten en binnenschermen.</p><p>succes met je volgende auto.</p>

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD