Reserve onderdelen

• Ronald Muntjewerf (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-05-2010 17:06 #49037 door Ronald Muntjewerf (GAST)
Reserve onderdelen is gemaakt door Ronald Muntjewerf (GAST)
<p>Beste forum lezers,</p><p>Ik lees regelmatig op het form over reserve onderdelen , zodat als er panne is dit gelijk hersteld kan worden.</p><p>Aan welke onderdelen moet ik dan aan denken?</p><p>M.V.G</p><p>Ronald.</p>

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• René Minnebo (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
12-05-2010 23:18 #95447 door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic Reserve onderdelen
<p>Meest voor de hand liggende is het membraam voor de stromberg carb. Daarnaast heb ik altijd mee:</p><p> </p><p>multimeter</p><p>electradraad met kabelschoentjes en krimpkous en aansteker</p><p>diverse rubbers zoals uitlaat rubber, en nog meer variaties</p><p>alle lampjes die in en op de auto zitten (liefst dubbel)</p><p>tyraps</p><p>zekeringen vooral de kleine dikke als je een amazon hebt</p><p>1 mtr benzineslang</p><p>wat koelslangen van diverse diam en lengte</p><p> </p><p> </p><p>Verder op vakantie zijn er mensen die een dynamo, startmotor en een carburateur mee hebben.</p><p> </p><p>Maar lid zijn van de ANWB is wel een pr&eacute;</p><p> </p>

• Bernard Piek
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
13-05-2010 16:09 #95446 door Bernard Piek
Beantwoord door Bernard Piek in topic Reserve onderdelen
<p>Ik heb volgende ook nog mee:</p><p>bougie met (de langste) kabel</p><p>Verdelerkap met rotor</p><p>Wat boutjes en moertjes</p><p>Ijzerdraad en duct tape</p><p>Benzinepompje</p><p>Setje gereedschap</p><p>Mijn ervaring is dat de onderdelen die ik mee heb nooit stuk gaan overigens. </p>

• Mats Boswijk (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
13-05-2010 22:43 #95445 door Mats Boswijk (GAST)
Beantwoord door Mats Boswijk (GAST) in topic Reserve onderdelen
TapeTyrapsStukje ijzerdraad dikStukje electriciteitskabelStukje benzineslangLeathermanOlieWaterRemvloeistofLampjesZekeringenStartkabelsDat is wat er in mijn amazon ligt.Ik hoor mensen soms over contactpunten en andere delen van de ontsteking, zoals ook hierboven.Als ik op vakantie zou gaan met m'n combi zou ik dat ook achterin gooien.En niet te vergeten de anwb pas ;-)

Groet Mats

• Tom Steverink
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
16-05-2010 09:35 #95444 door Tom Steverink
Beantwoord door Tom Steverink in topic Reserve onderdelen
<p>Vroeger nam ik op weg naar het buitenland van alles mee: zelfs startmotor etc.! Er ging nooit iets z&oacute; stuk, dat ik niet thuiskwam!!! Een Volvo heeft me sinds 1979 nog nooit langs de weg laten staan. (Het onderhoud was w&eacute;l altijd op tijd en goed uitgevoerd)</p><p>Tegenwoordig heb ik dan ook alleen mijn Wegenwachtpas en ANWB buitenlanddekking bij me en het allerbelangrijkste: m'n GSM!</p>

Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 SportsEdition 1997(+MY'2022 XC60 Recharge)
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl

• Sven Hakbijl (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
16-05-2010 22:12 #95443 door Sven Hakbijl (GAST)
Beantwoord door Sven Hakbijl (GAST) in topic Reserve onderdelen
Toch mis ik het belangrijkste, Tom duidde het al aan: Goed onderhoud dat op tijd is uitgevoerd &eacute;n gezond verstand voorkomen een hoop pech! Ik denk dat ik zo'n 450.000km met oudere Volvo's gereden heb door heel Europa, maar ben nog nooit door iets anders dan &eacute;&eacute;n keer een lege benzinetank stilgevallen.
Groet, Sven

• Marcel Smelter (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
12-06-2010 20:24 #95442 door Marcel Smelter (GAST)
Beantwoord door Marcel Smelter (GAST) in topic Reserve onderdelen
<p>Dus ook een kannetje benzine dan maar? al is het maar een liter.</p><p>ps ik mis de condensator. en ik heb altijd een binnenband bij mij. 165/15 is niet zo gebruikelijk. Ook niet in NL.</p><p>Dan kan zelfs een Nederlandse wegenwachter ter plekke een binnenband vervangen.</p><p>Veel onderdelen kan ik onder de motorkap kwijt. ook een krik en de wielsleutel. Behalve de benzine natuurlijk.</p><p>Reseve olie en koelvloeistof achter de grille met een spanband. Kun je de spanband ook nog gebruiken om de uitlaat op te hangen.</p><p>Een krik en wielsleutel van een oude Ford Fiesta past naast de accu.......</p><p> </p><p>Wel eens langs de snelweg gestaan met een lekke band en je hele bagage op de vluchtstrook? ik wel.</p><p>Vergeet de veiligheidshesjes niet! Verplicht in het buitenland en ook zinvol in NL.</p><p>reservesleutels!</p><p> </p>

Amazon Combi '66

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD